دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش دوخت والان ساده و آسان

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ دی ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش دوخت والان ساده به بیانی جالب خدمت شما عزیزان ارائه شده است، آرگا امیدوار است این مطلب مفید واقع شود و لبخند رضایت را بر لبان شما بنشاند.

ولان های پرده دارای گوناگونی و تنوع زیادی می باشند که می توان بر اساس سلیقه و دیزاین منزل انتخاب نمود، نیازی به خرید این والان ها نیست به راحتی در منزل والان پرده ساده را بدوزید؛ آموزش دوخت والان پرده را در ادامه مطلب دنبال کنید.

یکی از کارایی های مطرح و مهم پرده ها پوششی مناسب بودن برای پنجره های می باشد که تاثیر چشمگیری در زمینه دیزاین منزل دارد؛ پرده علاوه بر پر رنگ بودن در حیطه طراحی کاربردهای دیگری نظیر مانع نفوذ سرما، گرما، نور، و ایجاد هارمونی بین ترکیبات دیزاین منزل می باشد که داشتن دقت کافی هنگام خرید پرده از میان انواع پرده از نظر اندازه، جنس، رنگ، طرح و … می تواند نتیجه ی مطلوبی را در دکوراسیون داخلی و به دنبال آن روحیه ی افراد داشته باشد.

دوخت والان ساده و آسان از مطالب آموزشی

 آموزش دوختن والان ساده

آموزش دوخت والان آسان و راحتی برای پوشاندن پنجره

اگر قصد دارید تکرار را از طراحی منزل خود دور ساخته و جذابیت و تنوع را به آن ببخشید، لازم نیست که هزینه زیادی را متحمل شده و دست به اقدامات زیادی بزنید، اغلب با تغییر در یکی از اجزای طراحی شاهد زیبایی و تازگی دلچسبی خواهید بود؛ بهترین گزینه برای این تغییر انتخاب یک پرده زیبا، شیک و مناسب جدید می باشد که در عین تنوع بخشیدن به طراحی هارمونی و هماهنگی لازم را در منزل شما ایجاد کند. اما جالب تر از آن این است که گاهی نیاز به تغییر کامل پرده نیست، با افزودن و یا تغییر والان پرده در کمترین زمان و با کمترین هزینه و تلاش کمتر می توانید به تغییر و تحول ایده آل خود برسید؛ والان ها نیز به نوبه ی خود در دیزاین خانه به اندازه ی زیادی سهیم است با جای گرفتن در محل خود وسایل و میل بالای پرده را می پوشاند و با قدم گذاشتن در عرصه دکوراسیون آرامش خاصی را همراه می آورد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

 دوخت والان پاکتی آسان برای دیزاین منزل

 آموزش دوخت والان آسان و راحت

والان چیست؟

والان یا به عبارتی همان والان پرده پارچه های پرده ای کم ارتفاع و کوتاهی می باشند که فقط بخش بالایی پنجره را پوشش می دهند؛ نقش اصلی این والان ها پنهان ساختن و پوشش دادن بخش فوقانی و میل پرده می باشد؛ اما غیر از این نقش پررنگی در دکوراسیون داخلی داشته که دارای انواع مختلفی در رنگ، طرح، اندازه و … است و به وسیله ی پنل ویژه ای در محل خود قرار میگیرد؛ نکته ای که می توان برای والان پرده مد نظر قرار داد این است که این والان ها را می توان هم به تنهایی به کار برد و هم اینکه بر روی پرده استفاده نمود.

 آموزش دوخت والان پاکتی با روش دوخت آسان و راحت برای پنجره

آموزش دوخت والان به روشی آسان

والان پرده ساده و پاکتی یکی از انواع والان ها محسوب می گردد که به روشی ساده نیز دوخته می شود؛ برای این والان تنها ۱ نوع پارچه لازم است که هم روش دوختی ساده و هم روش نصبی ساده دارا می باشد؛ که نوعی والان غیر رسمی است که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. این مدل والان پرده برای استفاده در آشپزخانه ایده آل به شمار می رود که برای دیزاین آشپزخانه پیشنهاد می گردد.

آموزش دوخت والان ساده برای پوشاندن پنجره و میل و وسایل پرده

آموزش دوخت والان پرده ساده

ابتدا پارچه ای با جنس مناسب و طرحدار و زیبا را مطابق سلیقه ی خود را انتخاب کنید.

عرض پنجره را نیز اندازه گیری کنید.

پارچه را نیز برابر با عرض پرده برش بزنید.

قسمت بالای پرده را کمی به داخل ( حدود ۵ تا ۱۰سانتی متر ) تا کرده و بدوزید یا پارچه ای را دولا کنید و برابر با اندازه بالای پنجره برش بزنید.

حالا نوبت به قسمت پایین والان پرده می رسد؛ می توانید پایین آن را به همان صورت یعنی مستقیم و یکدست داخل تا نموده و بدوزید. روش دیگر این است که پایین آن را شکل بدهید، طرح منحنی ایده ی جذابی برای والان می باشد.

در نهایت هم اگر علاقه مند باشید می توانید از تور، حریر و یا هر چیز دیگری برای تزیین آن بهره ببرید.

آموزش دوخت والان ساده برای دیزاین منزل

روش دیگری برای آماده سازی والان پرده به شکلی زیبا و شیک برای دیزاین منازل لوکس وجود دارد که نیازی به دوخت و خیاطی ندارد.

برای این منظور ابتدا پارچه ای (که بهتر است دارای جنس نازک و لطیف باشد) را انتخاب کنید.

پارچه باید به شکل مستطیل باشد؛ دو گوشه ی آن را بر روی میله قرار دهید، به گونه ای که از کناره های پنجره آویزان شود؛ قسمت وسط پارچه را نیز به داخل بکشید تا به حالت هلالی بالای پنجره بپوشاند.

آموزش دوختن و خیاطی والان ساده

و در ادامه چند نمونه ی زیبای دیگر:

اموزش دوخت والان ساده برای دکوراسیون داخلی

 

آموزش جالب دوخت والان پاکتی با روش آسان

آموزش دوختن والان ساده برای طراحی منزل

آموزش دوخت والان ساده برای پنجره

آموزش دوخت والان ساده برای چیدمان منزل     آموزش دوختن والان ساده برای دکوراسیون منزل

در این مطلب دوخت والان ساده را آموزش دادیم، همچنین ایده های زیبا و شیکی از والان های ساده و پرده های والان دار ارائه داده شد؛ از همراهی شما عزیزان نهایت سپاسگزاری را داریم؛ برای آشنایی بیشتر با مدل والان پرده، مدل پرده حریر، دوخت پرده، مدل پرده پذیرایی بر روی آنها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *