دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین تکنیک ها و راه های رسیدن به انضباط شخصی

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که رسیدن به انضباط شخصی چندان کار سخت و دشواری نیست و شما می توانید با مطالعه این مقاله و راهکارهای بیان شده به راحتی به این انضباط دست پیدا کنید با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که معمولا از انضباط شخصی به عنوان یک راه برای رسیدن به موفقیت یاد می شود اما اگر دقیق تر نگاه کنیم نه تنها موفقیت بلکه برای رسیدن به هر هدفی انسان ها نیاز به داشتن انضباط شخصی دارند به گونه ای که ممکن است یک نفر اصلا علاقه ای به موفقیت مالی و علمی نداشته باشد و تنها هدفش چندین ساعت خواب آرام به علاوه چند ساعت تفریح در طول روز باشد.

آشنایی با انضباط شخصی

بهتر است بدانید که به فرآیند کنترل احساسات و عواطف درونی برای غلبه بر ترس و ضعف ها انضباط شخصی می گویند و همچنین وقتی که با احساسات منفی مقابله نمایید و خودتان را اجبار به انجام کاری کنید که از شروعش ترس دارید نشان دهنده انضباط شخصی است. در واقع این انضباط اعتماد به نفس می آفریند و اعتماد به نفس دلیل موفقیت در هر کاری محسوب می شود. این انضباط به انسان ها می آموزد که در چه زمانی کدام کار را انجام دهد تا به اهداف خود برسد و به صراحت می توان گفت که انضباط مجموعه رفتارهایی است که هر فرد برای رسیدن به موفقیت بایستی از آن ها پیروی نماید زیرا فرد با رسیدن به این انضباط می تواند بدون زحمت به موفقیت دست پیدا کند. توجه داشته باشید که انضباط دلیل اصلی موفقیت تمام افراد موفق است و اگر شما نیز یاد بگیرید در زندگی یا کسب و کار خود نظم ایجاد کنید بدون شک می توان گفت که به موفقیت غیر قابل انتظاری دست خواهید یافت.

چگونگی رسیدن به انضباط شخصی

راهکارهایی برای رسیدن به نظم شخصی:

توجه داشته باشید که راهکارهای زیادی برای رسیدن به نظم شخصی وجود دارد که در ادامه سعی داریم به بیان برخی از آن ها بپردازیم:

تهیه لیست امور روزانه:

در واقع با انجام این کار می توان اولین قدم ها را در جهت رسیدن به انضباط شخصی برداشت زیرا با این کار ضمیر ناخوداگاه بر روی برنامه های نوشته شده تمرکز کرده و ایده عالی برای انجام این کار را ارائه می دهد. این امور نیز بر اساس اولویت بندی که شده اند انجام خواهند شد. همچنین توصیه می شود برای نوشتن این لیست شب ها پیش از خواب برای امور فردا اقدام نمایید.

هدف گذاری و ارزش توجه به اهداف:

یکی از عوامل مهم و انگیزشی برای رسیدن به موفقیت و انضباط همین هدف گذاری و اولویت بندی اهداف است زیرا انگیزه شما را تا حدودی افزایش می دهد و موجب می شود تا اموری را که چندان راضی به انجامشان نیستید به راحتی و با اشتیاق انجام دهید.

راه های رسیدن به موفقیت

  •  آرون گروپس

حضور در جمع افراد منظم:

به صراحت می توان گفت که شخصیت شما با نزدیک ترین و صمیمی ترین دوستانتان شکل می گیرد و شما اگر دارای دوستانی منظم باشید خواه یا ناخواه رفتار آن ها در شما نیز اثر خواهد کرد. در واقع دوستان شما اهمیت انضباط شخصی و تاثیر نظم در موفقیت را درک کرده و همواره تلاش می کنند تا نظم خود را حفظ کرده و همین مسئله باعث می شود شما انگیزه زیادی برای رسیدن به موفقیت و انضباط شخصی داشته باشید.

شجاعت برای شروع کردن:

همانطور که می دانید وقتی قصد دارید کار جدیدی را آغاز کنید با ترسی مواجه خواهید شد که البته این ترس کاملا عادی است و بدن با قرار گرفتن در این شرایط به مرور خودش را وقف می دهد و از این ترس کاسته خواهد شد. به همین دلیل نباید این ترس را عاملی برای شروع نکردن دانست و یا حتی ترس از شکست و یا از دست سرمایه و زمان دلیل ویژه ای برای شروع کردن نیستند و شما بایستی شجاعت داشته باشید تا برای رسیدن به موفقیت موانع بزرگی را که در پیش دارید پشت سر بگذارید. در واقع مقابله با ترس ها باعث افزایش اعتماد به نفس نیز می شود و شما را به سوی انضباط سوق می دهد.

داشتن شجاعت برای رسیدن به انضباط

سخت کوش بودن:

بهتر است بدانید که ویژگی افراد تلاشگر و سخت کوشی آن ها یکی از مواردی است که باعث موفقیت افراد موفق شده زیرا از اهمیت والایی برخوردار می باشد. در واقع به شکلی می توان زودتر از خواب بیدار شد و زودتر به محل کار رفت و حتی تا زمانی که کارتان تمام نشده از آن دست نکشید و یا اینکه می توان در محل کار به جای انجام کارهایی مانند کپ و گفت با سایر همکاران به انحام امور خود مشغول شد.

یادگیری بیشتر:

یکی از راهکارهای دیگری که باعث پیشرفت و تعالی در کار می شود یادگیری مطالب جدید است زیرا هر چه مهارت خود را افزایش دهید و درآمد بیشتری برای خود داشته باشید موفق تر خواهید بود. توصیه می شود که یادیگری هر روزه را از یاد نبرید و همچنین که این یادگیری می تواند به اشکال متفاوتی مانند فیلم های آموزشی، جلسات هم اندیشی، سمینار ها و کتاب های آموزشی باشد.

اصول یادگیری بیشتر برای رسیدن به انضباط

سلامتی جسم:

برای داشتن انضباط شخصی و زندگی لذت بخش نیاز است تا سلامت خود را حفظ کنید زیرا همانطور که گفته اند عقل سالم در بدن سالم است و نیاز است برای اینکه سخت کوشی شما را خسته نکند ورزش را فراموش نکنید. حتی پیاده روی به سمت محل کار که به راحتی می توان با کمی زودتر بیدار شدن و حرکت به سمت محل کار می توان این مسیر را پیاده و یا با دوچرخه طی کرد تا برای شروع روز و کار شادابی لازم را به دست آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *