دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

درمان درد دندان عقل با فوت و فن های فوری خانگی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

دندان عقل یکی از مشکل ساز ترین دندان ها برای انسان می باشد و بسیاری از افراد را وادار به جراحی دندان می کند. اگر این دندان دچار پوسیدگی شود درد بسیاری را برای شما ایجاد می کند بنابراین راه های رفع درد را برایتان بررسی می کنیم.

درد دندان عقل یکی از درد هایی می باشد که بدون هشدار است و می تواند به یک باره زندگی شما را مختل کند. در نظر داشته باشید که روش های درمان درد دندان عقل برای مدت طولانی ماندگار نیستند و باید سریعا آن را بکشید تا بتوانید از آسیب رسیدن به سایر دندان ها جلوگیری کنید، بناباین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال راهکارهای طبیعی به منظور بهبود دندان عقل هستید به شما دوستان عزیز پبیشنهاد می منیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

محل دندان عقل

محل دندان عقل

دندان عقل همان آخرین دندان از هر دو طرف لثه ها می باشد و در برخی از موارد بدون دلیل درد می گیرد. گاها درد این دندان آنقدر شدید می باشد که می تواند شما را از کار بیندازد و منجر به ایجاد زخم در لثه شود. از بین همه انسان ها ۸۵ درصد آن ها باید این دندان ها را بکشند زیرا درد آن ها بسیار زیاد است و می تواند در یک زاویه نا مناسبی رشد کند و زیبایی چهره را از بین ببرد. در واقع این رشد نامناسب دندان عقل می تواند منجر به گیر افتادن غذا ها و تکثیر باکتری ها شود.

درمان درد دندان عقل

باید بدانید که این درمانهای خانگی ماندگار نمی باشند و شما باید به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل را از ریشه حل کنید. در ادامه درمانهایی که ماندگاری بسیار بالایی دارند را برایتان بررسی می کنیم.

آب نمک با آب گرم

یکی از موثر ترین روش ها برای بهبود درد دندان عقل آب نمک با آب گرم می باشد و شما می توانید بدونه هیچ گونه هزینه اضافی آن را تهیه کنید. در واقع این روش می تواند دندان های شما را ضد عفونی کرده و بهبود درد را تسریع کند.

میخک

میخک یکی از گیاهانی می باشد که از قدیم مورد استفاده افراد بوده است و بسیاری از افراد به عنوان ماده بی حسی از آن  استفاده می کردند تا درد دندان ها را برای مدتی خنثی کنند. باید بدانید که این ماده دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی می باشد و برای استفاده از آن می توانید از روغن آن نیز استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

میخک برای تسکین دندان درد مناسب است.

استفاده از کمپرس سرد

بهبود درد دندان عقل را می توانید با یک کیسه یخ و یا کمپرس آب یخ انجام بدهید. در واقع استفاده از یخ می تواند التهابات را از بین برده و درد را تسکین دهد.

استفاده از دارو

یکی از دارو هایی که می توانید برای بهبود درد دندان عقل از آن استفاده کنید ایبوپروفن می باشد. این دارو اثر موقتی دارد و می توانید تا زمانی که به یک پزشک مراجعه کنید از آن استفاده کنید.

نعنا تند

اگر می خواهید درد های خود را سریعا تسکین دهید می توانید از نعنا تند استفاده کنید. این گیاه یکی از موثر ترین راه ها برای درد های دندانی می باشد و خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند التهابات ناشی از باکتری ها را کاهش دهد. برای استفاده از این روش باید یک قطعه پنبه را در عصاره این نعنا بخیسانید و روی دندانی که درد می کند قرار بدهید.

زرد چوبه و بهبود دندان درد

زردچوبه یکی از موادی می باشد که خاصیت بسیاری برای دهان و دندان دارد وبرای سلامتی بسیار مفید است. اگر دندان درد دارید می توانید از زردچوبه استفاده کنید تا این درد را به سرعت تسکین دهید.

استفاده از زرد چوبه برای کاهش دندان درد

روغن درخت چای

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای بهبود درد های خود از آن استفاده کنید روغن درخت چای می باشد. این روغن خواص بسیار زیادی برای پوست و مو دارد و می تواند دردهای دندان را به سرعت تسکین دهد ولی این تسکین درد موقتی می باشد. باید بدانید که این دارو بسیار قوی است و باید آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید.

استفاده از عصاره وانیل

یکی دیگر از راه های بهبود درد دندان عقل استفاده از وانیل می باشد و شما می توانید به راحتی با استفاده از این ماده درد های دندانی خود را تسکین دهید. در واقع وانیل یکی از موادی می باشد که آنتی اکسیدان های بسیاری دارد و همچنین دارای خاصیت بی حسی می باشد.

پیاز و بهبود دندان درد

پیاز یکی از موادی می باشد که خاصیت بسیاری برای بهبود التهابات دارد و می تواند یک ویروس کش بسیار قوی باشد از این رو توصیه می کنیم اگر دچار درد دندان عقل شده اید می توانید از این ماده برای کاهش درد استفاده کنید و به راحتی دهان خود را ضد عفونی کنید. پیاز ها انواع بسیار گوناگونی دارند ولی می توانید با مصرف پیاز قرمز و زرد این روند را تسریع کنید. برای استفاده از این روش باید با شروع درد های اولیه مقداری پیاز را بجویید تا آب آن وارد دندان ها شده و از شروع درد های جدی جلوگیری کند.

استفاده از چای کیسه ای برای درمان دندان درد

خیار و تسکین درد

اگی نمی توانید از پیاز برای بهبود درد دندان عقل خود استفاده کنید بهتر است از یک تکه خیار کمک بگیرید. خیار توانایی جنگیدن با ویروس ها و عفونت ها را ندارد اما زمانی که دندان شما آسیب دیده است و دهان را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند مفید باشد. برای استفاده از خیار نیاز است تا ابتدا آن را به خوبی بشویید و تکه که کنید و درون یخچال بگذارید تا خوب خنک شود و سپس از این خیار های خنک روی دندان عقل خود بگذارید تا دردش آرام شود.

چای کیسه ای

استفاده از چای سیاه کیسه ای می تواند برای بهبود درد های دندان ها بسیار موثر باشد. باید بداید که چای دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد و می تواند التهابات را کاهش دهد. برای استفاده از چای کیسه ای باید آن را درون یک لیوان قرار بدهید و با آب جوش کمی آن را خیس کرده و اجازه بدهید خنک شود و سپس آن را روی دندان خود قرار بدهید تا درد را تسکین دهد.

استفاده از گواوا

باید بدانید که یکی از میوه هایی که برای دندان درد مورد استفاده قرار می گیرد گواوا است. این ماده دارای خاصیت ضد اسپاسم، آنتی باکتریال و ضد عفونی کنندگی می باشد و می توانید تنها با جویدن مقداری از آن درد های خود را تسکین بدهید. البته می توانید برگ های این میوه را درون آب بجوشانید و زمانی که خنک شدن از آن به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

درمان درد دندان عقل

جوش شیرین

یکی دیگر از روش های درمانی دندان درد استفاده از خمیر جوش شیرین می باشد. باید بدانید که خاصیت جوش شیرین بسیار زیاد می باشد و می تواند منجر به کاهش درد و تورم در دندان ها شود. برای استفاده از این روش باید خمیری از جوش شیرین تهیه کنید و آن را روی دندانی که درد می گکند قرار بدهید و چند دقیقه صبر کنید تا اثر کند. این روش ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر روش های گفته شده دارد و می تواند شروع مجدد درد را به نعویق بیندازد.

استفاده از سیر

راه دیگری که برای بهبود دندان درد وجود دارد استفاده از سیر می باشد. باید بدانید که سیر دارای خواص بسیار زیادی می باشد و می تواند به ضد عفونی کردن دهان و از بین بردن پوسیدگی های دهان کمک کند. برای استفاده از سیر می توانید چند حبه از آن را رنده کنید و آن را درون یک تکه دستمال بپیچید و روی دندان خود قرار بدهید.

استفاده از زنجبیل

زنجبیل یکی از موادی می باشد که می تواند به بهبود درد دندان عقل کمک بسیار زیادی کند از این رو توصیه می کنیم اگر دچار دندان درد شده اید از این ماده کمک بگیرید تا بتوانید بدون هیچ گونه هزینه اضافی درد دندان خود را ساکت کنید. برای استفاده از این روش باید کمی زنجبیل را روی دندان خود بگارید و یا می توانید آن را با کمی آب گرم مخلوط کنید و به صورت دهان شویه از آن استفاده کنید.

درمان درد دندان عقل

علت درد دندان عقل در شب چیست؟

علت اینکه دندان عقل در شب شدت پیدا می کند بنا به یک سری دلایل می باشد که عبارتند از :

فشار و تراکم :

یکی از علت های درد دندان عقل در زمان خوابیدن فشار و تراکم می باشد زیرا، در زمان خوابیدن دندان عقل در معرض فشار و تراکم زیادی با دندان های کناری می باشد.

التهاب و عفونت :

از دیگر دلایل درد دندان عقل در شب التهاب و عفونت می باشد و در صورتی که دندان عقل تان نهفته یا نیمه نهفته باشد در هنگام شب به آن فشار زیادتری وارد شده و در نتیجه اجتمال بروز عفونت و یا التهاب نیز بیشتر می باشد.

جوانه زنی دندان عقل :

افرادی که در سن رشد دندان عقل می باشد در زمان جوانه زنی آن از لثه درد و تورم زیادی را در زمان خواب احساس می کنند.

عادات خوردن :

در زمان استفاده از غذا های سفید و یا آبنبات های شکری درد دندان عقل در شب تشدید پیدا می کند و علت آن فشار زیاد وارد شده به دندان عقل می باشد.

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه درمان دندان درد شدید و درمان عفونت دندان  مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *