دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش های درمان منفی گرایی و شناخت اثرات مخرب منفی گرایی بر زندگی شما

  • شقایق ایران دوست
  • ۷ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

منفی گرایی یکی از ویژگی های منفی در افراد است که به دلایل مختلفی ایجاد می شود. در این مقاله شما را با راه های درمانی آن آشنا می کنیم بنابراین اگر فردی منفی گرا هستید بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

زمانی که شما از مشکلات زندگی می گویید اغلب دچار نا امیدی و منفی گرایی می شوید که یکی از عادات بد می باشد از این رو قصد داریم شما را با روش های رفع منفی گرایی آشنا کنیم تا بتوانید زندگی خود را ارتقاء دهید.

درمان منفی گرایی

اثرات منفی گرایی

منفی بافی ها می تواند عواقب بسیار بدی برای زندگی شما داشته باشد و شما را افسرده کند بهتر است اثرات منفی گرایی را بدانید تا بتوانید به راحتی درمان آن را بپذیرید. همه انسان ها انتقاد کننده های درونی دارند و آن ها را از کارهایی باز می دارد. باید بدانید که اگر این انتقاد کننده منفی گرا باشد حتی بر سر چیز های بسیار ریز و کوچک هم شما را منع می کند و باعث کاهش کیفیت زندگی شما می شود. طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است منفی گرایی رابطه بسیار بالایی با عزت نفس و اعتماد به نفس دارد و اگر شما این ویژگی را بیش از حد در خود داشته باشید عزت نفس پایین تری دارید که این مسئله می تواند مشکلات دیگری را نیز برای شما رقم بزند. اگر شما منفی بافی کرده باشید می بینید که یک حالت بلاتکلیفی به شما دست می دهد و شما دچار چنین حالتی می شوید و محدودیت های فکری شما بالا می رود و نمی توانید به چیز های مثبت فکر کنید و ناتوانی را در خود ایجاد می کنید. باید بدانید که تکرار این جمله که من نمی توانم می تواند از شما یک فرد ناتوان بسازد و باورها و ایمان هایتان را از بین خواهد برد. بنابراین بهتر است این مشکل خود را درمان کنید تا بتوانید به راحتی به کمال و خوشبختی که لایق آن هستید برسید.

درمان منفی گرایی

منفی گرایی را باید درمان کنید تا اثرات مخرب آن دامن گیر شما و اطرافیانتان نشود. در ادامه راه های درمانی را به شما خواهیم گفت.

کمال گرایی

سعی کنید برای بیرون آمدن از منفی گرایی از ویژگی کمال گرایی استفاده کنید. یادتان نرود که کمال گرایی را با تجمل گرایی اشتباه نگیرید. افرادی که کمال گرا هستند سعی می کنند جنبه های مثبت را ببینند و استرس انجام کاری را ندارند زیرا که می دانند نهایت تلاش خود را کرده اند و نتیجه خوبی هم خواهند گرفت.

کمال گرایی یکی از راه های رفع منفی گرایی می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

پذیرای انتقاد باشید.

انتقاد پذیری یکی از ویژگی های آدم های شجاع می باشد. زمانی که شما انتقاد دیگران را می پذیرید گامی مهم به سمت داشتن یک زندگی خوب بر می دارید و می توانید منفی گرایی را متوقف کنید زیرا شما برای بهتر شدن تلاش خواهید کرد. بهتر است تفکر خود را تغییر بدهید و سعی کنید که چیز هایی را به فکر خود راه دهید که بیش تر جنبه مثبت و سازنده دارند.

اجازه پیشروی ندهید.

یکی از راه های درمان منفی گرایی جلوگیری از افکار منفی است. شما به راحتی می توانید ذهن خود را کنترل کنید زیرا شما اشرف مخلوقات هستید. زمانی که ذهن شما به سمت نکات منفی کشیده می شود می توانید آن را به سمت نکات مثبت سوق بدهید و به یک موضوع از جنبه مثبت آن نگاه کنید.

تغییر دهید.

بهتر است گفتارتان را مثبت کنید تا از منفی گرایی رها شوید. باید بدانید که منفی گرایی آثار بسیار بد و مخربی برای شما دارد از این رو با تغییر سخنان خود می توانید منفی گرایی را از خود دور کرده و زندگی خود را بهتر کنید. برای مثال در زمانی که می خواهید بگویید « من متنفرم» بهتر است از جمله « من دوست ندارم که این کار را انجام دهم» استفاده کنید.

تغییر جملات و درمانی برای افراد منفی باف

لحن خود را بلند کنید.

اگر تا کنون منفی بافی می کرده اید سخت است که بتوانید این ویژگی را کنار بگذارید بنابراین زمانی که متوجه شدید در حال منفی گرایی می باشید بهتر است لحن خود را بلند تر کنید و با صدای بلند افکارتان را باز گو کنید.

استفاده از وسایل کمکی

برای این که یادتان باشد و منفی گرایی نکنید می توانید از یک وسیله برای این کار استفاده کنید که به چشم شما برخورد بسیاری دارد مانند انگشتر و یا دستبند که با دیدن آن ها منفی گرایی خود را متوقف کنید.

جایگزین کنید.

یکی دیگر از روش های درمان منفی گرایی جایگزین کردن مثبت گرایی می باشد. زمانی که متوجه شدید در حال منفی گرایی در باره هر نوع موضوعی هستید می توانید به جای آن یک چیز مثبت را جایگزین کنید تا بتوانید با این کار علاوه بر درمان منفی نگری مثبت گرایی را به میزان لازم در خود افزایش بدهید.

درمان منفی گرایی

باید بدانید که منفی گرایی به مقدار اندک در زندگی لازم است ولی اگر شما به طور کامل منفی گرا باشید زندگی خوبی نخواهید داشت زیرا قدرت تخریب منفی گرایی بسیار زیاد و خارج از حد تصور شما می باشد. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات مربوط به روانشناسی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *