دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ساخت آباژور چوبی با ۲ روش آسان و جالب

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در این مقاله آموزشی، ساخت آباژور چوبی را به دو روش ساده و متفاوت و در عین حال جذاب و شیک آموزش داده ایم؛ آباژورهای چوبی دست ساز ایده های خوبی برای طراحی منزل شما محسوب می شوند.

یکی از لوازم پرکاربرد و پررنگ در دیزاین منزل، در زمینه نورپردازی استفاده از انواع آباژور می باشد، آباژورها دارای تنوع بسیاری در طرح، جنس، رنگ، اندازه، میزان نور و … دارد. یکی از انواع آن آباژور چوبی است که بسیار هم مورد توجه می باشد، در این مطلب ساخت آباژور چوبی را آموزش خواهیم داد.

آباژور از جمله لوازم خانه پرکاربرد و ارزشمند است که نقش مهمی را در نورپردازی و دکوراسیون منزل ایفا می کند؛ برای داشتن نورپردازی مناسب باید در آباژور که حساسیت و دقت لازم را داشته باشید. که علاوه بر نورپردازی می توانند در جذاب و شیک تر کردن دیزاین منزل موثر باشند. بنابراین می توان اقدام ساخت آباژور در مدل های مختلف کرد.

آموزش ساخت آباژور از جنس چوب

آموزش ساخت آباژور چوبی

یکی از انواع طراحی های آباژور شیک و کاربردی، آباژورهای چوبی است که به شکل های مختلف رومیزی، ایستاده، پایه دار و … و به دو نوع مدرن و کلاسیک وجود دارند که بر اساس سبک دیزاین منزل و سلیقه ی خود انتخاب می شود.

آباژور چوبی همانطور که از نامش پیدا است از چوب تهیه می شود، مواد اصلی تشکیل دهنده آن چوب به همراه سایر جنس های سازنده مانند سنگ های تزیینی، فلز، شیشه و … به کار می رود, چوب حس کلاسیک و طبیعی و صمیمیت را در محیط پخش و به فرد القا می نماید.

آموزش ساخت آباژور چوبی برای نورپردازی بهتر

وسایل مورد نیاز

  • سرپیچ و لامپ
  • میله چوبی ۱۲۴ عدد
  • مداد
  • چسب سفید
  • تکه کارتن
  • خط کش

آموزش ساخت آباژور شیک و زیبا از چوب

  •  آرون گروپس

آباژور مارپیچ با میله های چوبی

ابتدا یک میل بافتنی را در یک سمت برگه روزنامه ای قرار دهید و سپس مشغول به پیچاندن آن شوید؛ در حین رول کردن آن را محکم کشیده و بپیچانید و انتهای روزنامه را با چسب سفت نمایید, جهت ضخیم تر شدن رول کاغذی چند عدد روزنامه دیگر را نیز به دور آن بپیچانید تا به قطر و ضخامت دلخواه برسد. سپس رول های تو خالی کاغذی را به اندازه مورد نظر بر دهید.

ساخت نورتاب چوبی با میله های چوبی

۴ عدد از رول های کاغذی (نی های کاغذی) یا میله های چوبی را برداشته و با چسباندن آنها بر روی یکدیگر مربعی را بسازید؛ این روش را انجام دهید تا ۳۰ از این مربع های چوبی آماده کنید.

آموزش 2 شیوه ی ساخت آباژور چوبی

در این مرحله ۲ عدد مربع چوبی را کمی متمایل به طرف راست بر روی یکدیگر قرار دهید، به این صورت که مربع رویی با مربع قبلی روی هم نیفتد.

اتصال مربع های چوبی را به همین صورت تا انتها ادامه بدهید؛ متمایل کردن مربع های چوبی را به سمت راست در تمامی چسباندن مربع ها به کار ببرید در نتیجه در پایان کار آباژور شما شکل مارپیچ به خود می گیرد، اتصال مربع های چوبی را تا چسباندن ۲۸ عدد از مربع ها پیش برود.

ساخت نورتاب چوبی به شکل مارپیچ

از کارتن مربعی برابر با اندازه (طول) میله های چوبی برش بزنید؛ و سرپیچ لامپ را از میان عبور دهید، بر روی کارتن اطراف سرپیچ را مشخص کرده و به وسیله ی کاتر برش زده و سرپیچ را از درون این روزنه عبور دهید تا درون آباژور ثابت گردد.

حالا ۳ عدد مربع چوبی آخری را بر روی یکدیگر چسبانده و مربع چوبی شکل یافته را برعکس به صورت مستقیم و صاف بر روی یکدیگر بچسبانید(یعنی متمایل به سمت راست نباشد) و به ته مارپیچ چوبی متصل کنید.

آموزش ساخت آباژور چوبی شیک و منحصر به فرد

در مرحله پایانی آباژور را برگردانده و سرپیچ را از روزنه میانی کارتن عبور دهید و لامپ را از آن عبور داده و روشن نمایید.

لامپ را روشن کنید، نور از میان میله های چوبی بگذرد و فضایی جذاب و خاطره ساز به وجود می آورد.

وسایل مورد نیاز

  • سرپیچ و لامپ
  • تکه ای چوب (قسمتی از از تنه ی درخت)
  • میله ای فلزی
  • واشر
  • کلاهک
  • تکه ای فوم

ساخت آباژور چوبی برای دیزاین منزل

آباژور کلاهک دار با تنه ی درخت

جهت ساخت این آباژور یا همان نورتاب ابتدا تکه ای چوب(تنه ی درخت) را تهیه و برش بزنید، ته آن باید صاف باشد تا به عنوان پایه ی آباژور مورد استفاده قرار گیرد، اما ظاهر چوب می تواند طبیعی و به همان صورت نامنظم باشد، که اتفاقا حالت صمیمی و گرم پیدا کند، این آباژور چوبی دست ساز برای دکوراسیون منازل با سبک روستیک پیشنهادی جالب می باشد.

در این مرحله نوبت به مشخص کردن میله ی کلاهک می باشد؛ به وسیله ی مته در پایه چوبی سوراخی را برای میله کلاهک ایجاد کنید، این کلاهک باید متناسب با میله باشد که در غیر این صورت امکان ثابت نبودن میله وجود دارد.

آموزش ساخت نورتاب چوبی

اموزش ساخت آباژور چوبی برای تمامی سلیقه ها

تکه ای فوم به اندازه انتهای پایه چوبی ببرید و به بخش تحتانی آن به وسیله ی چسب متصل کنید، این تکه فوم برای مانع شدن از لغزیدن آباژور می گردد.

سیم های وصل شده به سرپیچ لامپ را از میله ای با جنس فلز بگذرانید و به همان مقدار نیاز برش بزنید.

در این مرحله بعد از اینکه میله را از داخل چوب گذراندید، آن را به وسیله ی واشر در محل قرارگیری خود سفت و ثابت نمایید؛ پایه کلاهک را بر روی میز وصل کرده و سپس سرپیچ را در محل خود بگذارید و آن را چک کنید تا مطمئن شوید.

ساخت نورتاب چوبی به دو روش

در مرحله پایانی کلاهک مورد نظر خود را با هر روکش و جنس و رنگی که می خواهید بر روی پایه قرار دهید؛ آباژور شیک و زیبای شما آماده می باشد، به خودتان خسته نباشید بگویید و از هنرنمایی خود نهایت لذت را ببرید.

ساختن آباژور چوبی با دو روش

مدل آباژورهای شیک چوبی

در ادامه نمونه های بیشتری از ساخت آباژور چوبی در مدل های زیبا و متنوع که به نوعی خلاقیت با چوب به شمار می آیند را می توانید مشاهده نمایید.

آموزش ساخت آباژور چوبی به دو شیوه ی آسان

آموزش ساخت آباژور چوبی شیکآباژور چوبی شیک و زیبا کلاهک دار برای دیزاین منزل

آموزش ساختن آباژور چوبی به دو روش

آموزش ساخت نورتاب چوبی زیبا و جدید      

آموزش درست کردن آباژور چوبی به دو روش شیکآباژور چوبی مدرن و فانتزی به شکل خانه

ساختن آباژور چوبی با 2 روش ساده و زیباآباژور اتاق خواب چوبی پازلی زیبا و شیک

آموزش ساخت نورتاب چوبی زیبا و جذاب

در این مطلب آموزشی دو روش جالب از ساخت آباژور چوبی را آموزش داده ایم، از این آباژورهای زیبا و شیک دست ساز می توانید برای دیزاین بخش های مختلف منزل از جمله تزیین اتاق خواب بهره ببرید، در پایان از همراهی شما عزیزان نهایت قدردانی را داریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *