دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای مدلینگ شدن و مراحلی که باید طی کنید

  • سحر هودانلویی
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ورود به صنعت مد برای برخی از افراد، رویایی درخشان است که برای رسیدن به آن تمام تلاش خود را انجام می دهند. برای آشنایی با مراحل مدلینگ شدن در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

بسیاری از جوان ها در سر خود آرزوی مدل شدن را دارند و راه رفتن به روی استیج و خیره ماندن نگاه ها به روی آنان از رویا های دیرینه شان به حساب می آید. فلش نور هایی که به روی این دسته از افراد می تابد تا محبوبیت شان را افزایش دهد، پول و ثروتی که در پس این کار برای شان قرار گرفته و زیبایی از گروه هایی است که هر فرد پس از مدلینگ شدن آن را تجربه می کند. قابل به ذکر است که سختی راه به قدری زیاد است که فشردگی کار و مراحل آن به اراده و تصمیم بزرگ افراد بستگی دارد.

راهنمای مدلینگ شدن در ایران

جذابیت ها و مراحل مدلینگ شدن

به طور کلی صنعت مدلینگ در ایران و اروپا به ۲ صورت فتو مدلینگ و کت وات مدلینگ طبقه بندی می شود. همچنین فتو مدلینگ به این معنا می باشد که عکس های بسیاری با ژست های متنوع گرفته می شود که در نهایت به روی جلد مجلات و بیلبورد ها از آن استفاده می کنند. در ادامه نیز کت وات مدلینگ به معنای حضور صنعت گران که شامل طراحان، تولید کنندگان و مدلینگان می شود به روی استیج است.

به طور کلی در کشور ایران چیزی در حدود ۸۰ درصد از فعالیت های صنعت مدلینگ در حول و محور فتو مدلینگ می چرخد، هر چند امروزه پیشرفت های چشم گیری در رابطه با کت وات مدلینگ نیز انجام گرفته است. همچنین شرایط مدلینگ شدن در ایران به گونه ای است که فقط آقایان و کودکان حق فعالیت را دارند و برای خانم ها نیز در گروه شغل های غیر قانونی و مجاز قرار دارد. همچنین فعالیت در این عرصه برای آقایان و کودکان نیز باید بر اساس اصول ایرانی اسلامی و منطبق با فرهنگ و شرع باشد.

نکته ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است، آن است که با تاسیس آژانس های مدلینگ که به مراتب معتبر هستند به رشد چشم گیری در این عرصه و به داخل کشور ایران شده اند. برخی از این آژانس ها با فعالیت هایی که دارند، توانسته اند به راحتی توجه دولت را به خود جلب کنند و هنرمندانی را به آن ها نشان دهند که شاید تا به کنون مورد توجه و حمایت قرار نگرفته اند. این دسته از آژانس ها در واقع به استعداد یابی جوانان و افراد علاقه مند می پردازد.

شرایط مدلینگ شدن چه می باشد؟

  • شرایط قدی و وزنی برای حضور در این عرصه

یکی از اساسی ترین شاخص ها برای حضور در صنعت مد، برخورداری از قد و وزن مناسب است. به طور کلی تعریفی که از قد و وزن افراد قرار دارد به عهده مسئول آژانس می باشد و این فاکتور نیز بر اساس افراد تشکیل دهنده در آن جامعه است. این عبارت بدان معناست که اگر کشوری از افراد قد بلند برخوردار است، باید از مدل هایی با قد بلند و کشیده نیز استفاده شود و جامعه ای که جمعیت آن را افراد کوتاه قد تشکیل داده است، باید افراد مدلینگ آن نیز کوتاه قد تر باشند.

همچنین قابل به ذکر است که در بین قد و وزن رابطه بسیار تنگانگی وجود دارد که این عبارت بدان معناست که قد فرد می تواند معیاری تعیین کننده برای وزن به حساب آید. به طور مثال فردی که از قد ۱۸۰ برخوردار است باید به طور کلی وزنی معادل ۶۲ کیلوگرم نیز داشته باشد. این عامل درست است که قد و وزن از شاخص های جدا نشدنی برای ورود به عرصه مد هستند، اما گفتنی است که همه چیز در اینجا به پایان نمی رسد.

  •  آرون گروپس
  • توانایی کودکان برای ورود به صنعت مد

گفتنی است که مدلینگ کوکان بسیار پر سود و اهمیت است، چرا که بسیاری از مدل ها تحت ژست های خانوادگی است که در این صورت به کودکان دارای توانایی مدلینگی بسیار نیاز است. همچنین حضور کودکان در این صنعت از جذابیت و کشش بسیاری برای مشاهده برخوردار است که از این رو صاحب آژانس های متعددی برای کار خود از کودکان با استعداد کمک می گیرند.

روش مدلینگ شدن کودکان به چه صورت است؟

گفتنی است که حضور در این صنعت از لذت های توصیف نشدنی برای افراد به همراه است که هیچگاه امکان حسرت و پشیمانی را برای افراد به جای نمی گذارد.

در صورتی که این مطلب برایتان موثر واقع گشت، می توانید با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند تست مدلینگ برای انتخاب مدل و ژست عکاسی مدلینگ باری دیگر ما را همراهی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *