دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین مکان های دیدنی فریمان برای گردش در این شهر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های فریمان از جذابیت های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی برخوردار هستند این منطقه به دلیل نزدیکی خود به مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی با اهمیت می باشد. این منطقه سازه های تاریخی بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است برج فریمان که یکی از سازه های تاریخی است این شهر است دارای اهمیت زیادی می باشد. در ادامه این بخش با این شهر و جاذبه های آن بیشتر آشنا می شوید.

فریمان یکی از زیباترین شهرهای واقع در استان خراسان رضوی است این شهر به مشهد فاصله ای ۷۵ کیلومتری دارد و به دلیل نزدیکی خود به شهر مشهد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد این شهر مساحت بسیار زیادی دارد و از نواحی اطرافی خود نیز با شهرهای مختلفی در ارتباط است تربت جام، تربت حیدریه، مشهد و … از جمله شهرهایی هستند که به دلیل نزدیکی به شهر فریمان از این شهر به عنوان یک مقصد گردشگری استفاده می کنند. امروزه دیدنی های متعدد در شهر فریمان موجب شده است تا به یکی از جاذبه های توریستی شهر مشهد تبدیل شود این شهر دارای دو بخش مرکزی و منطقه بخش قلندرآباد است همچنین تقسیم بندی آن به پنج دهستان گوناگون به خوبی نشان دهنده عظمت و وسعت این شهر است سنگ بست، فریمان، بالا بند و قلندرآباد از بخش های اصلی و آبادی های این منطقه هستند که به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این شهر از آن ها یاد می شود. این شهر دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی دیگری نیز می باشد که در ادامه این بخش با نمونه هایی از این جاذبه ها آشنا خواهید شد.

دیدنی های مهم شهر فریمان:

این شهر توسط کوه های مرتفعی از این منطقه احاطه شده است بلندترین کوه هایی که در این منطقه وجود دارند کوه های کیلاق می باشند که بسیار مرتفع هستند کوه بی بی غیب نیز از دیگر ارتفاعات این منطقه می باشد کوه دال و قطار النگ نیز از دیگر جاذبه های زیبا و چشم نوازی هستند که در سفر خود به منطقه گردشگری فریمان می توانید از آن ها دیدن کنید. این شهر در شمار یکی از مهم ترین دیدنی های حومه مشهد است که در این بخش با آن ها آشنا می شوید.

 

بند تاریخی فریمان:

این بند تاریخی یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی در فریمان است که به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی در این منطقه شناخته می شود این سازه تاریخی در فاصله ۱۰کیلومتری از فریمان واقع شده است و یکی از بناهای اولیه ای بوده است که در عصر مغول ساخته شده است و در روایت های متعددی از آن یاد شده است. این اثر به دلیل ارزشمندی خود در دوران عین الدوله مورد بازسازی واقع شده است این بنا به دلیل اینکه در طی زمان دستخوش حوادث طبیعی بوده است دچار آسیب هایی شده است اما همچنان زیبایی های خود را دارد. این بنا در حال حاضر ارتفاع ۲۰ متری دارد و پشت بندهای آن نیز آجری می باشد.

دیدنی های مهم فریمان

موزه مردم شناسی فریمان:

این موزه یکی دیگر از دیدنی های شهر فریمان است بنای این موزه ساختمانی با معماری ویژه دارد این بنا توسط کارشناسان و مهندسان خارجی طراحی شده است و یکی از خانه ها و بناهای قدیمی در شهر است این بنا در گذشته از خانه باغ های قدیمی بوده است و به دلیل طراحی آب نمایی که می بینید جذابیت دارد. در محوطه مرکزی و حیاط این بنا آب نما و قناتی را مشاهده می کنید که به لحاظ معماری زیبای خود مورد توجه می باشد.
این بنا در سال ۸۶ توسط میراث فرهنگی بررسی شده است و به اهمیت آن پی برده اند فضای زیبا و ویژگی های معماری آن مورد توجه است. در غرفه های مختلفی که در این موزه وجود دارند می توانید بیشتر با ویژگی های فرهنگی و آداب و رسوم مردمان این منطقه آشنا شوید و به ارزش صنایع دستی و معماری های آن پی ببرید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

جاذبه های فریمان
آب گرم شاهان گرماب:

این آب گرم بخشی دیگر از جاذبه های دیدنی در فریمان است این آب گرم در بخش قلندرآباد واقع شده است قرار گرفتن این آب گرم در دهستان سفید سنگ موجب شده تا امروزه به عنوان یکی از جاذبه های توریستی این منطقه باشد. این آب گرم تا منطقه فریمان فاصله کمی دارد و در فاصله ۷۵ کیلومتری از آن واقع شده است. این آب گرم بسیار شفاف و زلال است و بدون رنگ و بو است این آب گرم دارای آمونیاک و گوگرد است و خاصیت درمانی بسیار بالایی نیز دارد. بسیاری از افراد از این آب برای درمان بیماری های پوستی خود استفاده می کنند.

فریمان را بشناسید
تفرجگاه طبیعی زرک:

این منطقه تفریحی توریستی یکی دیگر از جاذبه ها و دیدنی های فریمان است که در فاصله ۱۷ کیلومتری از جنوب غربی فریمان واقع شده است و دارای زیبایی های بسیار زیادی است این منطقه تفرجگاهی در میان جلگه رخ و منطقه مرکزی شهرستان واقع شده است همچنین از نواحی اطرافی خود نیز توسط رشته کوه هایی زیبا احاطه شده است. منطقه پر جاذبه قطار النگ نیز از دیگر جاذبه هایی هستند که در این میان واقع شده اند. وجود چشمه های جوشان و طبیعت بسیار زیبا و سرسبز ارزش توریستی این منطقه را برای علاقه مندان و گردشگران بیشتر کرده است وجود باغ های گوناگون در نزدیکی این منطقه نیز برای گردشگران جذاب است.

موزه فریمان

 

شهر فریمان دارای زیبایی های زیادی است این شهر به دلیل برخورداری از طبیعت زیبای خود مورد توجه گردشگران زیادی است و هر ساله علاقه مندان زیادی را از نواحی مختلف ایران به خود جذب می کند. وجود جاذبه هایی همچون باغ ملی فریمان، مزار بی آبه، برج بلند فریمان و … موجب شده تا این منطقه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان خراسان رضوی به شمار آیاد. این منطقه دارای بناهای تاریخی متعددی نیز می باشد بناهایی همچون برج فریمان که یک سازه تاریخی ارزشمند است و به دلیل وجود ویژگی های منحصر به فرد در نوع معماری خود شناخته شده می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *