دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش رفع مشکل کار نکردن دوربین اینستاگرام

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

برنامه پرطرفدار اینستاگرام علاوه بر قابلیتهای جدیدی که هر چند وقت یکبار به آن اضافه می شود با مشکلاتی نیز همراه می گردد. یکی از این مشکلات کار نکردن دوربین می باشد که در این مقاله به شما رفع این مشکل در ایسنتاگرام را آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

کار نکردن دوربین اینستاگرام یکی از مشکلاتی می باشد که برای کابران فعال این نرم افزار امری نگران کننده می باشد. البته جای نگرانی نیست چرا که روش های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه مطلب به آنها اشاره می شود. و چنانچه با این روشها مشکل برطرف نشد راه حل آخر این است که گزارش باگ را به اینستاگرام ارسال نمایید.

رفع مشکل کار نکردن دوربین اینستاگرام

همانطور که می دانید اینستاگرام یکی شبکه های اجتماعی پرطرفدار می باشد . برای کاربران فعال در این شبکه، قطعا کار نکردن دوربین اینستاگرام مشکل عجیب و نگران کننده ای می باشد. باید اشاره کرد که جای نگرانی وجود ندارد چرا که این مشکل با برخی روش ها قابل برطرف شدن است که در ادامه مطلب به آموزش این روشها خواهیم پرداخت.

۱. بررسی مجوزهای برنامه

اولین گام برای رفع مشکل کار نکردن دوربین اینستاگرام این است که باید مجوزهای برنامه را بررسی کنید. به طور کلی هر برنامه ای در هنگام نصب از شما سوالاتی مانند دسترسی به دوربین، حافظه گوشی، لیست مخاطبان و … می پرسد که می توانید به آن اجازه دسترسی دهید یا آن را محدود نمایید. در بیشتر مواقع این مجوزها موقع نصب برنامه به صورت خودکار روی گوشی نمایان میشوند.

از این رو ممکن است در هنگام نصب برنامه اینستاگرام به آن اجازه دسترسی به دوربین را نداده باشید و این گزینه برای شما غیر فعال باشد. به این ترتیب برای بررسی این امر به بخش تنظیمات گوشی رفته و روی گزینه Apps کلیک کنید و سپس با پیدا و کلیک کردن روی برنامه Instagram بخش permissions را انتخاب نمایید تا در صفحه باز شده مشاهده نمایید گزینه camera فعال باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۲. بهره گیری از یک برنامه دوربین

ممکن است مشکل به این امر مربوط باشد که از برنامه های دوربین مختلفی بهره می گیرید. در برنامه هایی مثل اینستاگرام باید دوربین اصلی گوشی به عنوان دوربین پش فرض فعال باشد. جهت بررسی این امر به قسمت تنظیمات بروید و سپس apps و در ادامه روی Default apps کلیک نمایید و گزینه camera را انتخاب کنید و برنامه دوربین اصلی و فابریک گوشی را به صورت دوربین پیشفرض برگزینید.

۳. بروز رسانی اینستاگرام

اینستاگرام روزانه با عرضه خدمات بیشتر، برای این اپلیکیشن به روزرسانی های متعددی نیز منتشر می کند. شاید مشکل کار نکردن دوربین به این خاطر ایجاد شده باشد. از این رو اپلیکیشن اینستاگرام را بروزرسانی نمایید.

۴. پاک کردن حافظه کش و دیتا

پیشتر اشاره شد که اینستاگرام دائم در حال بروزرسانی و افزودن قابلیتهای جدید و جذاب می باشد. به این ترتیب امکان تغییر تنظیمات وجود دارد. پس با حذف و پاک کردن حافظه کش و دیتای اینستاگرام می توانید مشکل دوربین را مرتفع سازید. برای این کار به قسمت تنظیمات گوشی رفته  و روی apps کلیک نمایید سپس با پیدا کردن اپلیکیشن اینستاگرام روی گزینه storage و سپس clear cache and data کلیک کنید. پس از اتمام این مراحل ، گوشی را ریست کنید. در پایان با بازکردن دوربین اینستاگرام اطمینان حاصل کنید که مشکل برطرف شده است.

حذف و نصب مجدد اینستاگرام

برنامه اینستاگرام را از گوشی کاملا حذف نمایید و آخرین ورژن اپلیکیشن ویژه سیستم عامل را دانلود و نصب نمایید. برای این کار انگشت خود را روی برنامه اینستاگرام چند لحظه ای نگه دارید و گزینه uninstall را انتخاب کنید تا برنامه حذف شود. بعد گوشی را ریستارت نمایید و مجدد این اپلیکیشن را از پلی استور یا اپ استور دانلود و نصب نمایید.

برگشت به تنظیمات کارخانه

چنانچه با روشهای قبلی مشکل حل نشد برگشت به تنظیمات کارخانه تنها گزینه پیش رو خواهد بود. البته ابتدا از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید و با داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان مراحل زیر را طی کنید. در قسمت تنظیمات گوشی گزینه backup & restore را انتخاب کنید و سپس factory data reset را برگزینید. در ادامه روی گزینه erase everything کلیک کنید. پس از اینکه تنظیمات مربوط را تایید نمودید از شما پسورد یا رمز عبور درخواست می شود. در نهایت ۵ الی ۱۰ دقیقه ای زمان می برد تا به تنظیمات کارخانه برگردد.

 

ارسال گزارش باگ

این مرحله آخرین روش برای حل مشکل باگ دوربین است. چنانچه تصور می کنید با یک اشکال فنی در اینستاگرام مواجه هستید می توانید گزارش آن را به اینستاگرام ارسال نمایید. برای این کار به صفحه پروفیل بروید و روی علامت سه خط موازی کلیک کنید. سپس در قسمت تنظیمات روی گزینه help کلیک نمایید و بعد گزینه Report a problem را انتخاب نمایید. سپس دستورالعملی که در صفحه نشان داده می شود را دنبال کنید. و در گزارش خود همه مشکلات را با جزئیات ذکر کنید. اطلاعاتی مانند نوع گوشی یا تبلتتان و روش های مختلفی که برای رفع مشکل کار نکردن دوربین امتحان کرده اید را عنوان نمایید.

 

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *