دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نشانه های رابطه سالم و ویژگی های که موفقیت در رابطه را تضمین می کند

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

رابطه سالم برا شادابی و سلامت روان افراد اهمیت بسیار زیادی دارد از این رو توصیه می کنیم با توجه به نکاتی که درباره این روابط به شما خواهیم گفت روابط نا سالم را از خود دور کنید. تا پایان این مطلب با ما باشید.

بسیاری از افراد راز های روابط سالم را نمی دانند ولی با توجه به تحقیقاتی که محققین انجام داده اند توانسته اند راز ها و نشانه های رابطه سالم را پیدا کنند. در ادامه این نشانه ها را برای شما بیان می کنیم.

نشانه های رابطه سالم

نشانه های رابطه سالم

رابطه سالم نشانه های بسیاری دارد که در این مطلب مهم ترین آن ها را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

دوست داشتن

اولین و مهم ترین نشانه ای که هر رابطه سالم دارد دوست داشتن و دوست داشته شدن می باشد. در واقع اگر احساس می کنید رابطه شما این ویژگی را ندارد و بنا بر دلایل دیگری در رابطه هستید باید بدانید که آن رابطه یک رابطه سمی و آسیب زا می باشد و بهتر است آن رابطه را تغییر بدهید و یا از آن خارج شوید.

تحسین کردن

رابطه ای که در آن هر دو طرف یکدیگر را دوست داشته باشند به خوبی دیگری را تحسین می کنند. در واقع هر چقدر هم کار های طرف مقابل کوچک باشد باز هم آن را تحسین و تشویق می کنند. تحسین کردن یکی از نشانه های رابطه سالم می باشد و هر فردی نیاز به دیده شدن دارد. اگر می خواهید رابطه ای سالم داشته بهتر است یکدیگر را تحسین کنید.

راحت بودن

اگر در رابطه ای هستید که می توانید به راحتی احساسات و حرف هایتان را به طرف مقابلتان بگویید و مسخره نشوید آن رابطه یکی از سالم ترین رابطه ها می باشد. در واقع اگر نتوانید حرف ها و خواسته هایتان را با طرف مقابلتان در میان بگذارید به مشکلات بسیار زیادی در زندگی بر می خورید و جلوی رشد و پیشرفت شما گرفته خواهد شد.

  •  آرون گروپس

احساس راحتی در روابط اهمیت بسیاری دارد.

تقسیم کردن بارکار ها

افرادی که در رابطه های سالم قرار دارند بار کار هایشان را تقسیم می کنند و سعی می کنند با هم دلی رابطه خوبی داشته باشند. در واقع این افراد در تصمیم گیری ها با یکدیگر مشورت می کنند و نظرات طرف مقابلشان اهمیت بسیار زیادی دارد.

حل مشکلات

داشتن یک رابطه سالم نعمت بسیار بزرگی می باشد. رابطه ای که سالم است افراد می توانند به راحتی مشکلات را حل کنند و از آن ها به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته هایشان استفاده کنند. در این روابط احترام گذاشتن به یک دیگر و تمرکز برای حل مشکلات  از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

هماهنگ بودن اهداف

وقتی وارد رابطه ای می شوید هماهنگی بسیار زیادی بین شما ایجاد می شود از این رو بیش تر اهداف و کار های شما با یکدیگر هماهنگ خواهد بود. در صورتی که در رابطه ای این نوع هماهنگی ها ایجاد نشود اختلافات گسترده تری ایجاد می شود و زندگی افراد را دچار مشکل می کند.

تاثیر زندگی اجتماعی بر زندگی شخصی چیست؟

اولویت بودن

در واقع اولویت بودن برای دیگری در رابطه های سالم وجود دارد. این که شما اولویت همسرتان باشید و زمان بیش تری را با هم بگذرانید لذت بیش تری می برید. بیشترین دلایلی که باعث ایجاد طلاق می شود دور شدن افراد از یکدیگر و کاهش تفریحات و کاهش اوقات با هم بودن آن ها می باشد.

داشتن زندگی اجتماعی خوب

راضی بودن از زندگی در روابط سالم دیده می شود. افرادی که رابطه خوبی با یک دیگر دارند و از آن لذت می برند زندگی اجتماعی خوبی دارند و از آن هم راضی می باشند. در واقع منش های افراد مانند درون گرا بودن و یا برون گرا بودن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر زندگی داشته باشد. اگر هر دو برون گرا و یا هر دو درون گرا باشند هیچ مشکلی در زندگی آن ها ایجاد نمی شود ولی در صورتی که فردی درون گرا با یک فرد برون گرا ازدواج کند ممکن است در زندگی شخصی اختلافات بسیار زیادی داشته باشند و رابطه سالم آن ها به یک رابطه سمی تبدیل خواهد شد.

احساس آزادی  می کنید.

در صورتی که رابطه ای نا سالم داشته باشید و از زندگی خود راضی نباشید احساس می کنید در بند زندانی هستید و نمی توانید به خوب زندگی کنید از این رو کیفیت زندگی شما کاهش می یابد ولی اگر در رابطه ای سالم باشید احساس آزادی می کنید و می توانید عقاید و سلایق خود را به خوبی به دیگران نشان بدهید و خودتان را قربانی نخواهید کرد. شما فردی آزاد هستید و توصیه می کنیم به عنوان یک فرد بالغ قربانی عشق نشوید. زندگی و رابطه سالم باید به شما انرژی و آرامش بدهد نه این که شما را از زندگی سیر کند.

اهمیت آزادی در زندگی

آرامش و آسایش یکی از مهم ترین رکن های زندگی می باشد و در صورتی که نتوانید این حس ها را در زندگی داشته باشید یعنی زندگی سالمی ندارید و باید شیوه زندگی خود را تغییر بدهید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک زیر سایر مقالات آرگا را در زمینه روانشناسی، علت حسادت مردان و نحوه رفتار با شوهر درون گرا را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *