دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدنی های منطقه گردشگری گلمکان و معرفی چشم اندازهای زیبای این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های گلمکان از جذابیت های طبیعی زیادی برخوردار است این منطقه دارای چشم اندازهای طبیعی زیادی است مراتع، طبیعت کوهستانی و … از مهم ترین جاذبه ها و چشم اندازهای این منطقه هستند همچنین گلمکان دارای مهم ترین رودخانه ها و چشمه ها است که موجب شده اند تا بخش مهمی از آب های این منطقه تامین شود و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند.

گلمکان یکی از اماکن گردشگری در استان خراسان رضوی است این منطقه گردشگری تفریحی دارای جذابیت های بسیار زیادی برای گردشگران می باشد و از جذابیت های طبیعی بسیار زیادی برخوردار می باشد هر ساله گردشگران زیادی از نواحی اطراف به این منطقه تفریحی و تفرجگاه سفر می کنند و از جاذبه های بسیار زیبای آن بازدید می کنند. این منطقه به دلیل برخورداری از زیباترین چشم اندازهای طبیعی مورد توجه گردشگران خود قرار می گیرد سرزمین  های پر از گل ها و صخره ها که از جذابیت زیادی برخوردار می باشند و مورد توجه هستند این منطقه از جذابیت های بی شمار دیگری نیز برخوردار می باشد و با وجود جاذبه های طبیعی خود در میان گردشگران مورد توجه است. دیدنی های گلمکان به قدری دارای جذابیت هستند که آن را به یکی از تفرجگاه های اطراف مشهد تبدیل کرده است نامگذاری این مکان تفریحی گردشگری نیز به دلیل زیبایی های بی شمار و وجود گل و گیاهان متنوع است این سرزمین از طراوت بسیار زیادی برخوردار است دامنه های کوهستانی آن پوشیده از گیاهان کوهی و گل های گوناگون است و شاهد زیبایی های طبیعی زیادی در این منطقه خواهید بود. شما گردشگران و علاقه مندان در سفر خود به این منطقه می توانید از جاذبه های دیگری که در اطراف تفرجگاه وجود دارند نیز دیدن کنید و در ادامه این بخش می توانید با جاذبه های بیشتری از گلمکان رو به رو شوید.

دیدنی های منطقه تفریحی گلمکان:

منطقه کوهستانی گلمکان یک منطقه سردسیری در دامنه های کوه های بینالود است منطقه گلمکان از نواحی اطرافی خود نیز به شهرهای مختلفی متصل است و به دلیل ارتباطی که با شهرهای اطرافی خود دارد یکی از مکان های گردشگری نزدیک به این شهرها است و هر ساله در فصل های مختلفی از سال گردشگران زیادی را از این شهرها به خود جذب می کند این شهر از نواحی اطرافی به نیشابور، قوچان، مشهد و چناران متصل می شود و بسیاری از گردشگران این تفرجگاه نیز از همین شهرها هستند.

طبیعت گلمکان

جاذبه هایی که در منطقه تفریحی گلمکان به چشم می خورند جاذبه های طبیعی هستند این منطقه به دلیل قرار گرفتن در دامنه های کوهستانی از مراتع سرسبزی برخوردار است و به دلیل تنوع گل و گیاهانی که در آن رشد می کنند جذاب و تماشایی است. در سفر به این منطقه می توانید از جاذبه هایی همچون چشمه ها، رودخانه، دشت های سرسبز و … دیدن کنید همچنین این منطقه به دلیل بازدید زیاد گردشگران یک منطقه تفرجگاهی برای اسکان و راحتی گردشگران خود فراهم کرده است که مشتقان زیادی نیز دارد. بخش های رودخانه های دائمی در این منطقه از ارتفاعات بینالود سرازیر می شوند و به دامنه های شهر می رسند یکی از بلندترین رودخانه هایی که از ارتفاعات بینالود سرچشمه می گیرد رودخانه گلمکان است این رودخانه با طول ۳۰ متری یکی از بزرگ ترین رودخانه های خراسان به شمار می آید.

دیدنی های گلمکان را بشناسید

از دیگر زیبایی ها و دیدنی های گلمکان می توان به چشمه ها و دریاچه های آن اشاره نمود یکی از مهم ترین دریاچه های دریاچه سبز است که ۱۵ هکتار وسعت آن می باشد این دریاچه نقش بسیار مهمی در آبیاری زمین ها و مراتع اطرافی دارد از مهم ترین زیبایی هایی که  در اطراف این دریاچه وجود دارند مناطق سرسبز، باغ ها، مزارع و … هستند که زیبایی بی شماری را به این منطقه بخشیده اند و آن را مورد توجه گردشگران قرار داده اند.

منطقه گلمکان به دلیل پر آب بودن و وجود رودخانه ها و دریاچه ها دارای اراضی کشاورزی است و کشت محصولات به دلیل پر آبی بسیار با کیفیت است مهم ترین محصولاتی که در باغات این منطقه کشت می شوند گیلاس، زردآلو، گردو، سیب و … هستند همانطور که اشاره شد دریاچه چشمه سبز یکی از مهم ترین دریاچه های واقع در این مطنقه است که بسیار زیبا و با اهمیت است و به دلیل قدمتی که دارد افسانه های زیادی درباه آن به گوش می خورد.

  •  آرون گروپس

رودخانه گلمکان

امکانات تفریحی:

گلمکان یکی از دیدنی های حومه مشهد است این منطقه از امکانات تفریحی بسیار زیادی برخوردار است در بخش های ورودی این شهر می توانید کمپین ها و آلاچیق هایی را مشاهده کنید که به عنوان یک محوطه توریستی با امنیت و دارای امکانات شناخته می شود و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از امکانات تفریحی در این منطقه می توان به ماهیگیری، شنا در رودخانه و دریاچه، طبیعت گردی، کوهنوردی، پیاده روی و … اشاره نمود که می تواند سفر را برای هر گردشگری دلشنین و لذت بخش کند.

منطقه گلمکان

با توجه به اینکه این منطقه از نواحی اطراف خود توسط کوه های مرتفعی پوشانده شده است می توان به تنوع کوهستانی آن نیز اشاره نمود چشم اندازهای کوهستانی در اینگونه از مناطق از جذابیت بسیار زیادی برخوردار می باشند و می تواند مورد توجه هر گردشگری باشند. خیلی از گردشگران که نزدیک این شهر هستند در ایام تعطیلات آن را برای تفریح و گشت و گزارهای خود انتخاب می کنند و این می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تفریحات آن ها در کنار خانواده و دوستان باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *