دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی میتسوبیشی میراژ یک هاچ بک ژاپنی با کیفیت

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

میتسوبیشی میراژ خودرویی جمع و جور است که از سال ۱۹۷۸ تاکنون در چندین نسل تولید و عرضه شده است و به دلیل قوانین نامگذاری متفاوت در کشورهای مختلف، با اسامی متفاوتی در دنیا ارائه شده است. با بررسی ششمین نسل از میتسوبیشی میراژ همراه این مطلب از آرگا باشید.

میتسوبیشی میراژ یا Space star خودروی هاچ بک بسیار جمع و جوری است که شش نسل از تولید آن می گذرد و با اسامی مختلفی (به دلیل قوانین نامگذاری متفاوت  در کشورهای مختلف) در سراسر دنیا عرضه شده است. نخستین بار این خودروی ژاپنی در سال ۲۰۱۵ به جاده های کشور راه یافت و در سال ۲۰۱۷ نسخه فیس لیفت میتسوبیشی میراژ به بازار کشور وارد شد.

بررسی هاچ بک میتسوبیشی میراژ

 

خودروسازان ژاپنی از نظر تولید محصولات بادوام و اقتصادی سرآمد می باشند و خودرو میراژ در بین محصولات میتسوبیشی به نوعی ارزان ترین و مقرون به صرفه ترین محصول این شرکت می باشد. در سال ۲۰۱۵ میستوبیشی میراژ برای نخستین به بازار کشور عرضه شد اما به خاطر ظاهر نه چندان جذاب و قابلیت های ضعیف تر از دیگر رقبا طرفدارن زیادی پیدا نکرد. بعد از مدتی در سال ۲۰۱۷ نسخه فیس لیفت این خودرو با طراحی جذاب تر و امکانات رفاهی بیشتر وارد کشور شد و با اسقبال مشتریان روبرو شد.

میتسوبیشی میراژ یا Space star این هاچ بک بسیار جمع و جور در سراسر دنیا با اسامی مختلفی (به دلیل قوانین نامگذاری متفاوت  در کشورهای مختلف) عرضه می شود. این خودرو با کاربرد خانوادگی و نه اسپرت طی دو مرحله زمانی ۱۹۷۸-۲۰۰۳ و سپس از سال ۲۰۱۲ تاحالا (ششمین نسل) در فهرست تولیدات شرکت معتبر میستوبیشی قرار گرفته است. نسل ششم میتسوبیشی میراژ در فرم بدنه هاچ بک از سال ۲۰۱۲ در سبد محصولات میتسوبیشی اضافه شد و تاکنون با عرضه یک فیس لیفت به حضور خود در خانواده محصولات میتسوبیشی تداوم داده است.از دلایل محبوبیت این خودرو می توان به جمع و جور بودن و مصرف سوخت بسیار کم آن اشاره کرد. در ادامه با بررسی بیشتر میتسوبیشی میراژ همراه این مطلب باشید.


طراحی

در بررسی طراحی میتسوبیشی میراژ باید گفت ظاهر این خودرو از طراحی جذاب و اسپرتی بهره نمی برد و این امر موجب شده قشر جوان کمتر به خرید آن تمایل داشته باشند. البته نه این که با خودرویی نازیبا روبرو هستیم بلکه آن حس و حال اسپرتی که برخی مدل ها مانند لنسر اولوشن در ذهن مشتریان برند میستوبیشی تداعی می کند تمایل به خرید میتسوبیشی میراژ را کمتر می کند. وگرنه این خودرو به عنوان یک هاچ بک خانوادگی طراحی ظاهر مناسبی داشته و بدنه هماهنگ آن قابل توجه می باشد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در بررسی نمای روبرو  شاهد استفاده از چراغ هایی نه چندان بزرگ با ظاهر نسبتا خشن در میتسوبیشی میراژ هستیم و باید گفت در نسخه فیس لیفت به خاطر تغییرات مناسب ایجاد شده در طراحی سپر و جلوپنجره ای با نمایی جذاب و بروزتر از این خودرو روبرو هستیم. جلوپنجره ای بسیار باریک بوده که اطراف آن را یک نوار کرومی براق احاطه کرده است. روی درب کاپوت خطوط حجمی و برجسته دیده می شود و نوارهای کرومی بکار رفته در بخش سپر و پیرامون چراغ های مه شکن جلوه متفاوتی در سپر ایجاد کرده است. می توان گفت نمای جلوی میراژ ظاهری عضلانی و قدرتمند به خودرو بخشیده است.

بررسی ها نشان می دهد نمای جانبی میتسوبیشی میراژ ، بدنه را عضلانی تر و اسپرت تر جلوه می دهد که موجب استقبال مشتریان نیز شده است.در این نما رینگهای ۱۵ اینچی و دو خط در بالا و پایین درب ها مشاهده می شود.

در نمای عقب در بالای شیشه عقب یک اسپویلر حضور دارد که به زیبایی این نما کمک کرده است. ضمنا چراغ های یک تکه در دو سمت درب صندوق عقب چهره ای نسبتا خانوادگی و نه چندان اسپرت به میراژ بخشیده است. در این نما چراغ ها با نوارهای LED نقطه ای گرافیک زیبایی دارند. سپر عقب طراحی سه بعدی چندان جذاب و مدرنی ندارد و بهتر بود این بخش ساده ولی اسپرت طراحی می شد. به طور کلی در بررسی طراحی میتسوبیشی میراژ می توان گفت نسبت به نسل قبلی به روزتر و قابل قبول تر شده و به عنوان یک خودرو خانوادگی قادر است نیازهای عموم مشتریان را مرتفع سازد. ولی به عنوان هاچ بک اسپرت مدل های جذابتر از آن دربازار وجود دارد.

فضای داخلی

بررسی فضای داخلی میتسوبیشی میراژ نشان می دهد کابین خودرو چندان به روز و اسپرت طراحی نشده و در آن المان های ساده بکار رفته و به نوعی سعی شده تا با طراحی ساده و عامه پسند به مشتری عرضه شود. متریال استفاده شده در ساخت کابین کیفیت پایینی دارند و در بیشتر قسمت ها پلاستیک خشک به کار رفته است.

در وسط داشبورد یک کامپیوتر سفری حضور دارد و بالای آن دو دریچه تهویه تعبیه شده و در پایین سیستم صوتی دیده می شود که طراحی کاملا ساده ای دارند. کنسول میانی در اوج سادگی طراحی شده و چینش اجزای آن نظم خاصی ندارد. غربیلک فرمان سه شاخه و صفحه کیلومتر شمار پشت آن نیز نمایی ساده و بی آلایش دارند. با این همه می توان طراحی کابین را نسبتا قابل قبول دانست.

فضای کابین با توجه به هاچ بک بودن خودرو برای ۴ نفر کاملا مناسب می باشد و به نظر می رسد صندوق بار نیز فضای خوبی داشته باشد. ظرفیت صندوق عقب ۲۳۵ لیتر فضا در اختیار اسباب و وسایل شما قرار می دهد.

پیشرانه

در بررسی ها مشخص شد میتسوبیشی میراژ به پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر مجهز می باشد که قدرتی برابر با ۷۹ اسب بخار تولید کرده و حداکثر گشتاور تولدی آن ۱۰۰ نیوتن بر متر است. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس CVT اتومات چهار سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود.  شتاب صفر تا صد این خودروی ۹۴۰ کیلوگرمی معادل ۱۳.۸ ثانیه می باشد و حداکثر سرعت میراژ به ۱۷۳ کیلومتر بر ساعت می رسد. مصرف سوخت ترکیبی میتسوبیشی میراژ خیلی مناسب بوده و رقم ۴.۶ در صد کیلومتر گزارش شده است.

با توجه به این آمار می توان درک کرد چرا میراژ در بازار کشور با استقابل چندانی روبرو نشده چرا که عملکرد فنی این خودرو حتی نسبت به محصولات اقتصادی تولید داخل کمتر بوده و چالاکی آن ها را ندارد. البته به عنوان یک پیشرانه سه سیلندر توان فنی قابل قبولی دارد و نباید انتظاری بیش از این داشت. ناگفته نماند مصرف سوخت بسیار پایین میراژ باعث رضایت مشتریان از این نظر شده است. ضمنا میراژ دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد و در تست تصادفات موسسه یوروانکپ موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است.

امکانات و تجهیزات

از جمله امکانات و تجهیزات نسخه فیس لیفت میتسوبیشی میراژ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

سیستم ترمز ضد قبل ABS ، سیستم توزیع نیروی ترمز EBD ، کروز کنترل، ۶ عدد کیسه هوا، فرمان تمام برقی دو حالته با روکش چرم و کلیدهای کنترل، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی در روز، چراغ مه شکن جلو، چراغ جلو از نوع زنون، سیستم صوتی چهار اسپیکره همراه با هندزفری، بلوتوث، یو اس بی، نمایشگر دنده عقب در آینه، کمربند ایمنی پیش کشنده، ورود و استارت بدون کلید، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات دستی، تهویه دستی، گرم کن صندلی جلو، ایزوفیکس صندلی، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، رینگ آلومنیومی ۱۵ اینچی با طرح جدید، چراغ های روز ال ای دی جلو و عقب و ….

جمع بندی

میتسوبیشی میراژ هاچ بک ژاپنی می باشد که تاکنون شش نسل از آن به بازار ارائه شده است و آخرین و ششمین نسل این خودرو فیس لیفتی را تجربه کرد. این خودرو با ابعاد جمع و جور برای مسیرهای شهری مناسب بوده ولی با توجه به قیمت بالایی که دارد تصمیمگیری برای خرید آن کمی مشکل خواهد بود. ضمنا میراژ به خاطر طراحی نه چندان جذاب و اسپرت و پیشرانه نه چندان قوی نتوانست آن طور که باید نظر مساعد هاچ بک سواران ایرانی را جلب کند. از این رو خیلی از مشتری ها ترجیح دادند به خودروهایی مانند هیوندای i10, i20 ، کیاپیکانتو و… بپردازند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *