دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کپسول و قرص فارماتون چه مزایا و چه عوارضی دارد؟

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از داروهایی که برای افزایش انرژی و عملکردهای ذهنی و فیزیکی و درمان خستگی های روزانه مورد استفاده قرار می گیرد قرص فارماتون می باشد. در این مطلب به بررسی اطلاعات دارویی و نکاتی در استفاده از این قرص می پردازیم.

قرص و کپسول فارماتون، مکمل های طبیعی برای رفع خستگی روزانه می باشد. همچنین حاوی عصاره جینسینگ و به عنوان داروی حاوی فیتو شناخته شده است. این دارو برای درمان شرایط زیادی از جمله خستگی روزانه و استرس مورد استفاده قرار می گیرد در این مطلب به طور جامع اطلاعات این  قرص را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فارماتون، یک مکمل غذایی می باشد که حاوی ترکیباتی است که در رفع خستگی و کاهش استرس و پیشگیری از شرایط ذهنی و فیزیکی ایجاد شده در اثر سن، بیماری یا رژیم غذایی نامناسب موثر می باشد. این دارو برای تمام رده های سنی افراد میانسال، ورزشکاران، کودکان، زنان حامله و زنان تحت مراقبت های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. بدون مشورت با پزشک این دارو را به کودکان ندهید.

   جعبه قرص های فارماتون

موارد کاربرد و منع مصرف قرص فارماتون

این دارو برای بهبود توانایی های فیزیکی و کمک به بدن برای مقابله با خستگی و فرسودگی ایجاد شده بر اثر استرس مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره جینسینگ بر سیستم عصبی مرکزی تاثیر گذاشته و باعث به حداقل رسیدن استرس و فشار فیزیکی و ذهنی می گردد و همچنین تاثیرات مثبتی بر سیستم ایمنی فرد دارد.

  این قرص ها حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی از جمله ویتامین A ,B1, B2, B6, B12, C, C, E, D، نیاسین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک و عصاره جینسینگ می باشد که روزانه باید یک تا دو کپسول یا قرص قبل و یا بعد از غذا مصرف گردد.

احتیاط در مصرف قرص های فارماتون

موارد مصرف

مواد اولیه موجود در این مکمل عصاره جینسینگ می باشد. جینسینگ از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و به افزایش سطح انرژی کمک می کند. این قرص همچنین حاوی ویتامین D، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، ویتامین A, E, B اسید فولیک، تیامین، ویتامین B6, B12 می باشد.

  •  آرون گروپس

برای رفع دوره های کوتاه مدت خستگی روزانه در یک زندگی شلوغ و گیج کننده مورد استفاده قرار می گیرند. علایم خستگی روانه شامل دوره های موقت فرسودگی، خستگی و احساس ضعف یا نبود سرزندگی و انرژی می باشند.

در پیشگیری و درمان علایم ایجاد شده بر اثر رژیم غذایی نامتعادل موثر می باشد. همچنین قرص های فارماتون عملکرد ذهنی، فیزیکی و فرآیند سوخت و ساز را با استفاده از ترکیب جینسینگ، ویتامین ها و مواد معدنی افزایش می دهد.

با کاهش خستگی و افزایش عملکردهای ذهنی و فیزیکی در طول روز خستگی روزانه را درمان می کنند. در صورت مصرف منظم آن ها باید تاثیرات آن را در طی هفته های کمی مشاهده کنید. با کاهش خستگی و فرسودگی سطوح انرژی را حفظ و مدیریت می کند و در نتیجه باعث افزایش تمرکز ذهن و عملکردهای فیزیکی می شود. این قرص ها فواید زیادی در زمینه های شخصی و حرفه ای دارد.

کپسول و قرص های فارماتون

نحوه مصرف دارو

برای کسب اطلاعات بیشتر برچسب روی بسته قرص را بخوانید. افراد بزرگسال هر روز یک کپسول را قبل و یا بعد از غذا باید مصرف کنند. ابتدا از این قرص بری ۴ هفته استفاده کنید پس از درمان ۴ هفته ای اگر احساس کردید حال شما بهتر شده است می توانید به استفاده از قرص فارماتون برای بیشتر از ۱۲ هفته ادامه دهید.

پس از ۱۲ هفته در صورت تمایل استفاده از این دارو با پزشک خود مشورت کنید. دکتر علایم شما را مورد بررسی قرار خواهد داد. این کپسول را هرگز به کودکان ندهید و آن ها در ظروفی در بسته و محکم قرار داده و دمای محل نگاهداری از ۲۵ درجه بیشتر نباشد.

قرص و کپسول فارماتون

عوارض جانبی احتمالی

استفاده از این قرص ها می تواند عوارض جانبی مثل مشکلات در خواب، خارش پوست، سردرد، سرگیجه یا مشکلات گوارشی مثل اسهال، حالت تهوع، استفراغ و دردهای شکمی را به همراه داشته باشد. اگر به اختلالات کبدی، یا هر گونه مشکل گوارشی یا جذب گلوکز یا گالاکتوز، اختلالات ذخیره سازی آهن مثل هموکروماتوز، غلظت بالای کلسیم، ویتامین A,D در خون خود مبتلا هستید نباید از  این دارو استفاده کنید.

از آنجا که این دارو ممکن است حاوی روغن بادام یا سویا و لاکتوز باشد بنابراین اگر به هریک از این مواد حساسیت دارید نباید از این دارو استفاده نمایید.

قرص های فارماتون

احتیاط در مصرف

هرگز بیش از دوز مصرفی بیان شده در بالا استفاده نکنید زیرا ممکن است خطرناک باشد. این قرص ها حاوی ویتامین A می باشند. اگر حامله هستید یا قصد حاملگی دارید یا در حال شیردهی می باشید از این دارو استفاده نکنید.

این دارو برای زنان و مردان مسن و بالغ مناسب می باشد هرگز به کودکان این دارو را ندهید. اگر شرایط پزشکی دارید یا از دیگر داروها یا درمان مکمل استفاده می کنید و یا اگر علایم شما مدت زمان بیشتری بطول انجامید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید. اگر دارای حساسیت ها می باشید پزشک خود را در جریان قرار دهید. تمام داروها را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

افراد زیر ۱۶ سال نباید از این دارو استفاده کنند. اگر از داروهای رقیق کننده خون مثل لودوپا، تتراسایکلین یا داکسی سایکلین یا ویتامین ها و مکمل های معدنی استفاده می کنید این دارو را مصرف نکنید.

قرص فارماتون

هشدار ها و توصیه های ایمنی در مورد مصرف دارو

اگر مصرف دارو را فراموش کردید، لازم است هر چه سریعتر آن را در زمانی که متوجه شده اید مصرف کنید اما اگر زمان آن به نوبت بعدی مصرف دارو نزدیک می باشد از مصرف داروی فراموش شده صرفنظر کرده و مطابق برنامه پیش بروید.

نکته : حال در صورتی که زمان مصرف دارو را دائم فراموش می کنید، می توانید با تنظیم آلارم و یا در خواست از اعضای خانواده تان بخواهید زمان مصرف دارو را به شما یادآوری کنند و در صورتی که تعداد دارو های مصرفی که باید استفاده می کردید و فراموش شده زیاد می باشد، برای اطلاع از نحوه صحیح دارو های فراموش شده به پزشک مراجعه کنید.

داروی فارماتون

از مصرف بیشتر از مقدار تجویز شده این دارو جداً خودداری کنید، زیرا استفاده این دارو به مقدار زیاد نمی تواند تاثیری در سرعت بهبود بیماری شما داشته باشد، بلکه بر عکس حتی احتمال دارد موجب برخی عوارض جانبی و مسمومیت شما شود. بنابراین در صورت مشکوک بودن به اُوردوز فارماتون به اورژانس مراجعه کنید و به هنگام مراجعه به پزشک برای سرعت بخشیدن درمان، بهتر است جعبه دارو را نیز به همراه داشته باشید.

از در اختیار گذاشتن دارو های خود در دسترس دیگران پرهیز نمایید حتی در شرایطی که بیماری آنها مشابه بیماری شما باشد، زیرا مصرف این دارو بدون تجویز پزشک ممکن است اثرات جدی به همراه داشته باشد.

قرص یا کپسول فارماتون در دمای اتاق و دور از نور مستقیم و گرما نگهداری شود، همچنین دارو را در فریز قرار ندهید. دارو را از دسترس کودکان و حیولانات خانگی دور نگه دارید.

ریختن دارو در مسیر فاضلاب (دستشویی یا سینک ظرفشویی) امکان دارد موجب آلودگی محیط زیست شود، بنابراین از انجام این کار خودداری کنید. برای دفع دارو های بدون استفاده می توانید با دکتر داروساز مشورت نمایید.

در صورتی که داروی تاریخ گذشته فارماتون را مصرف کرده باشید، برای یکبار نمی تواند مشکل چندان جدی ایجاد کند، اما در صورت داشتن احساس ناخوشایند، بهتر است به پزشک مراجعه کنید، همچنین فارماتون با تاریخ مصرف گذشته می تواند بر روی دارو های دیگر تاثیر بگذارد، از این رو در هنگام مصرف مداوم حتما تاریخ آن را چک کنید.

کپسول فارماتون

این مطلب صرفا جهت افزایش اطلاعات شما در رابطه با کپسول و قرص فارماتون جمع آوری و ترجمه گشته است. برای استفاده از این دارو قبل از آن حتما با پزشک مشورت نموده و برچسب روی جعبه دارو را بخوانید. برای آگاهی بیشتر در زمینه اطلاعات دارویی می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *