دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شناخت کشور کامبوج و اطلاعات جالب درباره این کشور

  • ملیحه بال افکن
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که کشور کامبوج در واقع از جهت جاذبه های گردشگری در صدر قرار دارد و سالانه مقاصد گردشگری بسیاری از گردشگران می باشد که به همین منظور در این مطلب سعی داریم به بیان جاذبه های توریستی و توضیحات بیشتری در مورد این کشور بپردازیم.

به طور کلی یکی از کشور های جنوب شرقی آسیا که فرهنگ و دیدنی های آن قطعا تمامی گردشگران را به وجد می آورد کشور کامبوج است که در منطقه ایندوچین واقع شده و با دشت های وسیع، رودخانه های بزرگ و دیدنی های طبیعی وصف نشدنی پوشیده شده است و می تواند مقصد سفر ایده آلی برای گردشگران باشد.

آشنایی با کشور کامبوج

بهتر است بدانید که کامبوج در واقع از نظر جغرافیایی در بخش جنوب شرق آسیا قرار دارد و با سرزمین هایی از جمله تایلند، ویتنام و لائوس همسایه می باشد و بر اساس محاسبات مساحت این سرزمین در حدود ۱۸۱ کیلومتر مربع ارزیابی شده است. زبان رسمی رایج در این کشور خمر اعلام شده که زبانی شیرین و آرام بوده و در دنیا شهرتی جهانی دارد و همچنین واحد پول آن نیز ریل است که نرخ ریل کامبوج بر اساس اقتصاد ارزیابی می شود. به طور کلی از نظر زمانی این کشور سه ساعت و نیم از تهران جلوتر است و دارای سه فرودگاه بین المللی است که معروف ترین آن فرودگاه پنومپن می باشد. اغلب محصولات وارداتی در این کشور نیز شامل فرآورده های نفتی و سیگار و همینطور طلا و مواد ساختمانی است و البته که ماشین آلات و وسایل نقلیه موتوری و محصولات دارویی نیز از هنگ کنگ و چین به این کشور وارد می شوند. جالب است بدانید که مردم ساکن این کشور از نظر کاری در وضعیت متوسطی قرار گرفته اند و می توان اقتصاد کامبوج را در سال های اخیر توسط دولت ارزیابی شده دانست.

تاریخچه کشور کامبوج

خلاصه ای از تاریخچه:

توجه داشته باشید که در سال ۱۹۷۵ خمر های سرخ در کامبوج به حکومت رسیدند و رهبری این گروه شخصی با نام پل بوت بود. این گروه معمولا روشنفکران و تحصیل کرده ها را به بهانه دشمنی با حکومت به قتل می رساندند و از آنجایی که تحصیل در این دوره خلاف قانون بود و فردی که مخفیفانه تحصیل می کرد اعدام می شد تمامی مردم مجبور بودند کشاورزی را در پیش بگیرند. البته که این مکان ها امروزه تبدیل به مکان های گردشگری و توریستی زیبایی شده اند و نشانگر بخشی از تاریخ کامبوج هستند. جالب است بدانید که در سال ۸۰۲ میلادی شخصی به نام جایاوارمان دوم در این سرزمین بر تخت نشست و بدین ترتیب امپراطوی خمر در کامبوج شکل گرفت و معمولا از فرهنگ و قوانین هندو ها در اداره آن استفاده می شد. به طور کلی به قاطعیت می توان گفت که این کشور در گذشته با پادشاهان ملی اداره شده است.

موقعیت جغرافیایی:

به طور کلی کشور کامبوج از لحاظ وسعت کوچک است اما مانند یک الماس در آسیا می درخشد و دارای فضاهای طبیعی و جاذبه های تاریخی بی شماری می باشد. این کشور امروزه توانسته یکی از بهترین مکان های گردشگری در جهان باشد زیرا جاذبه های آن بسیار زیبا و مهیج هستند. این سرزمین از نظر جغرافیایی در بخش جنوب شرق آسیا قرار گرفته و با کشور هایی از جمله کشور تایلند و ویتنام همسایه است. بهتر است بدانید که این کشور از جهت جنوب در کرانه خلیج تایلند دارای یک خط ساحلی حدود ۴۴۱ کیلومتری می باشد و به جز در جنوب شرقی تمامی مرز های آن را مناطق کوهستانی کم ارتفاع تشکیل می دهند. در میانه این مرز ها دشت بزرگی قرار گرفته که در واقع قلب سرزمین کامبوج را تشکیل می دهد. این دشت از آنجایی که سیل های پرشمار در طول تاریخ خاک آن را بسیار حاصلخیز کرده است متراکم ترین بخش کامبوج از نظر جمعیت می باشد.

موقعیت جغرافیایی سرزمین کامبوج

آب و هوا:

بهتر است بدانید که سرزمین کامبوج دارای آب و هوایی مرطوب و استوایی است و بارش های سیل آسا و ناگهانی در آن رایج و متداول می باشد که همین مسئله موجب شده تعداد گردشگران در برخی از ماه های سال همچون ماه ژوئن به حداقل برسد زیرا که در این ماه احتمال بروز سیل نیز در این کشور وجود دارد. جالب است بدانید که میانگین بارش سالانه در ارتفاعات این کشور به ۵۰۰۰ میلی متر نیز می رسد. شواهد نشان می دهد که بهترین زمان سفر به این کشور از ماه های نوامبر تا فوریه است و به همین خاطر اغلب گردشگران ترجیح می دهند در طول این ماه ها به کامبوج سفر کنند تا آزادانه بتوانند از نقاط مختلف آن دیدن کنند. به طور کلی آغاز فصل گرم در این سرزمین از ماه مارس آغاز می شود و با بیشتر شدن دمای هوا امکان گشت و گذار در سطح شهر و بازدید از اماکن دیدنی به مراتب کم و کم تر خواهد شد.

  •  آرون گروپس

شهر پنوم پن پایتخت کامبوج:

به طور کلی پایتخت سرزمین کامبوج شهری شلوغ اما جذاب با نام پنوم پن است که از تاریکی های گذشته بیرون آمده و مسیری به سوی آینده دارد. این شهر یکی از قابل توجه ترین شهر های رودخانه ای در منطقه کامبوج می باشد که در کمال تعجب بسیار سطح بالا است زیرا هتل های امروزی، غذاخوری های ساده و راحت و کافه های غیررسمی همیشه آماده پذیرایی از گردشگران می باشند. توجه داشته باشید که اگر به دنبال تجربه احساسی عمیق هستید پیشنهاد می شود بازدید از موزه ملی یا زندان تیول اسلنگ در این شهر را از دست ندهید.

پایتخت زیبای کامبوج

فرهنگ مردم:

جالب است بدانید که مردم کامبوج همیشه به زندگی سالم اعتقاد دارند و این موضوع از غذاهایی که در این کشور سرو می شود مشخص است. در میان مردم این کشور شرایط سخت به شکلی است که اشخاص می توانند مبلغی از درآمد خود را پس انداز کنند و معمولا بر اساس فرهنگ شهرنشینی رایج در آن مردم سعی دارند به اعتقادات سنتی یکدیگر احترام بگذارند. به طور کلی در این کشور بانوان همیشه شاد هستند و به طور کلی شادی از بانوان به آقایان منتقل می شود. از آنجایی که فرهنگ مردم در زمینه تحصیل بسیار پیشرفت کرده موجب شده تا دانشگاه های این کشور نیز رشد خوبی داشته باشد.

قوانین عمومی کامبوج:

توجه داشته باشید که شما در این کشور حق ندارید از کودکی در مورد شغل پدرش سوال کنید.

در کامبوج مردم علاقه زیادی به گردشگری دارند و شلوغی مکان های گردشگری آن یک امر عادی محسوب می شود.

به شما اجازه داده نمی شود که از شرایط زندگی تمام ساکنین سر در بیاورید.

قوانینی که در زمان عقد قرارداد در کامبوج بسته می شود بسیار پر اهمیت است و باید به شکل دقیقی ترتیب اثر داده شود.

مردم کشور کامبوج سعی دارند زمان مشخصی را برای یادگیری اصول زناشویی به فرزندان خود اختصاص دهند و این موصوع می تواند بخشی از قوانین زندگی در این کشور باشد.

در قوانین کشوری پرچم کامبوج از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد به طوری که سران کشور به پرچم کامبوج اهمیت زیادی می دهند.

قوانین موجود در کامبوج

سبک آشپزی در کامبوج:

بهتر است بدانید که سبک آشپزی در این کشور یک ماجراجویی تمام عیار، تازه و البته کاملا ناشناخه است. آموک در واقع غذای ملی کامبوج می باشد که ترکیبی از ماهی پخته شته همراه با علف لیمو، نارگیل و فلفل چیلی است. همچنین غذاهای دریایی کامل و خوراک های ماهی نیز در این منطقه زیاد پیدا می شوند مانند خرچنگ های منطقه کپ با طعم فلفل کامپوت. به طور کلی اگر غذاهای خیابانی نباشند گویا در آسیا نیستید اما در کامبوج دکه های فروش غذا در خیابان فراوان است و شما می توانید از نودل و شله یا فرنی برنج گرفته تا عنکبوت های سرخ شده و جیرجیرک های کبابی را در این کشور پیدا کنید.

غذای معروف مردم کامبوج

جاذبه های گردشگری در کامبوج:

همانطور که متوجه شدید کشور کامبوج از لحاظ گردشگری در صدر قرار دارد و هر ساله می تواند مقاصد گردشگری اغلب گردشگران باشد که به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با برخی از دیدنی های کامبوج آشنا نماییم:

کاخ سلطنتی پنوم پن:

به طور کلی یکی از مکان های دیدنی کامبوج در پنوم پن که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید کاخ سلطنتی این شهر است زیرا در کاخ که اغلب مراسم ملی و سلطنتی کشور در آن برگزار می شود هر آنچه می بینید سلطنتی و زیبا است. در این کاخ در واقع معبد نقره نیز واقع شده که گنجینه بارزشی از طلاها، محسمه ها و آثار هنری و با شکوه کاموبج است. همچنین کف تالار این معبد کامل از نقره ساخته شده و دیوار های داخلی حیاط آن با یک نقاشی دیوار نفیس از اسطوره رامایانا پوشیده شده است.

بازدید از کاخ سلطنتی در پنوم پن

جزیره کو رانگ:

کو رانگ در واقع جزیره ای زیبا در استان سیهانوکویل کامبوج است که مکانی عالی برای بازدید گردشگران محسوب می شود و از گذشته به واسه ی سواحل شنی، صخره های مرجانی و تنوع گیاهی و جانوری اش شناخته شده است. همچنین کو رانگ کامبوج دارای یکی از زیباترین و دست نخورده ترین سواحل در جنوب شرقی آسیا می باشد که دارای فضایی آرامش بخش است و با چندین اقامتگاه تفریحی و ساحلی و رستوران های دوست داشتنی گردشگران را به خود جذب کرده است.

جاذبه های گردشگری کامبوج

شهر آنگور:

به طور کلی می توانید در آنگور پایتخت امپراطوری خمر ساختمان های تاریخی بسیاری از قرن ۹ تا ۱۵ را مشاهده نمایید. کلمه آنگور در واقع یک لغت در زبان سانسکریت به معنی شهر می باشد که تعداد زیادی ساختمان و مجسمه های تاریخی را درون خود جای داده است و یکی از جاذبه های محبوب آن بزرگ ترین معبد بودایی می باشد. بهتر است بدانید که بسیاری از مکان های شهر آنگور شامل قابل توجه ترین مکان ها با معماری خمر هستند که برخی از معابد مربوط به آن در طول این سال ها بازسازی شده اند.

بازدید از شهر زیبای آنگور در کامبوج

کامپوت:

کامپوت نیز یکی دیگر از جاذبه های توریستی کشور کامبوج می باشد که مورد توجه اغلب گردشگران قرار گرفته است. این شهر زیبا در کناره ی رودخانه ای در این کشور واقع شده و از آرامش و سکوتی مثال زدنی برخوردار است و اکثریت افرادی که به این منطقه سفر می کنند غرق در آرامش این شهر شده اند و اغلب روز های بیشتر از برنامه ریزی قبلیشان را در آنجا باقی می مانند. همچنین این شهر آثار تاریخی و قدیمی زیبایی را در خود جای داده است و افراد با قدم زدن در خیابان های آن می توانند نسبت به کشف این آثار تاریخی اقدام نمایند و تجربیات ارزشمندی را کسب کنند.

بازدید از شهر آبی کشور کامبوج

همچنین که بازدید از بوکور هیل که سراسر کلیساهای قدیمی و متروکه است نیز به تمامی گردشگران توصیه می شود زیرا خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را برایشان رقم خواهند زد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *