دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های کامبوج و نقاط گردشگری جذابی که در این کشور خواهید دید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

کامبوج یکی از مناطق تاریخی و مهم در دنیا است این کشور پیشینه تاریخی بسیار بالایی دارد جاذبه های این منطقه بیشتر ارزش تاریخی و باستانی برای علاقه مندان دارند و می توان از جمله دیدنی های تاریخی آن به عبادتگاه های باستانی اشاره کرد جذابیت این کشور در شهرهای رو به پیشرفت آن نیز به چشم می خورند.

شاید یکی از نکات مهمی که در بررسی تاریخ کامبوج باید به آن ها اشاره کرد دو نقطه متضاد از انسانیت است خیلی از افراد با مطالعه تاریخ این کشور هم متوجه عظمت های آن می شوند و هم از وحشی گری هایی که در طول تاریخ و در این مناطق صورت گرفته است مطلع می گردند. خیلی از ما کامبوج از یک سو با عبادتگاه هایی می شناسیم که جنبه انسانی آن را برجسته می کند و از سوی دیگر نیز اعمال وحشیانه ای که ر تاریخ خمر روژ صورت گرفته است به نمایش می گذارد اما چیزی که موجب می شود تا خیلی از گردشگران به این منطقه از دنیا سفر کنند فرهگ غنی آن است. تاریخ این کشور از فراز و فرودهای زیادی برخوردار بوده است با این وجود جاذبه های توریستی در این کشور تنها به جاذبه های تاریخی ختم نمی شود و می توانید از زیبایی های طبیعی آن نیز بازدید کنید. این کشور با وجود شگفتی های فراوانی که دارد می توانید در سفر خود از آن ها بازدید کنید این کشور دارای سوال ماسه ای و سفید رنگ است که با وجود تابش خورشید جذابیت های آن دو چندان می شود. جنگل هایی که در مناطق مختلفی از کامبوج وجود دارند

دیدنی های کشور کامبوج:

جنگل های حومه ای و سرسبزی که در کامبوج قرار دارند یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این منطقه هستند جنب و جوشی که در شهرهای این کشور وجود دارد به دلیل وجود گردشگران زیاد و جمعیت بالای آن است.

 

 

پنوم پن:

این شهر که پایتخت کشور کامبوج است این شهر قلب تپنده این منطقه و یکی از شهرهای بسیار جذاب آن می باشد خیابان های این شهر پر تردد و شلوغ هستند و با صدای زیاد ماشین ها و رهگذران توجه شما را به خود جلب می کند. متاسفانه به دلیل وحشی گری های حکومت خمر این شهر مورد تخریب قرار گرفته است و چیز کمی از آن برجای مانده است. این شهر با وجود آسیب هایی که دیده است توانسته به سطحی از پیشرفت برسد و دوباره به دوران اوج خودش باز گردد جالب است بدانید این شهر به عنوان یکی از شهرهای پویا در آسیا شناخته می شود. شما با گشت و گزار در خیابان ها و رستوران ها و کافه های شهر می توانید تجربه های عجیبی را به دست آورید با این وجود می توان گفت جاذبه های این منطقه تنها به این موارد ختم نمی شوند و می توانید از دیدنی های تاریخی کامبوج در این شهر نیز بازدید کنید.

زیبایی های کامبوج

کامپوت:

این شهر پر جاذبه در مسیر رودخانه واقع شده است و دارای آثار باستانی و قدیمی ارزشمندی است در خیابان های مرکزی این شهر آثار بسیار ارزشمندی کشف شده اند و می توانید با گشت و گزار در این منطقه تاریخی از جذابیت های بیشتری بهره مند شوید. برخی از مغازه ها در این خیابان با وجود سختی های فراوان مورد بازسازی قرار گرفته اند جدای از این ها جذابیت شهر کامپوت آرامش آن است خیلی از گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند غرق در آرامش و لذت های تفریحی در این شهر هستند. یکی از بناهای تاریخی که می توانید در این شهر مشاهده کنید کلیسای ترسناک و ساختمان وحشتناکی است که در اطراف شهر وجود دارد یک بنای تاریخی و قدیمی به شمار می آید همچنین یکی از دیدنی های کامبوج محسوب می شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های کامبوج

سامبور پری کوک:

این شهر نیز یکی دیگر از عبادتگاه های کشور است که قدمت تاریخی بالایی دارد و به دوران آنگکوریان باز می گردد در گذشته این منطقه پایتخت مهم امپراطوری اوپر چنلا است و متعلق به قرن ۷ می باشد در کنار جذابیت های این شهر می توانید از جنگل های سرسبز و زیبای آن بازدید کنید جالب است بدانید که برخی از عبادتگاه های این شهر با درون درختانی غول پیکر و عظیم ساخته شده اند که به لحاظ ظاهری نیز جذابیت دارد. این عبادتگاه های باستانی بسیار تحسین برانگیز هستند و از جذابیت های بسیار زیادی برای علاقه مندان و گردشگران برخوردار می باشند.

نمای کامبوج

سواحل سیانوکویل:

این ساحل یکی از دیدنی های کامبوج است و به دو منطقه تقسیم بندی شده اند بخش از این منطقه تفریحی توریستی است و به همین خاطر پر تردد و پر رفت و آمد است در بخش دیگر از شهر نیز سواحل ماسه ای و آفتابی وجود دارد و یکی از زیباترین هتل های منطقه نیز در این سواحل واقع شده اند. این منطقه یک منطقه مهم توریستی در کامبوج محسوب می شود که هز ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این منطقه دارای بهترین هتل ها است و به دلیل لوکس و مدرن بودن محل اقامت گردشگران زیادی است.

سواحل کامبوج

آنگکور وات:

یکی دیگر از مهم ترین بناهای تاریخی در کامبوج این عبادتگاه معروف است که در زمان آنگکوریان ساخته شده است برای دسترسی به این بنا باید از شهر سیام ریپ عبور کنید جالب است بدانید در طول تاریخ این بنا یکی از مناطق جاه طلبانه ای است که در کامبوج ساخته شده است. این بنای باشکوه یکی از مهم ترین بناهای باستانی است این شهر در زمان قرون وسطی یکی از مهم ترین بناها بوده است نیروخانه بزرگی که در این قلمرو واقع شده است دارای معماری بسیار زیبا و باشکوه است و متعلق به امپراطوری خمر است. سکونتگاه هایی که در این مناطق وجود دارند چوبی هستند و اطراف آن را درختان سرسبزی احاطه کرده اند که از جذابیت های زیادی برخوردار است و یک منطقه طبیعی و تاریخی برای گردشگران محسوب می شود.

کلیسای کامبوج

زیبایی ها و دیدنی ها کامبوج بسیار متنوع و زیاد هستند از زیبایی های دیگر این منطقه می توان به تونله ساپ اشاره کرد این منطقه یکی از مهم ترین بخش های کانال آبی است و یک دریاچه آب شیرین است با وجود امکانات ماهی گیری در این دریاچه میزان رفت و آمد گردشگران نیز افزایش می یابد. علت ساخت این دریاچه حفاظت از محیط زیست و زیست بوم های منطقه بوده است جالب است بدانید این ساخت و ساز توسط یونسکو صورت گرفته است. کامبوج یکی از مکان های دیدنی آسیا است که در سفر خود به این منطقه می توانید از جذابیت های زیادی بازدید کنید و به اصطلاح آسیاگردی داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *