دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک ماهی خوشمزه و نکاتی برای لذیذتر شدن آن

  • ندا خوشرو
  • ۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه کیک ماهی غذای فرنگی مقوی و بی نظیر را به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این نوع غذا در منزل نهایت لذت را ببرید.

کیک ماهی از انواع غذاهای آسیایی خوشمزه و مقوی است که با روش های مختلفی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. در دستور تهیه کیک ماهی از ترکیب فیله ماهی یا تن ماهی با سبزیجات و تخم مرغ استفاده می شود.

با ماهی غذاهای مختلفی نظیر کیک ماهی و تاکو ماهی و قلیه ماهی و ماهی شکم پر و … پخته می شوند و اگر شما تمایل دارید در پخت ماهی تنوع ایجاد کنید بهتر است از تهیه این نوع غذاها غافل نشوید.

طرز تهیه کیک ماهی

مواد لازم

  • فیله ماهی : ۴۰۰ گرم
  • پیازچه خرد شده : ۳ عدد
  • سیب زمینی پوست کنده و دو نیم شده : ۴۵۰ گرم
  • ذرت : ۷۵ گرم
  • پنیر چدار رنده شده : یک مشت
  • تخم مرغ زده شده : ۱ عدد
  • آرد : به مقدار لازم
  • روغن : به مقدار لازم

طرز تهیه کیک ماهی در منزل

برای تهیه کیک ماهی ابتدا سیب زمینی ها را درون قابلمه ای مناسب به همراه مقداری آب بریزید تا پخته شوند سپس آب جوش را خالی نمایید و سیب زمینی ها را به تنهایی درون قابلمه روی حرارت گاز قرار دهید تا اگر آبی باقی مانده است تبخیر گردد.

در این مرحله از طرز تهیه کیک ماهی ، سیب زمینی ها را بکوبید سپس یک قطعه کره کوچک را به سیب زمینی ها بیفزایید و آن ها را مقداری تفت دهید و سیب زمینی ها را در مکانی قرار دهید تا سرد شوند.

دستور تهیه کیک ماهی

فیله ماهی و تکه های پیازچه را درون ظرفی مناسب بریزید و روی ظرف را به کمک سلفون بپوشانید سپس ظرف را به مدت یک تا دو دقیقه درون مایکروویو قرار بدهید تا فیله ها پخته شوند. اگر به مایکروویو دسترسی ندارید می توانید ترکیب ماهی و پیازچه را درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار بدهید تا مخلوط مواد نرم شوند.

  •  آرون گروپس

ترکیب ماهی و پیازچه را درون صافی بریزید تا مواد یکدست شوند و آب اضافه آن ها گرفته شود سپس مخلوط ماهی را درون ظرفی مناسب بریزید و سیب زمینی و ذرت و پنیر چدار و فلفل سیاه را به آن بیفزایید و مواد را به آرامی هم بزنید. سپس مخلوط ماهی را به شش یا هشت دایره تقسیم نمایید.

کیک ماهی خوش طعم

تخم مرغ ها را درون بشقابی مناسب بریزید و آرد را هم درون ظرفی دیگر بریزید سپس هر کدام از کیک ها را ابتدا درون تخم مرغ بزنید سپس آن ها را به آرد آغشته نمایید.

کف سینی مناسبی کاغذ روغنی پهن کنید سپس کیک ها را درون سینی بچینید و به آن ها استراحت کوتاهی بدهید. در صورت تمایل می توانید برای استحکام کیک های ماهی آن ها را درون یخچال به مدت کوتاهی قرار دهید.

دستور پخت کیک ماهی در منزل

درون تابه ای بزرگ مقداری روغن بریزید و بعد از اینکه روغن به خوبی داغ شد کیک های ماهی را درون روغن تفت دهید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه صبر نمایید تا کیک ها پخته شوند سپس طرف دیگر آن ها را برگردانید تا پخته شوند.

بعد از اینکه کیک های ماهی به صورت کامل مغز پخت شدند آن ها را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید سپس این غذای فرنگی خوش طعم را به زیبایی تزیین نمایید.

روش تهیه کیک ماهی در منزل

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک ماهی

۱. به جای استفاده از فیله ماهی می توانید در دستور تهیه کیک ماهی از تن ماهی استفاده نمایید.

۲. اگر از تن ماهی استفاده می کنید باید روغن آن را به خوبی بگیرید.

۳. مایه کیک ماهی را می توانید درون فریزر قرار دهید و هر زمانی که تمایل داشتید آن را از درون فریزر بیرون آورید تا یخ مایه ذوب شود سپس اقدام به پخت این کیک خوشمزه نمایید.

۴. در صورت تمایل می توانید برای بهتر شدن کیک ماهی چند قطره آب لیموی تازه روی کیک ها بریزید.

روش تهیه کیک ماهی در منزل

در این مطلب با طرز تهیه کیک ماهی در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع غذای فرنگی را در منزل به راحتی بپزید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *