دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تنگه چاهکوه و راهنمای بازدید از چشم اندازهای دیدنی و مهیج آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

تنگه چاهکوه یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی و گردشگری در جزیره زیبای قشم است این دره دارای آب و هوای بسیار معتدل و مناسبی است و هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود می کند. انن دره زیبا دارای چشم اندازهای بسیار ویژه است و از مهم ترین زیبایی های آن می توان به صخره های مرتفع و دیوارهای شکیل آن اشاره نمود که در ادامه این بخش با آن ها آشنا می شوید.

این تنگه از جمله جاذبه های مهیج و بسیار زیبا در قشم است تنگه ای که در فاصله ۷۰ کیلومتری از قشم واقع شده است و دارای زیبایی های بی شماری است این تنگه در میان گردشگران از جمله عجیب ترین جاذبه های ژئوپارک این منطقه محسوب می شود. این تنگه دارای دیوراهایی بسیار مرتفع است و از چشم اندازهای بسیار زیبایی برای گردشگران برخوردار می باشد. ارتفاع دیوارهای صخره ای در این تنگه ۱۰۰ متر است بلندی این دیوارها موجب محاصره این منطقه شده است زیبایی این تنگه را می توان در چشم اندازهای صخره ای آن خلاصه کرد. شما علاقه مندان و گردشگران برای اینکه بتوانید از این تنگه دیدن کنید باید مسیر چند کیلومتری را پیاده روی کنید این منطقه دارای زیبایی های زیادی است و ویژه علاقه مندان به صخره نوردی و پیاده روی می باشد همچنین تنگه چاهکوه به دلیل برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب منطقه ای مناسب برای تفریح  و گشت و گزار می باشد و نسبت به سایر مناطق قشم دارای آب و هوای معتدل تر و بهتری است. با قدم گذاشتن در این تنگه می بینید که سکوت مهیبی بر منطقه حاکم شده است نور کم و آرامش موجود در این منطقه شما را برای مدتی از هیاهوی شهری و ترافیک های سنگین آن دور خواهد کرد. جست و جو درباره این تنگه برای خیلی از گردشگران دارای جذابیت می باشد و شما علاقه مندان نیز می توانید در ادامه این بخش بیشتر با این تنگه مهیب و جاذبه های توریستی و تفریحی آن آشنا شوید.

دره زیبای چاهکوه

تگه چاهکوه قشم را بشناسید:

قشم از جمله مناطق گرمسیری در ایران است این جزیره به دلیل آب و هوای گرم و مرطوبی که دارد اغلب شرایط سفر را برای گردشگران سخت تر می کند اما کمتر گردشگری می داند که در این منطقه شرایط آب و هوایی مناسب نیز حاکم است به ویژه در مناطقی همانند تنگه ها که به دلیل وجود صخره های مرتفع و طویل مانع تابش مستقیم نور خورشید می شوند و شرایط آب و هوایی را مناسب تر می کنند. جالب است بدانید تنگه ای که در این جزیره واقع شده است به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در ایران نیز شناخته می شود و از این جهت می تاند جذابیت های توریستی و گردشگری بسیار زیادی داشته باشد. زمان مناسب برای سفر به این منطقه از قشم بهار است همچنین بیشتر گردشگران در فصل تابستان نیز به این منطقه سفر می کنند خیلی از گردشگرانی که دوست دارد آب و هوای معتدل تر و مناسبی را در این جزیره تجربه کنند باید فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب کنند تا امکان گشت و گزار راحت تر برای آن ها فراهم شود.

دره چاهکوه

درباره تاریخچه این تنگه چه می دانید؟

جذاب ترین اطلاعاتی که می توانید درباره این تنگه به دست آورید نحوه پیدایش آن است که به خوبی قدمت تاریخی این پدیده را نشان می دهد و مورد توجه گردشگران زیادی قرار می گیرد همانطور که می دانید این تنگه دارای بلندترین صخره ها است و به عنوان تندیس های طبیعی از آن ها یاد می شود. جالب است بدانید این صخره های مرتفع در طول زمان و به شکل طبیعی ساخته شده اند در این تنگه شاهد فرسایش های عجیب و شگفت انگیزی هستید که اشکال مختلفی را در این بنا ایجاد کرده اند و دیدن این اشکال دارای جذابیت زیادی است. همزمانی پیدایش این تنگه با دوران پیدایش چاهکوه موجب اهمیت بیشتر این بنا شده است برای گذشتگان نیز این دره دارای اهمیت و ارزش زیادی بوده است و مورد توجه گردشگران زیادی واقع شده است. در کف این صخره حفره هایی را مشاهده خواهید کرد که بسیار کم عمق هستند و آب های جاری درون آن ها قرار گرفته است.

دیدنی های تنگه چاهکوه

جاذبه های تنگه:

تنگه چاهکوه دارای جذابیت های بسیاری است از مهم ترین دیدنی های این دره می توان به اشکال جالبی اشاره نمود که در اثر فرسایش های بادی تشکیل شده اند و مورد توجه شما قرار می گیرند این تنگه زیبا دارای دره های عمودی شکل است دیوارهای بسیار مرتفعی که این دره را احاطه کرده اند از جذابیت زیادی برخوردار می باشند و قدمت تاریخی زیادی دارند. همانطور که اشاره شد اشکالی که روی این دیوارها مشاهده می کنید در اثر فرسایش ایجاد شده اند این منطقه برای گردشگران جذابیت زیادی دارد و بازدیدکنندگان زیادی را به خود اختصاص داده است. مهم ترین جذابیت های این دره تندیس های طبیعی هستند که مشاهده می کنید جنس این تندیس ها آهک و گچ است این سنگ های رسوبی در طول مدت زیادی تشکیل شده اند و قدمت تاریخی بسیار زیادی دارند.

  •  آرون گروپس

صخره های چاهکوه

این تنگه بخش مهمی از آب های این منطقه را در خود جای داده است آب شیرین این تنگه بخش مهمی از آب های این جزیره را تامین می کند همچنین این تنگه دارای تنوع گیاهی بسیار زیادی است وجود درختان و درختچه های گوناگون در این تنگه زیبایی بی حدی را به آن بخشیده اند و آن را به یکی از  دیدنی های قشم تبدیل کرده اند. در این منطقه بیش از ۱۶ گونه جانوری یافت می شوند و با وجود گونه های مختلفی از پرندگان نیز دارای جذابیت زیادی می باشند و مورد توجه گردشگران قرار می گیرند از مهم ترین گونه های جانوری این منطقه می توان به غزال های آن اشاره نمود.

این منطقه از قشم دارای امکانات تفریحی نیز می باشد عکاسی، صخره نوردی و پیاده روی از مهم ترین جاذبه ها و تفریحات تنگه چاهکوه هستند ین منطقه امکانات بهداشتی رفاهی نیز دارد که موجب راحتی برای گردشگران شده است بنابراین می توانید با خیال راحت به این منطقه سفر کنید و تجربه های جدیدی را کسب نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *