دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی راهکارهای درمان خانگی آلوپسی با مواد طبیعی و در دسترس

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این بخش از آرگا شما را با درمان های خانگی ریزش مو شدید بر اثر یکی از بیماری های خود ایمنی آشنا می کنیم. تا پایان این مطلب با ما باشید تا بتوانید این بیماری را به راحتی درمان کرده و یا از آن پیشگیری کنید.

آلوپسی یکی از بیماری های خود ایمنی می باشد که گاها برخی از افراد دچار آن می شوند. باید بدانید که این بیماری درمان هایی دارد که علاوه بر آن ها می توانید از روش های آسان تر و کم هزینه تری هم استفاده کنید. در ادامه این راه ها را برای شما بیان می کنیم.

درمان خانگی آلوپسی

در مقاله های قبلی علل ریزش مو، ریزش مو در بارداری و درمان گیاهی ریزش مو را برای شما بررسی کردیم در ادامه روش های درمان این نوع ریزش مو را برای شما بیان می کنیم.

درمان خانگی آلوپسی

ریزش مو ممکن است در دوران جوانی بسیار شدید تر باشد. این بیماری به خودی خود خطرناک نیست ولی باید بدانید که این بیماری ممکن است نشان دهنده یک بیماری دیگر در بدن شما باشد از این رو بهتر است آزمایشات لازم را بدهید و در صورتی که مشکل نداشتید به درمان آن بپردازید. در ادامه روش های درمان خانگی را برای شما بیان می کنیم که علاوه بر درمان این بیماری به تقویت مو های خود نیز کمک می کنید.

استفاده از اسطوخودوس

یکی از راه های درمان خانگی آلوپسی استفاده از دارو های خانگی مانند اسطوخودوس می باشد. این گیاه سرشار از مواد مغذی می باشد و می تواند باعث تقویت مو های شما شود. زمانی که این گیاه جذب پوست شود می تواند از ریزش جلوگیری کند. نحوه استفاده از این گیاه بسیار آسان می باشد و کافی است که روغن این گیاه را به مدت ۱۵ دقیقه بر سر خود ماساژ بدهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد مو های خود را با آب ولرم بشویید.

درمان ریزش مو با اسطوخودوس

  •  آرون گروپس

استفاده از آب پیاز

آب پیاز سرشار از گوگرد می باشد و باعث افزایش گردش خون، جلوگیری از ریزش مو و تقویت مو ها می شود. علاوه بر این موارد آب پیاز خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و شما می توانید از این مورد برای از بین بردن عفونت های پوست سر نیز استفاده کنید. برای استفاده از این روش نیاز است تا آب چند پیاز را بگیرید و روی قسمت هایی که ریزش دارد بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه پوست سر خود را بشویید.

استفاده از شیر نارگیل

شیر نارگیل می تواند برای درمان ریزش مو راه حل مناسبی باشد از این رو توصیه می کنیم که اگر ریزش مو دارید حتما از این روش استفاده کنید. برای این کار می توانید یک گرم آرد را با شیر نارگیل مخلوط کنید و خمیری تهیه کنید و این خمیر را روی ساقه و ریشه مو ها قرار بدهید و پس از چند دقیقه پوست سر خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است این کار را دو بار در ماه انجام بدهید تا شاهد کاهش ریزش مو های خود باشید.

استفاده از سبزیجات سیلیکونی

در نظر داشته باشید که سبزیجات سیلیکون دار مانند فلفل، سیب زمینی و خیار می تواند یکی از راه های درمان خانگی آلوپسی باشد. این سبزیجات از ریزش مو ها جلوگیری می کند و باعث تقویت و رشد بیش تر آن ها می شود. از این رو می توانید از این سبزیجات برای درمان ریزش موی خود استفاده کنید.

آلوئه ورا و درمان ریزش مو

در نظر داشته باشید که آلوئه ورا یکی از گیاهان پر خاصیت می باشد و استفاده های بسیار زیادی دارد و شما می توانید برای درمان ریزش موی شدید خود از این گیاه استفاده کنید. برای استفاده از آلوئه ورا می توانید ژله این گیاه را خارج کنید و در قسمت های خالی شده مو بزنید. این ژله باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی مو های شما بماند و سپس مو های خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان آلوپسی

گل ختمی و درمان خانگی آلوپسی

یکی دیگر از راه های درمان این بیماری استفاده از گل ختمی می باشد. این گل می تواند منجر به درخشان تر شدن مو ها شود و مو های شما را تقویت می کند و رشد آن ها را تسریع می کند. برای استفاده از این روش باد ابتدا روغن قاصدک را با گل های ختمی مخلوط کنید و مخلوط را روی قسمت های خالی شده مو قرار بدهید. ۱۵ دقیقه بعد مو های خود را با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام بدهید تا اثر بخشی آن را ببینید.

آب چغندر و درمان ریزش مو ها

آب چغندرسرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فسفر، پتاسیم، کلسیم و سرشار از ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو ها می باشد. برای درمان می توانید از آب این گیاه استفاده کنید و این کار را می توانید به دو صورت انجام بدهید. اولین راه این است که مصرف آب چغندر را در وعده های غذایی خود وارد کنید و یا از آب آن به صورت موضعی استفاده کنید.

استفاده از چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و ساپونین ها می باشد از این رو می توانید برای تقویت مو های خود از دم کرده چای سبز استفاده کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی مو های خود ماساژ بدهید. پس از مدت زمان گفته شده مو های خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از چای سبز برای درمان ریزش مو

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان یکی از راه های درمانی ریزش مو می باشد. این ماده دارای خواص آرامبخش و نرم کنندگی می باشد و می تواند منجر به باز شدن منافذ پوست شده و رشد مو ها را افزایش دهد.  این ماده علاوه بر درمان این بیماری می تواند بسیاری از مشکلات پوستی دیگر مانند خارش مو ها را نیز درمان کند.

لیمو

بسیاری از متخصصان طب سنتی معتقد اند که لیمو دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند از این رو به شما توصیه می کنیم برای درمان آلوپسی از این ماده استفاده کنید.

روغن رزماری

روغن رزماری درمان خانگی آلوپسی می باشد. برای استفاده از این روش درمانی باید روغن را باروغن حامل مخلوط کنید و روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از ۳۰ دققه مو های خود را آب بکشید.

نکته : علاوه بر روغن رز ماری می توانید از برگ های آن استفاده کنید و آن ها را مانند چای دم کنید و آب رزماری دم کرده را با استفاده از یک دستمال بر روی مو های خود بزنید.

درمان خانگی آلوپسی

جنسینگ

جنسینگ یکی از موادی می باشد که به رشد بهتر و بیش تر فولیکول های مو کمک می کند. بنابراین به شما توصیه می کنیم اگر دچار آلوپسی می باشید از این ماده برای درمان استفاده کنید. بهتر است بدانید که این ماده استفاده های بسیاری در علم پزشکی دارد.

پروبیوتیک ها

پروبیوتیک های از جمله موادی می باشند که می توانید از آن ها برای درمان بیماری های خود ایمنی استفاده کنید. این مواد می توانند برای تقویت سیستم ایمنی مفید باشند از این رو بهتر است بیش تر از آن ها استفاده کنید.

تخم شنبلیله

شنبلیله یکی از سبزیجاتی می باشد که اثرات باور نکردنی در قطع ریزش مو دارد و شما می توانید با تهیه یک ماسک از این ریزش های شدید خلاصی پیدا کنید. باید بدانید که شنبلیله می تواند ظرفیت دفاعی پوست را افزایش داده و بیماری های پوستی را درمان کند.

استفاده از شنبلیله برای درمان آلوپسی

تخم مرغ

شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از افراد هر از چند گاهی مو های خود را با تخم مرغ تقویت می کنند. برای درمان خانگی آلوپسی می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار لازم است سفیده تخم مرغ را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و آن را به  ریشه های مو های خود بزنید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس مو های خود را با آب ولرم بشویید.

روغن بادام

افراد بسیار زیادی از این روغن برای سلامت مو ها و پوست خود استفاده می کنند زیرا این روغن خاصیت بسیار زیادی دارد و می تواند در درمان ریزش مو ها مفید باشد بنابراین می توانید از این روغن برای درمان بیماری های پوستی نیز استفاده کنید.

نکته : در نظر داشته باشید که در حین مصرف این روغن می توانید تغییرات مثبتی را مشاهده کنید.

 استفاده از روغن خردل

 برای درمان آلوپسی بهتر است روغن خردل را گرم کنید و آن را با حنا مخلوط کرده و بر سر خود بمالید. این مواد را ۲۰ دقیقه بر سر خود نگهدارید و سپس با آب گرم بشویید.

موز و تقویت سیستم بدن

خوردن روزانه یک عدد موز نه تنها به سلامت مو ها بلکه به سلامت کل بدن کمک می کند بنابراین مصرف این میوه را در رژیم غذایی خود قرار بدهید.

استفاده از سیر و آب آن

در نظر داشته باشید که سیر می تواند هر میکروب و عفونتی که روی مو های شما وجود را از بین ببرد بنابراین توصیه می کنیم برای رشد مو های خود حتی اگر دارای بیماری های خاصی نیستید از این ماده پر خاصیت استفاده کنید. برای استفاده از این ماده می توانید آن را از وسط نصف کنید و بر روی ریشه مو های خود بمالید و یا می توانید آب آن را بگیرید و روی مو های خود ماساژ دهید. پس از ۳۰ دقیقه می توانید مو های خود را با آب ولرم و اگر می توانید با آب سرد بشویید.

استفاده از سیر برای درمان بیماری های پوستی

استفاده از جوی دو سر

جوی دو سر هم یکی از درمان های خانگی آلوپسی می باشد.جوی دو سر مواد بسیار زیادی دارد که می تواند کمبود های بدن را جبران کرده و در نهایت رشد مو ها را افزایش می دهد. می توانید از این ماده در وعده های غذایی خود استفاده کنید و شاهد درمان ریزش مو های خود باشید.

دارچین

دارچین هم یکی از موادی می باشد که می تواند برای درمان این بیماری مفید واقع شود از این رو باید آن را آسیاب کرده و پودر آن را با آب مخلوط کنید و روی مو های خود بمالید و پس از ۳۵ دقیقه مو های خود را بشویید.

ورزش

همانطور که می دانید ورزش کردن یکی از راه هایی می باشد که می تواند استرس و نگرانی ها را از شما دور کند از این رو با دور کردن نگرانی ها سلاتی را برای شما ایجاد می کند. شما می توانید با داشتن ورزش های مکرر و دائمی از بیماری های بسیار زیادی دور بمانید.

طب سوزنی

یکی از روش های درمانی که از قدیم برای درمان های بسیار زیادی به کار رفته است طب سوزنی می باشد. این روش از مدت ها فبل مورد استفاده افراد بوده است و شما می توانید برای درمان ریزش مو های خود از این روش استفاده کنید.

درمان ریزش مو با دور ماندن از استرس

سخن آخر

در نظر داشته باشید که اساس و پایه بسیاری از بیماری ها استرس و نگرانی و فشار های زندگی می باشد بنابراین به شما توصیه می کنیم که با دور ماندن از این فشار ها و اضطراب ها و کنترل آن ها از بروز این بیماری پیشگیری کنید زیرا بهترین راه درمان پیشگیری می باشد. البته راه های دیگری هم برای پیشگیری وجود دارد که شامل استفاده از غذا های مقوی و غذا های دارای روی می باشد ولی بیش ترین و بهترین راه درمان دور ماندن از استرس می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *