دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی زیبایی های دشت ارژن و جاذبه های نزدیک آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

دشت ارژن یکی از مکان های دیدنی مهم در بین شهر شیراز و کازرون است منطقه ای ییلاقی که با جود چشم اندازهای طبیعی و زیبای خود بسیار مورد توجه است هر ساله گردشگران زیادی از شهرهای اطراف برای بازدید از این شدت راهی سفر به شیراز می شوند. این دشت دارای مراتع سرسبز، گونه های درختی و زیبایی های طبیعی بی نظیری است که می توانید از آن ها دیدن کنید.

ارژن یکی از مناطق زیبای ییلاقی در میان شیراز و کازرون است این منطقه زیبا با وجود مهم ترین چشم اندازهای طبیعی خود از مهم ترین جاذبه های طبیعی در شهر شیراز و کازرون به شمار می آید شما علاقه مندان و گردشگران اگر قصد دارید تا سری به این منطقه زیبای ییلاقی بزنید باید از شیراز راهی سفر شوید پس از خارج شدن از شهر به سمت غربی حرکت می کنیم و در فاصله ۵۰ کیلومتری از اتوبان به سمت کازرون می رویم و بعد از در  کردن تابلوی ارژن می توانید وارد مسیر ییلاقی و سرسبز اینجا شوید. این دشت در بسیاری از روزهای تعطیل منطقه ای توریستی با جاذبه های بسیار زیادی است که می توانید از آن دیدن کنید این منطقه دارای درختان پهن برگ و عظیم است که بخش های مهمی از این منطقه را احاطه کرده اند یکی از جذابیت هایی که در این منطقه وجود دارد باغ و رستوران است که دیدن آن شما را  متعجب خواهد کرد. این منطقه توریستی به دلیل وجود آبشار خود و تالاب های مختلفش شهرت دارد و یکی از مهم دیدنی های شهر شیراز محسوب می شود اگر فردی کنجکاو و جست و جوگر هستید توصیه می کنیم تا سری به این منطقه زیبا بزنید و غارنوردی این منطقه را تجربه کنید این غارها دارای ارزش تاریخی هستند و ارزش طبیعی ویژه ای را به این منطقه بخشیده اند.

دشت ارژن را بیشتر بشناسید:

زیبایی های این دشت در درختان تنومند آن خلاصه می شود درختچه های بادومی که به دلیل چشم اندازهای زیبای خود مورد توجه هستند و هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشانند این دشت به قدری دارای زیبایی است که به عنوان یکی از پنج دشت زیبا در ایران شناخته می شود و در میان جاذبه های توریستی ایران شهرت زیادی دارد. این منطقه از آب و هوای بسیار مناسبی نیز برخوردار است از این رو هر ساله گردشگران زیادی از جاذبه های این دشت بازدید می کنند. در فصل های مختلفی از سال چشم اندازهای این دشت متنوع است در فصل زمستان می توانید از زیبایی های بی نظیرتری در این منطقه دیدن نمایید آبشار مرتفعی که در این دشت واقع شده است در فصل زمستان به شکل یک آبشار یخی دیده می شود و می تواند با وجود چشم اندازهای بکر خود توجه علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند.

طبیعت ارژن

سرازیر شدن آبشاری مرتفع از بالای ارتفاعات کوه های این منطقه موجب شده است تا توجه خیلی از گرشگران به آن جلب شود آب این آبشار بخش مهمی از آب های منطقه را تامین می کند و از این حیث دارای اهمیت بسیار زیادی است در سوی دیگر از دشت ارژن می توانید منطقه ای محافظت شده را مشاهده کنید که به جهت تنوع گیاهی و جانوری اهمیت بسیار زیادی دارد و از این رو یک منطقه محافظت شده با اهمیت است این دشت در طول سالیان دراز یکی از شکارگاه های اصلی بوده است از این رو تدابیری برای حفظ این مناطق صورت گرفته است.

دشت ارژن

از بازارچه ارژن دیدن کنید:

جالب است بدانید زیبایی های این دشت تنها به چشم اندازهای طبیعی آن منتهی نمی شود بلکه با وجود یک بازارچه محلی که در میان روستا واقع شده است زیبایی آن دو چندان می شود این بازارچه یک بازارچه محلی است که توسط خود مردم روستا اداره می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است زمانی که در این بازار محلی به گشت و گزار می پردازید می توانید انواع ترشی ها و غذاهای محلی را خریداری کنید. در سمت دیگر از این دشت نیز می توانید خانه های روستایی و محلی را مشاهده کنید که دارای معماری سنتی جذابی هسند و مورد توجه شما واقع می شوند. اسن منطقه در فصل های ییلاقی نیز دارای جذابیت های بیشتری است زیرا عشایری ها در این منطقه اسکان می کنند و چادر می زنند دیدن زندگی عشایری از نزدیک و در این منطقه نیز می تواند یکی دیگر تجربه های منحصر به فردی باشد که باید آن را تجربه کنید.

ارتفاعات ارژن

  •  آرون گروپس

بافت های روستایی و کوچه باغ های قدیمی که در گوشه و کنار این روستا می توانید مشاهده یکی دیگر از جذابیت های این منطقه برای گردشگران محسوب می شود این منطقه دارای باغ های متعددی است که هر یک از این باغ ها میوه های گوناگونی را حاصل می دهند. جنب و جوشی که در میان اهالی روستا وجود دارد توجه شما را ب خود جلب می کند به ویژه بازی های نوجوانان و کودکان در زمین های والیبال که نشان دهنده جوشش و انرژی زیاد در میان آن ها است و از اتحاد میان آن ها خبر می دهد.

کوهستان های ارژن

چه جاذبه هایی نزدیک این دشت هستند؟

بعد از گشت و گزار در روستا و دشت های وسیع آن می توانید سری به جاذبه های توریستی در اطراف دشت ارژن بزنید جاذبه هایی همانند چراب که منطقه ای دارای آبشار و چشمه های گوناگون است و دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقه مندان خود می باشد. این منطقه در برخی از فصل های سال خشکسالی دارد اما با این وجود از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است و می توان توجه شما عزیزان را به خود جلب نماید.

دریاچه پریشان نیز می تواند یکی دیگر از جاذبه های توریستی باشد که باید از ان دیدن آن لذت ببرید این دشت که یکی از مکان های دیدنی شیراز است می تواند یک منطقه ییلاقی با جاذبه های ویژه خود باشد شما با سفر به این دشت می توانید یک منطقه خوش آب و هوا و پاک را ببینید  چند روزی را در این منطقه بمانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *