دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناخت خواص سنگ حدید و ویژگی های آن

  • مریم صبوری
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

خواص سنگ حدید بسیار است که ما در این مقاله از مجله آرگا درباره اش گفته ایم که مفید برای جذب آهن، تقویت حافظه و اراده، راحتی در زایمان، رفع چشم زخم، دفع بلا، رفع دشواری و از بین برنده ترس و اضطراب است.

حدید نوعی سنگ کریستالی می باشد که به رنگ های سیاه مات، سیاه خاکستری، قهوه ایی، قرمز وجود دارد. در واقع این سنگ ارزشمند از فلز و اکسید آهن سیاه تشکیل شده که با اکسید و سنگ آهن مغناطیسی (منیتیت) تفاوت زیادی دارد. عنوان حدید را (حرز) گذاشتند که از آن برای دوری از بلا استفاده می شود و حکم خنثی کردن گزند بلا و آفات را دارد که محافظ در برابر غلبه دشمن و زیان و خطر ها می کند. در ادامه مطالب بیشتر با فواید این سنگ آشنا خواهید شد با مجله آرگا همراه باشید.

تمام خواص سنگ حدید

آشنایی با سنگ حدید (هماتیت)

سنگ حدید را که به نام هماتیت هم شناخته می شود، با رنگ تیره و درخشان در همه جای دنیا به چشم می خورد که از آهن ساخته شده و شفافیت خاصی دارد. هماتیت با این که اکثرا با رنگ تیره وجود دارد ولی نامش را عبارت لاتین بکار برده و (سنگ خونین) گذاشته اند. دلیل این اسم گذاری به خاطر رنگ قرمز شفاف سنگ سنباده است، که از این سنگ به وجود می آید و مایع خنک کننده در دستگاه برش هماتیت به رنگ خونی در می آید. در گذشته رومیان باستان سنگ خونین را برای تزیین به کار می بردند که بسیار معروف بوده است. آن ها از حدید برای تزئین زره هاو جواهرات و سلاح هایشان بکار می بردند که به شکل شایعی پخش و معامله می شد. سنگ خونین در زمانی که در طبیعت پیدا می شد زبر و قرمز رنگ بود و در هنگام جلا درخشش و برق زیبایی نصیبش می شد که بسیار در جواهرات قیمتی کاربرد و طرفدار داشت. گونه دیگری از هماتیت در جواهر سازی ها موجود است که شکل تراشیده آن مایل به رنگ آبی و خاکستری می باشد. که بعد از تراش به رنگ نوک مدادی جلا خورده و براق است. از این سنگ به عنوان نگین انگشتر، تسبیح و مهره مورد استفاده قرار می گیرد که در عوض مروارید سیاه هم کاربرد دارد. همانند سنگ آمیتیس که انرژی زمینی بوده و از عالی ترین سنگ ها برای کنترل قدرت عنصر زمین می باشد که قدرت داده و از انرژی های منفی جلوگیری می کند.

سنگ هماتیت و انواع خواصش

بررسی انواع خواص و فواید سلامت سنگ حدید

تمام خاصیت های سنگ هماتیت برای سلامت جسم و روح کاربرد دارد که برای شناخت بهتر شما همراهان عزیز در این مقاله آورده ایم، به شرح زیر می باشد:

  • مناسب بهبود اختلالات فشار خون بوده که جریان خون بدن را تنظیم می کند.
  • با تحریک کلیه ها خون بدن را تصفیه می کند.
  • بازسازی و ترمیم بافت های بدن را تحریک می کند.
  • از دیگر خواص سنگ حدید موجب بهبودی و تسکین سردرد می شود.
  • اختلالات خونی را که منجر به تشخیص کم خونی است را درمان می کند.
  • آرام بخش مشکلات نخاعی و گرفتگی عضلات و استخوان شکسته است.
  • یک تسکین دهنده موثر برای درد سلول های عصبی است.
  • با کاهش و از بین بردن افکار منفی نگر موجب افزایش اعتماد به نفس می شود.
  • برای تقویت سیستم ایمنی نقش تاثیرگذاری دارد.

آشنایی با خواص سنگ حدید

  •  آرون گروپس
  • از بین برنده تب و کاهش دهنده دمای بدن است.
  • موجب بهبودی آرامش و تعادل انرژی مفید برای برقرار رابطه می شود.
  • سنگ حدید خواص کاربرد در بهبود عملکرد معنوی فرد دارد.
  • احساسات را کنترل و حفاظت می کند.
  • سبب پیشرفت منطق و کمک به خلاقیت می کند.
  • آرامش بخش و خنک کننده بدن است.
  • سنگ حدید خواص غلبه بر اعتیاد و وسواسی می کند.
  • درمان کننده مصرف دخانیات و پرخوری است.
  • سلامت روانی را تندرست کرده که با پیشرفت روبرو خواهد شد.
  • تقویت کننده حافظه و تمرکز است.
  • برای بدن انرژی بخش بوده و به جریان اکسیژن در کل گردش خون و سلول ها کمک می کند.

کاربرد سنگ هماتیت

دلیل استفاده از کریستال های حدید چیست؟

قدرت و انرژی زمینی سنگ هماتیت برای این که می تواند برای هر کاری نظیر تاب و قدرت عنصر زمین کاربرد داشته باشد موثر است. زیرا عنصر زمین با دنیای فیزیکی و تفکر عملی و پول و تصمیم گیری به شکل خاصی یک سنگ خوب برای سازماندهی فکری شخص باشد تا مهارت و توانایی تفکر منطقی او را افزایش دهد. این سنگ مقاوم و سودمند برای پیشرفت مهارت های استدلالی و ریاضی و حل مسائل کاربرد دارد، که در واقع برای داشتن تفکر منطقی نیازمند تفکر خلاقانه هستیم. همچنین برای داشتن اعتماد به نفس و دوری از افکار منفی و شوم که درک مان را افزایش می دهد برای بالابردن انرژی مثبت در زندگی روزمره بسیار مناسب است. اگر شما فردی پر استرس و دمدمی مزاج هستید برای رفع اضطراب و حواس پرتی خود می توانید این را به همراه خود داشته باشید تا قدرت تخیل تان را افزایش دهید. از ویژگی منحصر به فرد سنگ حدید می توان به خواص زمینی بودنش اشاره کرد.

سنگ هماتیت یا حدید چه ویژگی های دارد؟

دیگر ویژگی های منحصر به فرد سنگ خونین

هماتیت برای افرادی که دچار گرفتاری های شدیدی شده اند بسیار کاربرد دارد تا از شر آن گرفتاری ها رهایی یابند. همچنین این سنگ در جهت حیات انرژی محافظ بوده و زنده ماندن را ضمانت می کند. از حدید می توان در جهت دفع بلا و ایمن سازی در برابر دشمنان اشاره کرد که می تواند سحر و جادو را باطل کند و از شر جن خلاصی یابد. برخی از اشخاص در شهر هایی زندگی می کنند که شرایط و ارتعاشات شهری آرامش آن ها را برهم می زند و دچار استرس می کند. که با قرار دادن هماتیت در نزدیکی پنجره و درب ها انرژی وارد شده به خانه را خنثی و تصفیه خواهد کرد.

خواص سنگ حدید بر خواب

بهترین راه برای استفاده از سنگ حدید در نقاطی که نبض قرار دارد موثر است، آن را به صورت دست بند یا گردن بند درست کرده و برای محافظت از سطح انرژی به کار ببرد. در واقع این سنگ شما را محافظت کرده و از لحاظ معنوی و عاطفی استوار می سازد. در هنگام ملاقات با رییس یا مصاحبه شغلی و تجدید نظر خوب است یک تکه از سنگ حدید را در جیب یا به همراه خود داشته باشید. با گذاشتن هماتیت در منزل راه رفع انرژی منفی می شود که شما احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. چنان چه خود یا همسرتان از بی خوابی یا کابوس های شبانه رنج می برید تکه ای از سنگ را در بالشت یا بستر خود بگذارید تا انرژی منفی کابوس دفع شود و جلوگیری از اضطراب فکرتان گردد.

 

خواص بی نظیر سنگ حدید

روایات درباره انگشتر حدید طبق نظر امام صادق (ع)

شخصی نزد امام صادق آمد و گفت: مولای من، من از حاکم سرزمین جزیره می ترسم و نگرانم که او مرا به دشمنانم معرفی کند. امام علیه السلام فرمود:

انگشتری تهیه کن که نگین آن سنگ حدید صینی باشد که خواص آن بسیار است و بر روی آن سه جمله در سه سطر بنویس: « اعوذ بجلال الله»، «اعوذ بکلمات الله»، «اعوذ برسول الله»

و در پشت نگین دو جمله در دو سطر بنویس: «امنت بالله و کتبه»، «انی واثق بالله و رسله»

و بعد دور نگین بنویس: «اشهد ان لا اله الا الله مخلصا»

خاصیت بی نظیر سنگ حدید

سپس ایشان می فرمایند:

«این انگشتری را از نجاست و بوی گند و بد حفظ کن و آن را داخل حمام و دستشویی نبر! پس هر کس بر جان خودش ایمن نیست و از هلاکت می ترسد از این انگشتری استفاده کند و آن را از دشمنانت بپوشان تا مبادا از آن استفاده کنند و آن را به کسی نده مگر آن که او هم از شیعیان باشد و به او مطمئن باشی.»

امام صادق (ع): «بد نمی دانم در دست کردن انگشتر حدید را وقتی که به دیدن کسی رود که از او ترسد از اهل شر برای آنکه شر او ساکن می شود و انگشتر حدید شیاطین را دور می کند و به درستی که هر کسی که انگشتر در در دست کند با نظر کردن به آن خداوند زیارت یا حج یا عمره در نامه عمل او بنویسد که ثوابش ثواب پیامبران و صالحان باشد».

در پایان پیشنهاد می کنیم با کلیک روی لینک های مقابل با خواص سنگ عقیق و خواص سنگ آکوامارین نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *