دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ترفندهای جذاب برای نرم کردن گوشت کبابی

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

نرم کردن گوشت هار کار بسیار ساده ای می باشد و شما می توانید با استفاده از سرکه و روغن زیتون و حتی برخی از میوه ها مانند آناناس و کیوی این کار را انجام بدهید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا این راه ها را یاد بگیرید.

شاید شما هم نمی توانید به راحتی کباب های نرم و لطیف تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در این بخش به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید با نرم کردن گوشت به تهیه یک کباب لذیذ و خوشمزه بپردازید.

تکنیک های نرم کردن گوشت کبابی

روش های نرم کردن گوشت کبابی

برای این که کباب ها را نرم کنید روش های متفاوتی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما قبل از این که بدانید چگونه می توانید گوشت ها را نرم کنید باید در نظر داشته باشید که گوشت گوساله نسبت به گوشت گوسفند چربی کم تری دارد و سفت تر می باشد و برای تهیه خورشت و کباب بهتر است از این نوع گوشت استفاده نکنید. البته یکی از دغدغه های هر آشپز این است که گوشت پس از پختن شبیه به لاستیک نشود. در ادامه تکنیک های نرم کردن گوشت را برای شما مطرح می کنیم.

استفاده از چکش

برای نرم کردن گوشت کبابی می توانید از چکش های مخصوص گوشت استفاده کنید. باید بدانید که این چکش ها  می توانند باعث نرم شدن گوشت و پختن راحت آن شوند.

خرد کردن

هر نوع گوشت را که می خرید باید خرد کنید. البته گوشت کبابی  را می توانید با چرخ کردن نرم کرده و به پختن آسان آن کمک کنید.

استفاده از ماست و پیاز

اگر ماست و پیاز را با هم مخلوط کنید و گوشت را درون آن قرار بدهید و اجازه بدهید ۲ الی ۳ ساعت بماند گوشت نرم تر می شود و می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نکته : در نظر داشته باشید که می توانید از زعفران و فلفل هم در این ترکیب استفاده کنید تا گوشت شما طعم دار شود.

استفاده از ماست و ‍یاز برای نرم کردن گوشت

روغن زیتون و سرکه

یکی از ترکیب هایی می باشد که می تواند به نرم شدن و ترد شدن گوشت کمک کند و در نهایت می تواند منجر به خوش عطر شدن کباب های شما شود. برای استفاده از این روش می توانید روغن زیتون و سرکه را به همه طرف گوشت بمالید و اجازه بدهید دو الی سه ساعت بماند.

جوش شیرین

باید بدانید که جوش شیرین کاربرد های بسیار مختلفی دارد و می توانید از آن در کار های بسیار زیادی استفاده کنید که یکی از آن کار ها نرم کردن گوشت کبابی می باشد. برای این کار کافی است مقدار کمی از جوش شیرین را روی گوشت ها بمالید و بگذارید چند ساعتی جوش شیرین روی گوشت ها بماند.

اضافه کردن چربی

یکی دیگر از راه کار های نرم کردن گوشت اضافه کردن چربی به آن می باشد. همانطور که می دانید چربی ها باعث ترد شدن و نرم شدن کباب ها می شوند. باید بدانید که می توانید با اضافه کردن چربی گوشت گوساله را راحت تر بپزید و طعم دلپذیری به آن بدهید. البته بهتر است برای مصرف چربی زیاده روی نکنید و میزان کمی از این ماده را برای نرم کردن گوشت استفاده کنید.

نگهداری در یخچال

یکی از روش های نرم ماندن گوشت این است که آن را در یخچال نگهدارید و برای یخ زدن آن از فریزر استفاده نکنید زیرا فریزر با دمای بالایی که دارد ممکن است موجب سفت شدن گوشت شود.

استفاده از میوه ها برای نرم شدن گوشت

آناناس و پاپایا

این دو میوه می توانند به نرم کردن گوشت کبابی کمک. بسیار زیادی به شما داشته باشند. باید توجه داشته باشید که آنزیم های بروملانین در این دو میوه می تواند منجر به نرم شدن گوشت شود. بهتر است مدت زمان استفاده از این دو میوه بر گوشت ها را کاهش بدهید زیرا ماندن بسیار زیاد این دو با گوشت ها در کنار هم ممکن است به گوشت حالت خمیری بدهد.

استفاده از کیوی

برای نرم شدن گوشت می توانید از کیوی استفاده کنید. در واقع کیوی دارای آنزیم اکتینیدین می باشد که می تواند منجر به نازک شده و نرم شدن هر نوع گوشتی شود. برای استفاده از این روش می توانید کیوی را برش بدهید و تکه های آن را روی گوشت مورد نظر بمالیدذو اجازه بدهید یک ساعت بماند.

پودر های آنزیمی

پودر هایی که بیش تر مردم از آن استفاده می کنند تا بتوانند کباب های بهتر و لذیذ تری داشته باشند پودر های پلی فسفات و پودر های آنزیمی می باشد. این پودر ها با تجزیه کردن پروتئین گوشت ها می توانند منجر به نرم شدن آن ها شده و کباب های شما را لذیذ تر می کند. باید بدانید که از این پودر ها بیش تر در رستوران ها و کبابی ها استفاده می شود.

نرم شدن گوشت کبابی با ترفند های مختلف

عدم استفاده از نمک

باید بدانید که نمک می تواند باعث سفت شدن گوشت شود و در نهایت پختن گوشت را دشوار می کند. بنابراین بهتر است گوشت ها را بدون نمک بپزید و در انتها به آن نمک اضافه کنید.

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل آموزش  طرز تهیه کباب برگ و  طرز تهیه کباب سلطانی مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *