دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روش صحیح تست عطر و شناخت رایحه اصلی عطرها

  • ساناز براتی
  • ۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

برای خرید و تست عطر نیازی به استفاده از ورش های خارق العاده و یا بو کردن قهوه ندارید، می توانید به راحتی ساعد دست خود را بو کنید و بعد از آن عطر بعدی را تست نمایید.

مشکل تست عطر برای همه به وجود می آید و شامه افراد بعد از تست چندین عطر با بوهای مختلف دچار مشکل می شود و قدرت و تشخیص بوهای دیگر را از دست می دهد و در نتیجه نمی توانند عطر مورد علاقه خود را بیابند.

روش تست کردن عطر

انتخاب یک عطر ایده آل و مورد پسند از بین چندین عطر با رایحه های مختلف کار آسانی نیست و فرد را دچار مشکل خواهد کرد. برای تست کردن عطر در حال حاضر فروشندگان از کاغذهای تست استفاده می کنند که روی این کاغذها مقداری از عطرهای مختلف را می پاشند و در اختیار خریداران قرار می دهند. افراد می توانند با در اختیار داشتن این تست های کاغذی در مدت طولانی تر تصمیم درست برای انتخاب عطر بگیرند. اگر به دنبال تعویض عطر خود بعد از سال ها هستید با مراجعه به عطر فروشی و تست عطرهای جدید می توانید یک عطر مناسب تهیه کنید، ممکن است بعد از بو کردن چند عطر کمی گیج شوید و شامه تان دچار مشکلاتی در تشخیص شود و شما نتوانید عطری مناسب انتخاب کنید. در این مطلب می خواهیم شما را روش مناسب تست کردن عطر آشنا کنیم .

طریقه تست کردن عطر

چگونگی انتخاب یک عطر مناسب

در زمان انتخاب یک عطر مناسب همواره به فصل توجه کنید و یک عطر را با توجه به فصلی که از آن استفاده می کنید خریداری نمایید. در فصول سرد سال یا در مناطق سرد سیر بهتر است که از عطرهای گرم استفاده نمایید و از عطرهای سرد و گلی و شیرین برای فصل گرما یا مناطق گرمسیری و همچنین در مجالس دوستانه استفاده نمایید. عطرهای تند از هر نوعی برای میهمانی و مجالس مناسب تر هستند.

روش تست کردن عطر

عطرهایی که بوی میوه ای و گلی دارند آرام و خنک و احساسی هستند و عطرهایی که دارای بویی تند هستند محرک جنسی هستند. در انتخاب عطر دقت لازم را داشته باشید.

راه های تست عطر

  •  آرون گروپس

چگونگی تست عطر

مهمترین قانون در زمان تست کردن یک عطر جدید و روش تست کردن عطر این است که شما نباید در زمان تست عطر و خرید آن از عطر یا لوسیون و یا خوشبوکننده ای استفاده کرده باشید. در زمان تست عطر روش درست این است که قبل از هر چیزی مطمئن باشید که پوست تان تمیز باشد و هوای اتاقی که در آن تست می کنید نیز خنک باشد. برای تست عطر کافیت مقداری از عطر را از روی کاغذ تست یا مچ دست بو کنید. زمانی که عطر را زدید کمی صبر کنید تا بوی اصلی آن به وجود آید زیرا بوی اصلی عطر همواره بعد از یک ساعت استفاده از آن ایجاد می گردد. کاغذ تست را در حدود ۳ سانتی متری بینی خود بگیرید. در زمان تست کردن چند عطر بهتر است که بیشتر از ۴ عطر را همزمان تست نکنید چون ممکن است در تشخیص آنها دچار مشکل شوید و در انتخاب عطر مورد علاقه تان سردر گم شوید. می توانید چند اشانتیون از فرشنده بگیرید و در فرصت مناسب و با فاصله آنها را تست نمایید. فراموش نکنید که بوی عطر بر روی افراد مختلف متفاوت می شود.

شیوه درست تست عطر

روش بعدی در تست عطر این است که زمانی که قصد خرید عطری جدید را دارید برای اینکه دچار سردرگمی نشوید و عطرها را با هم اشتباه نگیرید، بعداز بو کردن یک عطر می توانید برای تست عطر بعدی قهوه بو کنید تا بوی عطر اول از مشامتان برود، البته شاید قهوه در دسترس نباشد پس راه ساده تر این است که بعد از بو کردن عطر ساعد دست خود را بو کنید و مجددا عطر بعدی را تست نمایید. پوست بدن بویی خنثی دارد و به شما در انتخاب عطر مورد علاقه تان کمک می کند.

طرز تست نمودن عطر

استفاده از عطر به شکل درست

عطر خود را همواره بر روی پوست تمیز استفاده کنید. ماندگار بودن عطر به غلظت آن بیشتر وابسته می باشد، عطرهای اودو توالت یا پرفیوم را بر روی قسمت هایی از بدن بزنید که نبض داشته باشد مثل پشت گوش در قسمت زیر آن، کناره ای بینی، مچ دست و مچ پاها، فاصله ساعد و بازو یعنی بین آرنج و یا پشت زانوی پا و کنار قوزک پا، استفاده از عطر در این قسمت ها باعث ماندگاری بیشتر آن می شود، همچنین می توانید اودو توالت را در فضا اسپری کرده و در آن قدم بزنید تا عطر کل بدنتان را پوشش دهد. همچنین بهتر است تا پرفیوم را قبل از پوشیدن لباس هایتان بزنید تا از لباسهایتان نیز کمی بویش بیرون بزند، بکار بردن عطر مستقیما روی لباس باعث ایجاد لکه روی لباس خواهد شد و بوی عطر مدت کمتری باقی خواهند ماند. در آخر به خاطر داشته باشید که بهترین مناطق برای زدن عطر جاهایی هستند که گرما را از خود خارج می نمایند و در نتیجه بو را پخش می کنند مانند اطراف ناف، داخل مچ و پشت زانو ها که بهترین جا برای عطر زدن هستند.

روش تست کردن درست عطر

چند نکته مهم در استفاده و انتخاب عطر

  • همواره بطری های عطر را از نور خورشید و گرمای مستقیم آن دور نگهداری کنید.
  • می توانید برای خوشبو شدن اتاق یک قطره از عطرتان را روی مشعل نفتی بریزید.
  • دوام یک عطر به غلظت آن و میزان الکل موجود در ان بستگی دارد.
  • برای دوام بیشتر عطر قبل از عطر زدن از لوسیون بدن، ژل دوش و یا پودر بدن استفاده نمایید.
  • مچ دست خود را هیچوقت ماساژ ندهید زیرا باعث کم شدن اثر عطر خواهد شد.

راه مناسی برای تست عطر

  • اسپری عطر بر روی موهایتان باعث آسیب به آنها خواهد شد.
  • همواره عطر را بر روی پوست تست کنید و بزنید.
  • بهتر است که خریدن عطر را در صبح انجام دهید.
  • همواره از محکم بودن در عطر مطمئن شوید تا تبخیر نشود.
  • عطر را در اتاقی تمیز و با هوایی تمیز تست نمایید.

شیوه تست کردن عطر

  • هیچوقت بیش از ۴ عطر را همزمان تست نکنید.
  • عطر را در قسمت های نبض دار بدن بزنید.
  • مقداری از عطر خود را روی رختخواب خود اسپری نمایید.

شیوه تست نمودن عطر

  • اودوتوالت خود را هر ۴ ساعت یک مرتبه تجدید کنید زیرا بعد از ۴ ساعت بوی آن از بین می رود.
  • انتخاب یک عطر خوب باعث می شود تا بوی آن در کل روز با شما باشد.
  • استفاده از پودر بدن یک راه عالی برای دوام عطر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *