دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه خامه رنگی خوش طعم و زیبا برای تزئین انواع کیک و شیرینی

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

از خامه برای برای تزیین شیرینی و کیک خانگی استفاده می شود. خامه ها به صورت رنگی و سفید موجود می باشند و اگر شما تمایل دارید کیک تزیینی خاص و متفاوت داشته باشید بهتر است از ترکیب رنگ های مختلف خامه برای دیزاین آن استفاده نمایید.

برای تزیین کیک از مواد مختلف نظیر خمیر فوندانت و خامه فرم گرفته و گاناش شکلاتی و ترافل رنگی و … استفاده می شود که انتخاب هر یک از این روش ها برای تزیین به میزان مهارت شما بستگی دارد.

طرز تهیه خامه رنگی

مواد لازم

  • خامه سبک شده : یک فنجان
  • رنگ مخصوص غذا : به مقدار لازم
  • شکر : سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه رنگی برای تزیین کیک و شیرینی

ابتدا ظرفی مناسب را آماده کنید و آن را درون فریزر قرار دهید تا ظرف به صورت کامل خنک شود سپس یک پاکت خامه پاستوریزه را باز نمایید و آب اضافه خامه را دور بریزید.

خامه را درون ظرف ریخته و شکر را به آن بیفزایید و به کمک چنگال مخلوط خامه و شکر را به مدت چند ثانیه هم بزنید سپس درب ظرف را محکم ببندید و به مدت ۲۵ دقیقه ظرف را درون فریزر قرار دهید.

بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف حاوی خامه را درون یخچال بیرون آورید و به کمک چنگال دوباره مخلوط خامه را هم بزنید و دوباره ظرف خامه را درون فریزر قرار دهید و این کار را به چندین بار انجام دهید تا خامه به صورت کامل خودش را بگیرید.

خامه رنگی

  •  آرون گروپس

در این مرحله از دستور تهیه خامه رنگی یک فنجان از خامه زده شده را به همراه یک قطره رنگ خوراکی درون ظرفی مناسب بریزید سپس به کمک قاشق خامه را هم بزنید تا به صورت کامل یکرنگ شود همچنین می توانید خامه را حدود ۳ دقیقه درون فریزر قرار دهید و سه قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه نمایید سپس خامه را به کمک همزن برقی با دور متوسط هم بزنید تا خامه به خوبی فرم بگیرد.

روش تهیه خامه رنگی در منزل

توجه داشته باشید که مخلوط خامه را نباید بیش از اندازه هم بزنید زیرا در این صورت مخلوط خامه در پایان کار ظاهری شبیه به کره به خودش می گیرد.

مراحل تهیه خامه رنگی

از خامه رنگی می توانید برای تزیین انواع کیک خانگی و کیک تولد و … استفاده کنید همچنین می توانید شیرینی ها را به کمک این نوع خامه تزیین نمایید.

مراحل تهیه خامه رنگی

امیدواریم از دستور تهیه خامه کیک قنادی که در این مطلب مشاهده کردید نهایت بهره را برده باشید و بتوانید با توجه به مراحل ذکر شده خامه ای خوشرنگ و خوش طعم را در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *