دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تن ماهی در خانه با چند فوت و فن ساده

  • محدثه خاکشور
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آشپزی شما خانم های عزیز و هنرمند ایرانی با طرز تهی تن ماهی آشنا خواهید شد، که می توانید به سادگی و در زمانی که آن را تهیه نموده و نه تنها خانواده و دوستان، که حتی خود را نیز شگفت زده کنید.

تن ماهی یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین خوراکی های گوشتی است که مورد استفاده قرار می گیرد و افراد می توانند از فروشگاههای مختلف که با تنوع فراوان ارائه شده است، تهیه نمایند، اما قطعا طبخ هر غذایی در منزل جذابیت خود را دارد و علاوه بر طعم لذیذش، از سلامتی بیشتری برخوردار می باشد.

ماهی یکی از گوشت های سفید و خوش طعمی است که دارای خواص بیشماری براغی بدن انسان می باشد، ماهی به تنهایی منبع عظیمی از امگا ۳، ویتامین D، آهن، فسفر و ویتامین B و بسیاری از اسیدهای چرب مفید می باشد که با خوردن آن بسیاری از نیازهای مورد نیاز بدن انسان تامین می شود.

طرز پخت تن ماهی در منزل با طعمی دوست داشتنی

کدبانوهای عزیز و باسلیقه که علاقه مند به سلامتی خانواده خود هستند، اغلب علاقه دارند هر نوع غذایی را خودشان به طور طبیعی و سالم و البته با طعمی منحصر به فرد در منزل طبخ نمایند، از جمله تن ماهی می باشد که کاربرد زیادی در برنامه غذایی افراد دارد.

مواد مورد نیاز

  • ۱/۲ پیمانه آبلیمو
  • ۱/۲ پیمانه آب
  • ۱/۲ پیمانه روغن زیتون
  • ۱ کیلوگرم ماهی تن
  • مقدار کافی فلفل و نمک

طرز تهیه تن ماهی خوشمزه در منزل

برای تهیه تن ماهی خوشمزه خوب است از ماهی هایی مانند تون، گیدر، گباب، زرده، صارم و یا صوور بهره ببرید، که در صورت استفاده از این ماهی ها بخصوص ماهی هوور طعم بینظیر تن ماهی را می چشید.

ابتدا ماهی را پاک نموده و استخوان و خارهای آن را از گوشت جدا کنید و گوشت ماهی را به صورت فیله آماده کنید.

سپس فیله ی ماهی را بشویید و به چند تکه برش برش داده و تقسیم کنید، قطعه های برش خورده ی گوشت را درون قابلمه ای بچینید و ادویه لازم فلفل و نمک را به آن بیافزایید.

  •  آرون گروپس

شیوه ی تهیه تن ماهی با طعمی عالی در منزل

پس از گذشت چند دقیقه که گوشت با فلفل و نمک طعم دار شد، آب و روغن زیتون را به آن اضافه نمایید.

درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید و حتما تست کنید که محکم بسته شده باشد، قابلمه را برای ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم قرار داده و زمان دهید تا پخته شود.

تن ماهی لذیذ خانگی شما آماده ی خوردن است، حرارت زیر آن را قطع نموده و درون ظرف مناسبی بکشید؛ طعم آن هم مانند تن ماهی هایی بینظیر موجود در بازار است که به راحتی در منزل طبخ کرده اید، تن ماهی را می توانید همراه برنج و یا با نان میل نماید.

چند نکته طلایی

  • با جدا کردن گوشت و استخوان ها از یکدیگر، تن ماهی شما بدون تیغ و استخوان می باشد که هم خوشمزه تر است و خطرناک نمی باشد.
  • میزان آب استفاده شده به هیچ وجه نباید زیاد باشد، چون در این صورت گوشت درون آب پخته شده و له می گردد. این نوع خوراک ماهی باید بخار پز گردد.
  • برای طبخ تن ماهی در منزل بهتر است از زودپز استفاده شود تا گوشت ماهی به خوبی بخار پز شود. هرچند قابلمه هم با درب محکم برای استفاده خوب است.

طرز تهی تن ماهی خوشمزه و خوش طعم

در این مطلب طرز تهیه تن ماهی را با طعمی دوست داشتنی آموزش داده ایم، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن ببرید. همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تهیه سالاد تن ماهی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *