دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

از سیر تا پیاز مهاجرت به کشور پاناما

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

برای اقامت کردن در کشور پاناما باید واجد شرایط پذیرش اقامت در این کشور باشید هر ساله آمار زیادی از افراد از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر می کنند و قصد اقامت در آن را دارند. خیلی از افراد اقامت موقت در این کشور را دارند افرادی که اقامت موقت در این کشور را دارند باید بعد از سه سال می توانند اقامت دائم خود را در این کشور کسب نمایند مهاجرت به این کشور دارای شرایطی است و در سال های اخیر نیز تغییراتی داشته است.

شرایط اقامت گزیدن در کشور پاناما بسیار ویژه است اما با این وجود خیلی از متقاضیان هستند که تقاضای اقامت کردن در این کشور را دارند در سال های اخیر این کشور به دلیل تغییراتی که دشته است از شرایط مساعدی برخوردار است زیرا با وجود بالا رفتن درآمدها و بهتر شدن موقعیت های شغلی اقتصادی در این کشور خیلی از افراد از نقاط مختلف دنیا تقاضای زندگی در این کشور را دارند.

در این کشور هر ساله سرمایه گذاری های زیادی صورت می گیرد و موقعیت های اقتصادی آن را ارتقا داده است جالب است بدانید یکی از شرایط و راه های اقامت گزیدن در این کشور سرمایه گذاری کردن خیلی از افراد از طریق سرمایه گذاری کردن و با ایجاد شغل در این کشور می توانند ویزای اقامتی خود را دریافت نمایند. سرمایه گذاری در این کشور به دو شکل عمومی و سنگین صورت می گیرد میانگین سرمایه گذاری ها در این کشور معادل صد هزار دلار است و فرد رد صورتی که کسب و کاری جدید در این کشور را راه اندازی کند و به اصطلاح اشتغال زایی نماید می توانید به راحتی ویزای اقامتی خود را دریافت نماید. همانطور که می دانید راه های دیگری برای اقامت گزیدن در اینگونه از کشورها نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تحصیل، ویزای کاری، ازدواج و تولد نوزاد اشاره کرد که این سال ها خیلی از افراد به این شکل اقامت خود را دریافت می کنند.

دانستنی های مهاجرت به کشور پاناما:

در سال های اخیر پروژه های کاری و سرمایه گذاری زیادی در کشور پاناما از سوی مهاجران صورت گرفته است که به پیشرفت شغلی و اقتصادی در این کشورها کمک زیادی کرده است خیلی از متقاضیان هر ساله برای ادامه تحصیل در بهترین کالج های این کشور اقامت دریافت می کنند و خیلی از فارغ التحصیلان در همین کشورها آماده انجام کار می شوند. در برخی از موارد نیز فرد با تولد نوزاد خود در کشور پاناما می تواند ویزای این کشور را دریافت کند و یا اینکه از طریق ازدواج با همسر پانامایی خود که دارای تابعیت این کشور می تواند به این کشور برود.

مهاجرت به پاناما

این کشور یکی از کورهای واقع در آمریکای مرکزی است پایتخت آن نیز پاناماسیتی است زبان رسمی مردمان این منطقه اسپانیایی است و واحد پول رایج آن ها نیز بالوآ است این منطقه یکی از پناهگاه های محبوب در میان مهاجران است برنامه های اقامتی در این کشور مقرون به صرفه هستند و در برخی از موارد نیز دارای قوانین مالیاتی می باشند در ادامه این بخش می توانید با راه ها و شیوه های مهاجرت کردن به پاناما بیشتر آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی:

یکی از شیوه های راحتی که می توانید برای قامت کردن در این کشور انتخاب کنید مهاجرت تحصیلی است و اغلب آن را شیوه ای راحت می دانند افرادی از لحاظ علمی دارای سطح مطلوبی از دانش هستند می توانند موقعیت مناسبی را در این کشور داشته باشند. این کشور دارای دانشگاه های دولتی و خصوصی است برای دیرافت ویزای تحصیلی در این کشور باید صلاحیت لازم را در این زمینه داشته باشید فرد متقاضی می تواند مدارک خود را به کالج مورد نظر ارسال کند و بعد از دریافت نامه تایید می تواند کارهای مربوطه دریافت ویزای خود را انجام دهد. افرادی که اقدام به این کار می کنند باید تمکن مالی لازم را در این زمینه داشته باشند خیلی از افراد که دارای شرایط لازم هستند می توانند از بورس تحصیلی خود نیز استفاده کنند.

تحصیل در پاناما

  •  آرون گروپس

مهاجرت کاری:

یکی دیگر از راه های پر متصاضی که برای مهاجرت کردن به این کشور می توانید از آن استفاده کنید مهاجرت  کاری است برای دریافت این ویزا فرد باید از سوی کارفرمای خود در پاناما تایید شود فرد با داشتن نامه تقاضیا کارفرمای خود می تواند در سفارتخانه کارهای خود را انجام دهد. کار کردن در پاناما دارای شرایطی است افرادی که از این ویزا برای رفتن به این کشور استفاده می کنند اغلب ویزا یک ساله دریافت می کنند با تمام شدن مدت سک ساله ویزا یک ویزای کاری ۲ ساله برای شما صادر می شود. کار کردن در این کشور با شرایط مناسبی همراه است و افرادی که دارای گواهی و مدارک تحصیلی لازم هستند و یا دارای مهارتی خاص دارند می توانند این ویزا را دریافت نمایند.

مهاجرت توریستی:

نوع دیگر از شیوه های مهاجرتی در این کشور مهاجرت توریستی است که یکی دیگر از پرطرفدارترین مهاجرت ها است برای دریافت ویزا باید فرم لازم را دریافت کنید و با تکمیل کردن فرم و نامه تمکن مالی بانک که دارای تاییدیه و مهر است می توانید برای مدتی ویزای توریستی دریافت کنید. برای داشتن این نوع ویزا باید گذرنامه، مدارک ملی و شناسایی خود را به سفارتخانه ارائه دهید مدت زمان اعتبار این ویزا ۱۸۰ روز است.

ویزای کاری پاناما

مهاجرت پناهندگی:

اغلب افراد پناهندگی را برای مهاجرت خود انتخاب نمی کنند زیرا این شیوه مناسب نیست و امکانات رفاهی کمی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد برای این نوع ویزا فرد باید پناهندگی سیاسی داشته باشد و یا اینکه اعتقادات مذهبی کشور مقیم خود را باور نداشته باشد فرد برای درخواست مهاجرت کردن از این شیوه باید فرم مربوطه را دریافت کند افرادی که از این طریق مهاجرت می کنند باید مدتی را به شکل پناهندگی در مراکز خاص این کشور بگذرانند تا از نظر سیاسی و مذهبی آموزش ببینند.

تفریح در پاناما

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج:

برخی از متقاضیان نیز از طریق ازدواج با اتباع پانامایی و یا تولد نوزاد خود در این کشور می توانند ویزای اقامت دائمی در این کشور را دریافت کنند افراد برای این ویزا باید فرم های تکمیلی را ارائه دهند و با انجام بررسی های مربوطه نتایج تقاضا به فرد اعلام می شود. فردی که فرزندش در پاناما متولد می شود فرزند اهل پاناما می تواند مادر و پدر خود را تحت پوشش خود قرار دهد و از طریق فرزندشان ویزای این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت به پاناما دارای شرایط ویژه ای است شیوه های خاص مهاجرتی دیگری نیز وجود دارد که از جمله آن ها می توان به مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی اشاره کرد این نوع از ویزاها باید در هیئت جلسات شرکت های مربوطه نیز مورد بررسی قرار بگیرد و در نتیجه به سفارتخانه نتایج آن اعلام شود. شما علاقه مندان در سفر خود به این کشور می توانید از دیدنی های پاناما لذت ببرید و برای این کار باید از ویزای توریستی این کشور استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *