دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جاذبه های تماشایی و دیدنی های کلگری کانادا

  • محدثه خاکشور
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با دیدنی های کلگری کانادا ارائه شده است، کلگری یکی از شهرهای مشهورو زیبای کانادا می باشد که با جاذبه های بینظیرش می تواند انتخاب خوبی برای گردشگری محسوب گردد. موزه، پارک ها و باغ ها، رودخانه و کوههای منحصر به فردش در کنار آب و هوای خاصش همگی می تواند شما را غرق در خود نماید.

کشور کانادا یکی از کشورهای معروف دارای چشم اندازهای طبیعی زیبایی است که از سوی تحلیل گران قسمت اقتصادی به عنوان یکی از کشورهای دارای کیفیت بالای زندگی مطرح است، یکی از شهرهای معروف و البته زیبا پر از چشم اندازهای خاص این کشور شهر کلگری می باشد که در استان آلبرتا واقع شده است. کلگری در ناحیه کوهپایه ای و در در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق کوه های راکی قرار دارد.

شهر کلگری در جنوب استان آلبرتای واقع در کانادا قرار دارد که به دلیل وجود کوه های بلند و قد برافراشته دارای تفریحات و ورزشهای متفاوتی از جمله کوه نوردی، اسکی و جذب توریست شده است. کلگری دارای نفت و سایر انرژی ها بوده که یکی از قطب های اقتصادی مهم کشور کانادا شناخته می شود، اگر به کشور کانادا سفر نمودید قطعا در کنار شهرهای زیبای توریستی از جمله تورنتو و… به شهر زیبای کلگری هم سری بزنید و از آن دیدن نمایید. در ادامه مطلب شما عزیزان را بیشتر با دیدنی های شهر کلگری آشنا می کنیم.

آشنایی با دیدنی های شهر کلگری کانادا

جمعیت کلگری

کلگری شهری در کانادا است که جمعیت سرشماری شده آن در سال ۲۰۱۶ بیشتر از ۱،۲۳۹،۲۲۰ نفر بوده و اما به دلیل همین پرجمعیت بودن به بزرگترین شهر آلبرتای کانادا و چهارمـین کشور بزرگ کانادا مطرح نموده است.

آب و هوای شهر کلگری

آب و هوای شهر کلگری سرد و خشک می باشد که دلیل آن را می توان شرایط جغرافیایی آن دانست، این شهر دارای آب و هوایی متفاوت در دو فصل سرما و گرما می باشد به طوری که در تابستان دما ی آن تقریبا به ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد و لی در زمستان ها به دمای زیر ۳۰ درجه می رسد. بر همین اساس سفر به این شهر پرجاذبه در تابستان ها بسیار مناسب است زیرا کلگری در این فصل از سال دارای آب و هوایی مطبوع و گرم آفتابی می باشد. البته قابل توجه است که نرخ ها نیز در تابستان ۳۰ درصد بیشتر می گردد.

جاذبه های تماشایی شهر کلگری واقع در استان آلبرتای کانادا

جشنواره کلگری استمپید

هرساله در ماه ژوئیه تا ۱۰ روز جشنواره ای در شهر کلگری اجرا می شود که شامل دسته ای از مسابقه های گاوچرانی و جشن های فرهنگی می باشد، اصالت این فستیوال به آیین روستایی آمریکای شمالی و فرهنگ کابوی برمی گردد.

  •  آرون گروپس

اولین روز این جشنواره در «داون تان کلگری» اجرا می گردد، به نوعی می توان روز دهم، پایان ده روزه جشنواره را دارای اهمیت بالایی دانست زیرا در این روز بالغ بر یک میلیون دلار جایزه نقدی به افراد برنده ی این فستیوال اعطا می شود.

دانشگاه بزرگ کلگری

یکی از دانشگاههای بزرگ شهر کلگری واقع در کشور کانادا، دانشگاه کلگری می باشد که سال ۲۰۱۱ تعداد ۲۸۴۶۴ دانشجو در آن ثبت نام نموده بودند، همچنین دانشگاه پلیتکنیک سیت بالغ بر ۱۴۰۰۰ دانشجو را در مقطع های گوناگون تحصیلی پذیرش داشته و باید اضافه کرد که دانشگاه آتباسکا کلاس های از راه دور را برای متقاضیان برگزار می کند.

آشنایی با دیدنی های شهر کلگری کانادا

پارک ملی بانف

یکی از جاذبه های گردشگری زیبای شهر کلگری پارک ملی بانف می باشد که در ۱۳۰ کیلومتری این شهر قرار گرفته است. پارک بانف رودخانه های فوق العاده، کوه های بلند و زیبا، پیست های اسکی مشهور، و حیات وحشی منحصر به فرد دارد که به نوبه خود بینظیر محسوب می گردد، از جمله حیوانات این حیات وحش می توان به خرس های سیاه، خرس های گریزلی، و همچنین گرگ ها اشاره نمود. این پارک هرساله تعداد زیادی توریست را به این منطقه جذب می کند که علاوه بر تماشای این مناظر زیبا و دیدنی از آب و هوای خوب آن بهره برده و به پیاده روی و ورزش مشغول می شوند.

رودخانه ی لوئیس

در ادامه توصیف زیبایی های پارک ملی بانف باید به شرح زیبایی های یکی از رودخانه های این پارک واقع در شهر کلگری پرداخت، رودخانه ی لوئیس دارای منظره ای دیدنی می باشد که نظر هر بیننده ای را خیره می کند، این رودخانه در تابستان ها از جذابیت خاصی برخوردار می باشد که البته در زمستان ها بسیار متفاوت می گردد. با شروع زمستان ها این رودخانه یخ بسته و سطح آن پوشش دارای ضخامتی زیاد را پوشش خود کرده و به همین دلیل هم به عنوان پیست های اسکی مورد بهره قرار می گیرد که از شهرت بالایی هم در کانادا برخوردار است.

بازدید از جاذبه های دیدنی شهر کلگری استان آلبرتای کانادا

برج کلگری

شاید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر کلگری را بتوان برج کلگری دانست، این برج دارای رستورانی گردان با زیبایی و شیک می باشد که در کنار این مکان حضور در بالای برج و تماشای شهر از آن ارتفاع بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است.

پارک میراث باستانی

در روستایی تاریخی واقع در شهر کلگری در استان آلبرتا پارکی دارای قدمت وجود دارد، پارک میراث باستانی دارای بخش های مختلفی می باشد که گفته می شود در ۴ دوره گوناگون ایجاد گردیده است. قلعه و میدان تاریخی در کنار موتور بخاری قدیمی که جابجایی را انجام می دهد همگی از جمله جذابیت های این پارک محسوب می شود، روستای مذکور نزدیک آب انبار گلنمور واقع گردیده که بسیار هم معروف بوده و میزبان گردشگران زیادی که علاقه مند به پارو زدن و قایقرانی، و همچنین ماهی گیری هستند می باشد.

پارک المپیک کانادا

در سال ۱۹۸۸ پانزدهمین دوره المپیک زمستانی در برج های منحصر به فرد کلگری واقع در پارک المپیک این شهر برگزار شد که به دنبال آن اکنون هم کوهنوردی، اسکی، زیپ لاین، اسنو برد در این مکان انجام می گردد. برج های پارک المپیک در کوهپایه های غربی آن قرار دارد.

چشم اندازهای تماشایی و زیبای شهر کلگری کانادا

باغ های دوونین

یکی از مکان های دیدنی شهر کلگری باغ های دوونین است که دارای مساحتی یک هکتاری بوده که باغ های گرمسیری فوق العاده، حوضچه های ماهی، مجسمه ها و فواره ها همگی از زیبایی های این مکان محسوب می گردند که قابل ذکر است نزدیک به ۱۰۰۰۰ گیاه نگهداری می گردد. این باغ سرباز است که در زمستان ها برای مراقبت و نگهداری از گیاهان آن سقف به وسیله ی شیشه پوشانده می شود.

موزه فضایی

یکی از مکان های تاریخی و چشم اندازهای پربازدید بخصوص برای افراد علاقه مند به تاریخ موزه فضایی کلگری است که توسط خلبان های کانادایی در جنگ دوم جهانی ساخته شد، این خلبانان که در جنگ دوم جهانی می جنگیدند این بنا به قصد نشان دادن نسخه های هنری هوایی، هواپیماهای گوناگون، امکانات رادیویی، شبیه سازی ها، و …. ایجاد کردند. موزه فضایی داخل بنایی بزرگ نزدیک به فرودگاه کالگری قرار گرفته است.

آشنایی با دیدنی ها ی کلگری کانادا

مجموعه تجاری وست ادمونتون

مجموعه ی بزرگ وست ادمونتون که دارای بخش های مختلفی از جمله آکواریوم زیبا، تئاترها و کنسرت ها و نمایش های فراوان و متنوع، مغازه های مختلف، و همچنین پارک آبی دیدنی و پر از جذابیت و رستورانی شیک می باشد که همگی تدارکات حضور و البته تفریح و خاطره سازی را برای توریست ها از مکان های مختلف فراهم می سازد.

قلعه کالگری

یکی از دیگر از چشم اندازهای دیدنی و البته زیبا شهر کلگری واقع در استان آلبرتای کانادا قلعه تاریخی آن است که در نزدیکی رودخانه های البو و بو واقع شده است. این قلعه که نخستین پاسگاه پلیس شمال غربی بوده، تاریخچه تاسیسش به سال ۱۸۷۵ باز می گردد، باید افزود که موزه قلعه کلگری به طور کامل به توصیف احداث این شهر پرداخته که تمامی اینها برای بازدید بسیار جذاب بوده که در عین حال اطلاعات دقیق و جالبی را در اختیار شما قرار می دهد. در همان نزدیکی در سوی دیگر پل منزل فرمانده قلعه در سال ۱۹۰۶ ایجاد گردیده که خود آن نیز از جذابیت تاریخی برخوردار می باشد.

کوه های راکی

کوه های راکی از شهرت بالایی برخوردار هستند به طوری که حتما نام آن را شنیده اید، بر همین اساس است که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد، یک قطار شیک و البته خصوصی میان شهر کلگری و جاسپر و ونکوور در حال سیر و حرکت می باشد که از بین خط ساحلی قدیمی اقیانوس آرام واقع در کانادا و کوههای بلند راکی می گذرد. در صورت مناسب بودن هوای آن مکان می توانید شما در طول راه قله های سه خواهر و همچنین تعدادی قله، دریاچه و گذرگاه را تماشا نمایید.

معرفی مکانهای دیدنی زیبا و بینظیر کلگری کانادا

در این مقاله شما عزیزان علاقه مند به تاریخ و البته اهل سفر می توانید با یکی از شهرهای زیبای کشور کانادا آشنا شوید. این شهر واقع در استان آلبرتای کانادا دارای چشم اندازهای دیدنی و جذاب بسیاری می باشد که می تواند قطعا می تواند برای شما لذتبخش و جدید بوده و لحظات خوشی را برای شما به وجود بیاورد. همچنین می توانید برای آشنایی با سایر دیدنی های کانادا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *