دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با کشور کانادا و آنچه باید درباره این کشور بدانید

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

در این مقاله به کشور کانادا پرداخته ایم، تا شما عزیزانی که علاقه مند به جغرافیا و کشورها می باشید، و همچنین شما گرانقدران که قصد سفر به این کشور را دارید، قبل از سفر راجب آن مطالعه نموده و یک انتخاب مناسب داشته باشید.

کانادا کشوری بزرگ و ثروتمند، دارای آب و هوای متغیر و متنوع می باشد، که دیدنی بسیاری دارد، و برخلاف باور غالب در ذهن مردم، کانادا ایالت های مختلفی دارد، که در هر مکان آب و هوایی مختلف دارد، و در برخی قسمت ها و استان هایش سرسبزی و هوای معتدل دلپذیری دارد، و همین امر موجب می شود، که توریست های فراوانی به خود جذب کند، در این مقاله شما با کانادا بیشتر آشنا می شوید.

آشنایی بیشتر با کشور کانادا و ایالت های آن

کانادا برگرفته از کلمه سرخ پوستی Kanata می باشد، که مفهوم سرپناه یا دهکده را دارد، در تاریخ سال ۱۵۳۵ اهالی این محل ( کبک کنونی) با به کار بردن این کلمه آدرس مکان مورد نظر را به ژاک کارتیه که قصد سفر به استاداکونا را داشت، داده باشند، که ژاک آن دهکده و منطقه ای در آن زمان به نام دونا کونا به کار می برد، که بعدها در نقشه ها نیز با همین اسم رسمیت یافت و درج شد.

سرزمین کانادا و جاذبه های گردشگری و طبیعت های بکر و دست نخورده

کشور کانادا از نظر وسعت جغرافیایی بعد از روسیه دومین کشور بزرگ جهان به حساب می آید، و جزو کشورهای ثروتمند دنیا شمرده شده و در تولید از ده کشور برتر و اول جهان بوده است، که می توان از تولید چوب، مواد غذایی، نفت، کاغذ، صنایع شیمیایی، و تولیدات فلزی برای نمونه نام برد.

سرزمین کانادا محاصره شده در بین سه اقیانوس و با طبیعت بکر

کانادا که کشوری است با طبیعت های متنوع برای گردشگری، در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد، و اقیانوس های آرام، اطلس و منجمد شمالی دورتادور آن را در برگرفته اند، که مرز مشترکی که با ایالات متحده دارد، طولانی ترین مرز زمینی به حساب می آید، که البته ۹۰ درصد از جمعیت ۳۵ میلیون نفری کانادا در این مرز زندگی می نمایند، که آمار به دست آمده نشان می دهد که جمعیت ایرانی تبارها در کانادا با افزایش روبه رو بوده و مهاجرت هر ساله از تمام نقاط جهان به کانادا وجود دارد، که رقمی بیشتر از ۳۰۰۰۰۰ به خود را اختصاص داده و مهاجر پذیرترین کشور شناخته شده است.

کشور کانادا دومین کشور بزرگ دنیا

بالغ بر یک میلیون مسلمان با قومیت های متفاوت، که اغلب مهاجر هستند، در کانادا اقامت دارند، مکان زندگی مسلمانانی که در این کشورها زندگی می کنند، به دلیل تراکم جمعیتی که دارند، به ترتیب اینچنین می باشد، شهر هایتورنتو، مونترال، ونکوور، اتاوا، وندزور، و واترلو، وینی پگ، هالی فکس و کیچنر است.

مقاله درباره کانادا همراه با عکس های جذاب و جالب

کانادا از ده ایالت یا استان و سه قلمرو شکل گرفته است، در ایالات مختلف، به حدی زیاد در انجام قوانین با یکدیگر تفاوت دارند، اما در مورد قلمروها چنین نیست و هر سه قلمرو از قوانین دولت فدرال کانادا پیروی می کنند.

به طور مثال اداره و طرح قوانین و اجرای آن برای سیستم های آموزشی وظیفه دولت های ایالتی می باشد، که همین امر موجب تفاوت داشتن نظام آموزشی در هر ایالت باشد، اغلب سیستم آموزشی بر چند قسم است: که تشکیل دهنده ی آن سیستم آموزشی ابتدایی، متوسطه که همان دبرستان ها می باشد، و سطح عالی که به دانشگاه ها و کالج ها می گویند، که در اکثر ایالت های آن تا شانزده سالگی آموزش اجباری بوده و در دو ایالت نیوبرانزویک، انتاریو این سن متغیر بوده و تا هجده سالگی می باشد.

کانادا کشور محاصره شده بین سه اقیانوس

مدرسه ها به دو صورت خصوصی و عمومی هستند، که بیشـتر مدرسه های ابتدایی و دبیرستان عمومی و رایگان می باشند، و بعد از گرفتن دیپلم و شرکت در دانشگاه باید شهریه اش را واریز نماید، که البته دولت نصف هزینه ای که برای تحصیل در دانشگاه صرف می شود، را تقبل می کند.

کشور کانادا با آب و هوایی متنوع و دارای جهار فصل متغیر

زبان و نژاد کانادا

زبان مادری مردم کانادا فرانسه می باشد، و زبان دیگر کانادا انگلیسی است، که هردوی این زبان ها رسمی و اصلی می باشد، اما زبان های دیگری مانند چینی، ایتالیایی، و آلمانی و پنجابی غیر رسمی وجود دارند که مهم نیز هستند.

همچنین از آنجا که مردم زیادی از کشورهای مختلف در کانادا سکونت دارند و هر کدام دارای زبان و نژاد خاص خود هستند، از این رو تنوع زبان و نژاد در کانادا بسیار زیاد می باشد، حدود ۹۸ درصد مردم کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند و زبان انگلیسی رواج بیشتری نسبت به فرانسوی دارد، ۱۶ درصد دیگر مردم این منطقه نیز به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می کنند.

در ایالت کبک، زبان فرانسه رسمیت دارد و اما در ایالات دیگر به زبان انگلیسی صحبت می شود، ضمن اینکه به لحاظ نژادی ۷۶ درصد مردم این کشور را اروپایی ها و ۱۴ درصد آنها را آسیایی ها تشکیل می دهند.

کانادا با جاذبه های گردشگری و توریستی فراوان

کانادا تا تاریخ ۱۷۱۳ مستعمره فرانسه به حساب می آمد، و در همین سال انگلیس اختیار آن را از فرانسه خارج نمود و خود به دست گرفت، تاریخ استقلال یافتن کانادا به سال ۱۸۶۷ باز می گردد، که حکومت کانادا، یک دموکراسی پارلمانی فدرال و به نوعی پادشاهی مشروطه محسوب می گردد.

سیاست کانادا

این کشور از لحاظ سیاسی، کشوری دموکرات فدرال و با پادشاهی مشروطه می باشد. جالب است بدانید که ملکه الیزابت دوم در واقع همان پادشاه این کشور بوده و قوانین در آنجا با تایید وی رسمیت پیدا می کنند. از این رو به لحاظ ساختار سیاسی، در راس این کشورها ملکه قرار داشته و در سطحی پایین تر، دولت فدرال این کشور قرار خواهد گرفت.

همه چیز درباره کانادا

ایرانی ها در کانادا

در چند سال اخیر، تعداد ایرانیان در این کشور افزایش پیدا کرده است، بر طبق سرشماری انجام گرفته در سال ۲۰۱۶، جمعیت ایرانی های مقیم کانادا تقریبا ۲۱۰۰۰۰ نفر بوده است و در واقع ایرانی ها در رتبه چهارم مهاجرین به کانادا قرار گرفته اند.

به دلیل مهاجر پذیر بودن این کشور و نیز سیاست آنجا برای جذب افراد تحصیل کرده و سرمایه گذاران خارجی، روز به روز بر تعداد ایرانیهای مهاجر به این کشور و افراد متقاضی به زندگی در آنجا افزایش پیدا کرده است.

دین و مذهب مردم کانادا

این کشور دارای مردمی با دین مسیحی کاتولیک هستند، اما به دلیل حضور مهاجران از کشور های مختلف، ادیان مختلفی در آنجا مشاهده می شود، البته باید بدانید که در این کشور دین خاصی به عنوان دین این کشور وجود ندارد.

دانستنی های کانادا

حدود یک میلیون از جمعیت کانادا را مسلمانان تشکیل می دهند، البته اخیرا جمعیت سیک ها نیز در کانادا رو به افزایش می باشد.

آب و هوای کانادا

کانادا چون دارای وسعت جغرافیایی بزرگ و پهناوری است، از آب و هوای قابل تغییر و متفاوتی را شاهد هستیم، که چهار فصلی بوده و انواع آب و هوای جنگل های گرمسیری و پر باران و هم چنین منطقه های قطبی را اهالی آن تجربه می کنند.

کشور کانادا از کشورهای زیبا و ثروتمند و وسیع

به طور مثال ایالت های کنار اقیانوس اطلس از جمله نیوفانلند و نیوبرانزویک بهار و تابستانی معتدل و زمستان هایی سرو طوفانی دارند.

شهرهای کبک و انتاریو زمستان هایی با سرمای شدید و تابستان هایی با گرمای شرجی دارند، و بیشترین نوسان دما را از آن خود کرده اند، اما کمترین نوسان دما مربوط به شهرهایی به نام ویکتوریا و ونکوور در حاشیه ساحل اقیانوس آرام می باشد.

اطلاعات درمورد کانادا برای علاقه مندان به جفرافیا و کشورشناسی

اغلب کانادا را به هوای سرد و یخبندان و برف می شناسند، ولی زیبایی های طبیعی و دیدنی های متنوع در زمره رده کشورهای بالا قرار گرفته است، طبیعت کانادا شامل دریاچه، یجچال های طبیعی، کوه ها، و جنگل های دست نخورده ای را شامل می شود که هر نگاهی را خیره خود و هر فکری را مدهوش خود می کند، علاوه بر طبیعت زیبای کانادا، دارای سالن های اجرا، مرکزهای خرید گوناگون، زمین های گلف و …که هر بازدید کننده را سمت خود می کشاند، همچنین باید افزود که کانادا کشوری امن و تمیز است که با وجود ملیت های مختلف ساکن در آن، به طور متوالی یکی از کشورهای مناسب برای زندگی و اقامت انتخاب و اعلام شده است.

کشور کانادا دومین کشور بزرگ و وسیع بعد از روسیه

دیدنی های کانادا

چند نمونه از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی کانادا را در زیر نام برده ایم.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری به حساب می آید، که از نظر حجم آب و وسعت جغرافیایی بزرگ ترین آبشار دنیا شناخته شده است.

خطه ی کانادا سرزمینی زیبا و خیره کننده با ملیت های مختلف

خلیج فاندی

این خلیج در کنار ساحل اطلس قرار دارد، و دلیل شهرتش دامنه ی جزر و مدی شگرفش می باشد.

شفق قطبی

از شگفت انگیزترین رویداد های طبیعی در جو کره زمین، شفق قطبی است. این رخداد زیبا که با نورهایی رنگارنگ و در حال حرکت در آسمان شب قابل دیدن می باشد.

کلگری استمپید

کلگری استمپید» فستیوالی است که هر ساله در ماه جولای به مدت ۱۰ روز در کلگری برگزار می‌شود و آن را به یک شهر وسترن واقعی بدل می‌کند؛ مردم شهر با پوشیدن چکمه‌های کابوی در خیابان‌ها می‌چرخند و جوامع مختلف با نمایش فرهنگ بومی‌ خود در این فستیوال شرکت می‌کنند.

اولد کبک

شهر کبک دارای تاریخی ۴۰۰ ساله از قدیمی ترین شهرهای کانادا به حساب می آید، در سال ۱۹۸۵ نام شهر کبک به فهرست میراث فرهنگی دنیا افزوده شد، و در کنار شهرهای تاریخی دمشق، رم، بیت المقدس، تونس، قاهره در یک ردیف نشستند.

کانادا سرزمینی با جاذبه های گردشگری زیبا و جذاب
کشور کانادا از جمله کشورهایی که مستعمره بوده و سپس آزاد شده
سرزمین کانادا با زیبایی های طبیعی و بکر برای گردشگران
کشور کانادا وسیع و پهناور، پر از دیدنی های طبیعی برای گردشگری
خطه ی کانادا از بزرگ ترین کشورهای جهان جذاب برای گردشگران
سرزمین کانادا با جاذبه های گردشگری بسیار و زیبا برای توریست ها
 
در این متن اطلاعات جالبی از کشور کانادا و زبان و آب و هوای آن، به همراه تاریخ  و دیدنی های بی نظیرش گفته ایم، که تصاویری فوق العاده و خیره کننده نیز مشاهده می نمایید، که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *