دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه بورانی کدو با دو دستور تهیه رژیمی و غیر رژیمی

  • ندا خوشرو
  • ۶ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه بورانی کدو با دو روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید این نوع بورانی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

بورانی کدو از انواع پیش غذاهای خوشمزه و خوش طعم ایرانی است و شما می توانید این نوع پیش غذا را به صورت رژیمی یا غیر رژیمی در منزل تهیه نمایید.

طرز تهیه بورانی کدو با دو روش مختلف

برای تهیه بورانی روش های مختلفی نظیر بورانی اسفناج و بورانی قارچ و بورانی بادمجان و بورانی کدو وجود دارد و بهتر است شما برای تنوع در تهیه این نوع پیش غذا از این روش ها استفاده نمایید.

طرز تهیه بورانی کدو خوشمزه

دستور تهیه بورانی کدو رژیمی

بورانی کدو از انواع پیش غذاهای سنتی و ایرانی می باشد و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمان هایتان غذاهای سنتی را برای بپزید بهتر است از تهیه این نوع پیش غذا غافل نشوید همچنین کدو برای بیماری هایی نظیر چربی خون و دیابت و لاغری مفید می باشد و اگر شما دارای رژیم لاغری هستید می توانید این پیش غذا را به صورت رژیمی تهیه کنید.

دستور تهیه بورانی کدو

مواد لازم

  • ماست : نیم کیلوگرم
  • کدو سبز : سه عدد
  • نمک : به مقدار لازم
  • دارچین : یک قاشق چای خوری

روش تهیه بورانی کدو

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

برای تهیه این نوع بورانی ابتدا پوست کدوها را بگیرید و آن ها را به صورت نگینی خرد نمایید سپس کدوها را بخارپز نمایید و بعد از اینکه کدو ها پخته شدند اجازه دهید تا خنک شوند و آن ها را به ماست بیفزایید.

گردو را به مخلوط کدو و ماست اضافه کنید و برای طعم بهتر این نوع بورانی دارچین و نمک را به مواد بیفزایید سپس بورانی را به مدت ۶۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

روش تهیه بورانی کدو

اگر طعم دارچین برای شما خوشایند نیست بهتر است میزان استفاده از آن ها را در دستور تهیه بورانی کدو کاهش دهید ولی دارچین را از تهیه این نوع پیش غذا حفظ نکنید زیرا در طعم نهایی آن تاثیرگذار می باشد.

تزیین بورانی کدو

نکات طلایی برای تهیه بورانی کدو رژیمی

۱. بورانی کدو هر چقدر در یخچال بماند طعم آن خوشمزه تر خواهد شد ولی در صورت تمایل می توانید آن را بلافاصله بعد از آماده شدن میل نمایید.

۲. برای تهیه بورانی کدو از ماست ترش استفاده نکنید و ماستی که برای تهیه این نوع پیش غذا استفاده می شود باید شیرین باشد.

۳. بورانی کدو پیش غذایی سبک و مناسب است و اگر شما غذای اصلی را از بین غذاهای سنگین برای پختن انتخاب کرده اید بهتر است این نوع پیش غذا را تهیه نمایید.

بورانی کدو

دستور تهیه بورانی کدو غیر رژیمی

برای تهیه این نوع بورانی کدو ها سرخ می شوند از این رو بورانی کدو به صورت غیر رژیمی پخته می شود و دارای طعمی متفاوت تر است همچنین به زمان کمتری برای آماده شدن نیاز دارد.

بورانی کدو

مواد لازم

  • کدو سبز : نیم کیلوگرم
  • سیب زمینی متوسط : دو عدد
  • ماست : ۱/۲ لیوان
  • گوجه فرنگی متوسط : ۴ عدد
  • پیاز متوسط : یک عدد
  • سیر : ۳ تا ۴ حبه
  • روغن : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه بورانی کدو خوشمزه

ابتدا سیب زمینی ها را به صورت حلقه ای برش بزنید و آن ها را بخار پز نمایید. پوست کدوها را بگیرید و آن ها را به صورت حلقه ای خرد نمایید سپس کدو ها را سرخ کنید.

گرفتن پوست کدو

در مرحله بعدی طرز تهیه بورانی کدو غیر رژیمی پوست کدو ها را بگیرید و آن ها را به صورت حلقه ای خرد نمایید سپس کدو ها را سرخ کنید و کدو های سرخ شده را روی دستمالی تمیز پهن کنید تا روغن اضافه آن ها گرفته شود.

پوست سیر ها را بگیرید سپس آن ها رنده نمایید یا سیر ها را به صورت کامل له نمایید. پیاز ها را نیز به صورت خلالی خرد نمایید سپس آن ها را سرخ کنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بورانی کدو غیر رژیمی پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و آن ها را خرد نمایید.

خرد کردن گوجه فرنگی

سپس گوجه فرنگی های خرد شده و کدو های سرخ شده و فلفل و نمک را با یکدیگر ترکیب نمایید و مخلوط این مواد را روی حرارت گاز قرار دهید سپس اجازه دهید تا مخلوط کدو پخته شود.

پیاز و سیر را به مخلوط کدو اضافه نمایید سپس سیب زمینی های بخار پز شده را درون ظرفی مناسب بچینید و مخلوط کدو و پیاز و گوجه فرنگی را نیز به سیب زمینی ها اضافه کنید و ماست را نیز به مخلوط کدو بیفزایید سپس روی سطح مواد را به کمک قاشق پخش نمایید.

بورانی کدو و گوجه فرنگی

نکات طلایی برای پخت بهتر بورانی کدو غیر رژیمی

۱. اگر به بخارپز دسترسی ندارید می توانید از قابلمه و آبکش برای بخارپز کردن سیب زمینی استفاده نمایید. بدین صورت که درون قابلمه مناسب مقداری آب بریزید سپس آبکش را روی دهانه قابلمه قرار دهید توجه داشته باشید که باید بین سطح آب با آبکش فاصله باشد سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید سیب زمینی ها را درون آبکش بچینید و درب قابلمه را روی آن بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

۲. گوجه فرنگی را باید به صورت کامل خرد نمایید تا در زمان سرو زیر دندان هایتان نیاید.

۳. اگر تمایل دارید از میزان روغن کمتری برای تهیه بورانی کدو استفاده نمایید می توانید کدو ها را فقط تفت بدهید زیرا در نهایت با گوجه ها پخته می شوند ولی اگر کدو ها را به صورت کامل سرخ کنید بورانی طعم بهتری خواهد داشت.

بورانی کدو

۴. همه بورانی ها باید با ماست شیرین تهیه شوند بنابراین قبل از اضافه کردن ماست به بورانی باید مقداری از آن بچشید تا از شیرین بودن ماست مطمئن بشوید.

۵. بورانی کدو غیر رژیمی را بعد از آماده شدن درون یخچال قرار دهید تا خنک تر شود و علاوه بر این طعم مواد به خورد یکدیگر برود.

۶. بورانی کدو را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید سپس آن را به کمک شوید تازه و نعناء تازه و … تزیین نمایید.

۷. بورانی اگر با ماست ترش تهیه شود طعم ناخوشایندی پیدا خواهد کرد.

بورانی کدو

در این مطلب با طرز تهیه بورانی کدو خوشمزه و سالم در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم با توجه به روش ها و نکات ذکر شده بتوانید این نوع پیش غذا را به راحتی در منزل تهیه نمایید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید و پذیرایی باشکوهی را از مهمان هایتان داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *