دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴ یک خودروی جوان پسند و متفاوت

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

هیوندای ولستر خودروی کره ای سه درب می باشد که اولین بار در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی شد. این خودرو کوپه با ظاهر جذاب بسیار مورد استقبال قرار گرفت و در سال ۲۰۱۴  توسط شرکت آسان موتور به بازار کشور ارائه شد. برای آشنایی بیشتر در این مطلب قصد داریم به بررسی هیوندای ولستر بپردازیم.

شرکت کره ای هیوندا از خودرو هیوندای ولستر نخستین بار در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه خودرو دیرویت رونمایی کرد. این خودرو کوپه به خاطر سه درب بودن، توجه بسیاری را به خود جلب نمود و توانست به فروش خوبی دست یابد. تولید نسل اول هیوندا ولستر تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت و در سال ۲۰۱۸ شرکت هیوندا نسخه جدید و به عبارتی نسل دوم آن را معرفی نمود. قابل ذکر است عرضه نسخه اول ولستر در ایران توسط شرکت آسان موتور در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت که با استقبال خوبی به ویژه قشر جوان همراه شد. در ادامه به بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴ می پردازیم.

آشنایی و بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴

از مزیت های این خودرو می توان طراحی زیبا و جدید، امکانات و تجهیزات خوب و مصرف سوخت کم را نام برد، در مقابل فضای کم ردیف عقب و بازار دست دوم ضعیف را می توان از معایب آن به شمار آورد.

هیوندای ولستر ۲۰۱۴ خودروی کره ای اسپرتی می باشد که در رده کوپه قرار می گیرد. این خودرو با داشتن سه درب از طراحی کاملا جدیدی بهره می برد که این ویژگی موجب شد ولستر بسیار مورد توجه قرار گیرد. نخستین بار هیوندای ولوستر توسط شرکت آسان موتور در سال ۲۰۱۴ وارد کشور شد و عرضه آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه داشت. این خودرو خوب و با کیفیت چه در بازار جهانی و چه بازار کشورمان با فروش خوبی روبرو شد.

بررسی هیوندای ولستر

شرکت هیوندا از این کوپه اسپرت نخستین بار در سال ۲۰۱۱ رونمایی کرد که این نسل تا سال ۲۰۱۷ ادامه یافت و در سال ۲۰۱۸ نسخه جدید یا نسل دوم ولستر با طراحی کاملا جدید و با حفظ ماهیت اصلی معرفی شد. البته در این مطلب قصد داریم نسل اول هیوندای ولستر را مورد بررسی قرار دهیم که در بازار کشور عرضه شد.

طراحی

این خودرو با داشتن سه درب (یکی سمت راننده و دوتای دیگر سمت شاگرد)، از طراحی کاملا جدیدی بهره می برد است و بررسی ها نشان می دهد این ویژگی موجب شد تا در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گیرد.

  •  آرون گروپس

در نمای جلو هیوندای ولستر، یک جلو پنجره ای چندضلعی تقریبا بزرگ با خطوط افقی مشاهده می شود که  ظاهر خودرو را عریض تر نشان می دهد و چراغ های ال ای دی جلو با گرافیکی زیبا در این قسمت به خودنمایی می پردازند.

در نمای عقب، شیب سقف تا صندوق عقب نسبتا زیاد  بوده و گرافیک زیبایی با چراغ ها دارد. از دیگر اجزای این نما خروجی اگزوز دوگانه در مرکز سپر و آنتن کوسه ای می باشند. ضمنا هیوندا ولستر با طراحی خاصی که دارد در سال ۲۰۱۱ جایزه طراحی سال را از آن خود کرد.

بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴

کابین

بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴ نشان می دهد کابین این خودرو از طراحی زیبا و مدرنی بهره می برد و با وجود استفاده از پلاستیک در ساخت داشبورد و پنل اما کیفیت قابل قبولی دارد. به طور کلی می توان گفت هیوندای همانند طراحی بدنه در طراحی کابین نیز سعی نموده تا حسی اسپرت را به بیننده القا کند.

در وسط داشبورد نمایشگری ۷ اینچی، کلیدهای کنترلی زیاد، سیستم صوتی و دریچه های تهویه عمودی مشاهده می شود که با طراحی زیبایی در کنار یکدیگر جای گرفته اند. کلیدهای کنترل صوتی تعبیه شده بر روی فرمان دسترسی را برای راننده سریع تر خواهند ساخت.

جنس صندلی ها چرم مرغوب بوده و در قسمت جلو فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد. هرچند ولستر به عنوان خودرویی چهار نفره معرفی شده اما به خاطر شیبی که سقف در قسمت عقب دارد فضای آن برای افراد بزرگسال بسیار کم بوده و بیشتر مناسب کودکان است.

نکته جذاب در این بخش حضور سقف پانورما می باشد تا فضای کابین دلگیر و خسته کننده نباشد و حس خوبی را به سرنشینان القا نماید.

بررسی هیوندای ولستر ۲۰۱۴

صندوق عقب نیز ظرفیتی معادل ۳۲۰ لیتر داشته که با جمع شدن صندلی ها به ۴۳۵ لیتر می رسد.

بررسی  پیشرانه هیوندای ولستر ۲۰۱۴

این خودرو با پیشرانه های متفاوتی در بازارهای بین المللی عرضه شد که قدرتمندترین آن ۲۰۱ اسب بخار قدرت داشته و در ایران  هیوندای ولستر به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری  مجهز می باشد که می تواند قدرتی برابر با ۱۳۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۶۷ نیوتن متر در ۴۸۵۰ دور بر دقیقه را تولید کند. و این نیروی تولیدی توسط یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود. البته نمی توان با چنین قدرتی از آن انتظاری اسپرت داشت.

این پیشرانه  در عرض ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و  در ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به حداکثر سرعت خواهد رسید. بررسی ها حاکی از آن است که مصرف سوخت ترکیبی هیوندای ولستر با استاندارد آلایندگی ۵ برابر با ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر می باشد. قابل ذکر است این خودرو در تست تصادفات ایمنی توانست موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شود. ناگفته نماند در بررسی ها مشخص شد اکثر نسخه های ۲۰۱۶ هیوندای ولستر از موتور GDI بهره می برند، به این ترتیب ارزش قیمتی این نسخه ها بسیار بیشتر از مدل های قدیمی تر است. پیشرانه های GDI هم از قدرت و گشتاور بالاتری برخوردارند و هم به خاطر پاشش مستقیم بنزین مصرف سوخت کمتری داشته و از راندمان بهتری برخوردارند.

امکانات و تجهیزات

از جمله امکانات و تجهیزات این خودرو ۶ کیسه هوا (سفارشی)، سیستم کروز کنترل، ورود و استارت بدون کلید، سانروف سفارشی، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ های عقب ال ای دی به همراه مه شکن،دوربین دید عقب و نشان دهنده روی آیینه، سنسور باران جهت کارکرد اتوماتیک برف پاک کن ها،  چراغ های جلو دارای سیستم کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم شتشو، مه شکن، چراغ های روشنایی در زیر درب ها، دوربین و سنسور عقب، تنظیم برقی تمام پنجره ها، آینه الکتروکرومیک، صندلی های جلو و عقب با روکش چرم، دارای پشت سری فعال و هوشمند، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع دستی و اتوماتیک (سفارشی)، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، نمایشگر ۷ اینچی، سیستم صوتی تجهیز شده به آپلی فایر و ساب ووفر، آینه های جانبی تاشوی برقی همراه با گرمکن و … می باشد. ضمنا توجه داشته باشید که مدلهای فول هیوندای ولستر باید ۶ آپشن مهم کروز کنترل، ۶ کیسه هوا، سیستم پخش حرفه ای با ساب، ۳ گرمکن (جلو و فرمان)، دو سردکن جلو و در نهایت کیلس استارتر را به همراه داشته باشند.

به منظور بررسی دیگر خودروها هیوندای نظیر هیوندای جنسیس و هیوندای کونا می توانید کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *