دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

دیدنی های مالمو سوئد و زیباترین نقاط گردشگری این شهر زیبا

  • سحر هودانلویی
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

مالمو سومین شهر بزرگ کشور سوئد را بعد از استکهلم و گوتنبرگ به خود اختصاص داده است. این منطقه که در استان اسکونه قرار گرفته است، دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی می باشد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مالمو سوئد، در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید.

سوئد از دیگر کشور های بسیار زیبا، با جاذبه های گردشگری در اسکاندیناوی است. برای درک بهتر کشور سوئد توصیه می شود، حتما به شهر پر بازدید مالمو سفر کنید.

به افراد علاقه مند به سفر و مهاجرت توصیه می شود که کشور سوئد را از دیگر مسافرت های گردشگری خود به علت دارا بودن جاذبه های گردشگری بسیار انتخاب کنند. در این منطقه شهری به نام مالمو قرار گرفته است، که عدم بازدید از آن حسرت برایتان برجای می گذارد. برای آشنایی بیشتر با دیدنی های مالمو و جاذبه های گردشگری این منطقه، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

معرفی دیدنی های مالمو

آشنایی با شهر مالمو

در ابتدا بد نیست، توضیح مختصری از این منطقه را مطالعه نمایید. شهر مالمو لقب سومین منطقه بزرگ در کشور سوئد را به خود اختصاص داه است، از نظر جغرافیانی می توان آن را در جنوبی ترین قسمت از این کشور و در استان اسکونه یافت کرد. مالمو دارای مردمانی با چند فرهنگ است، به این صورت که مهم نیست از کدام محله در مالمو گذر می کنید، چرا که افراد بسیاری با فرهنگ های متفاوت را در آن مشاهده خواهید کرد. در توضیحی دیگر می توان مردم چند فرهنگه این منطقه را نیز در دسته دیگر دیدنی های مالمو قرار داد. این منطقه بندری واقع شده در مجاورت تنگه ساند و کشور دانمارک می باشد، به این صورت که پلی مرتبط با پایتخت کشور دانمارک یعنی کپنهاک و مالمو قرار داد.

گفتنی است که این شهر در قبل از قرن ۱۷ ام میلادی به نام مالمهوگ شناخته می شود که در قلمرویی دانمارک قرار داشته است. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا دیگر جاذبه ها و دیدنی های مالمو را که بسیار جالب می باشد، برایتان بیان کنیم.

معرفی میدان های گردشگری مالمو

معرفی دیدنی های مالمو

در مرکز این شهر؛ ۴ میدان زیبا واقع شده است که جز دیدنی های این منطقه به حساب می آید.

  •  آرون گروپس
  • میدان استورتوجت

در این میدان مجسمه ای عظیم به شکل پادشاه کارل گوستاو دهم، قرار دارد که مالمو را از کشور دانمارک جدا کرده است. همچنین در قسمت شرقی این میدان شهرداری مالمو واقع شده است که بنای آن به سال ۱۵۴۶ باز خواهد گشت. در شمال غربی نیز می توان خانه یورگن کاک آلمانی را که در زمانی شهردار بوده است، مشاهده کرد.

  • میدان لیلا تورگ

این میدان با دارا بودن رستوران و مرکز خرید های بسیار در اطرافش به عنوان بهترین مکان برای تفریح و خوش گذرانی با خانواده به شمار آید. قابل به ذکر بوده که در تابستان، فضا های یخی برای اسکی فراهم می شود.

  • میدان گوستاو آلدولف

این جاذبه گردشگری دارای بیشترین میزان بازدید را در بین توریستان دارد. در اصطلاحی دیگر می توان گفت که زیبایی این میدان، همه ساله توریست و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند.

آشنایی با میدان های تاریخی مالمو

  • میدان موله وانگ استورگت

این میدان نیز در مرکز شهر قرار گرفته است که به دلیل برگزاری بسیاری از جشن ها، در بیشتر مواقع شلوغ و پر بازدید است. همچنین در اطراف آن می توان فروشگاه و مرکز خرید های بسیاری مشاهده کرد که اجناس آسیایی و غربی را به فروش گذاشته اند.

  • پارک ملت

این پارک تفریحی با دارا بودن گلخانه، امکانات اسب سواری و تفریحی کودکان، از دیگر دیدنی های مالمو که مخصوص گشت و گذار با خانواده است، به شمار می آید. از دیگر پارک های تفریحی در این منطقه می توان به پارک های شهر ییلدامز و کانگز اشاره کرد.

  • ترنینگ تورسو

این بنا به عنوان نمادی دیگر از شهر مالمو به حساب می آید، که در سال ۲۰۰۵ با ارتفاع ۱۹۰ متر در بلند ترین منطقه ساختمان اسکاندیناوی قرار گرفته است. قابل به ذکر است که بیش ترین واحد ها در این منطقه مسکونی و دیگر موارد باقی مانده، اداری هستند. این برج به علت ارتفاع بسیار در گوشه به گوشه از این شهر قابل مشاهده می باشد، و می توان طراحی آن را بسیار عجیب و غرب تلقی کرد. به این صورت که ساختمان دارای ۹ مکعبی با ۵ طبقه است که اگر از پایین به مشاهده آن بپردازید، ۹۰ درجه در اطراف محور مرکزی خود چرخیده است. نام این طراح معروف اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا است.

آشنایی با خیابان های معروف مالمو

  • قلعه مالمو

این قلعه در سال ۱۴۳۷ و در غربی ترین قسمت شهر بنا شد. همچنین گفتنی است که در قرن ۱۶ ام محل زندگی پادشاهان دانمارکی بوده است و بعد از آن نیز تا سال ۱۹۱۴ به عنوان زندان استفاده می شده است. امروزه نیز این قلعه را می توان به صورت موزه مشاهده کرد.

  • باغ اسلات استراد

در جنوبی ترین قسمت از این قلعه، منطقه ای جدید و باشکوه قرار گرفته است. این منطقه ی باغی با وسعت بسیاری است که می توان در فصل تابستان، سبزیجات و میوه های تازه بسیاری در آن مشاهده کرد.

  • موزه فن آوری

در غرب قلعه می توان موزه فن آوری را مشاهده کرد که در قسمت اعظم آن صنعت هایی مربوط به حمل و نقل های هوایی و خاص مشاهده کرد.

آشناییبا جاذبه های گردشگری مالمو

معرفی محله های زیبا مالمو

از دیگر دیدنی های مالمو می توان به محله های زیبایی اشاره کرد، که با بازدید از هر کدام فرهنگ جدیدی را مشاهده خواهید کرد.

  • محله مولان

مولان از دسته محلاتی که نام مالمو کوچیک را برای خود برگزیده است و می توان انواعی از فرهنگ ها را درون آن مشاهده کرد. این شهر با دارا بودن هنر و سنت، معنای دیگری از زندگی را به نمایش گذاشته است. همچنین شما می توانید در این محل رستوران های خیابانی بسیار متعددی ببینید که به همراه نوازنده و خواننده های خیابانی، طعم و بوی دیگر به غذا خوردن شما اضافه می کند. برای ساعت های طولانی می توانید در محله مولان به پیاده روی و گذشت گذار، حتی نشستن و لذت بردن از محیط بپردازید.

  • محله لیمهام

لیمهان نیز محله ای جدید و واقع شده در نزدیکی دریاست. اگرچه می توان خانه های بسیاری به سبک قدیم در این منطقه مشاهده کرد. این منطقه برای دوچرخه سواری، پیاده روی، دویدن و حتی نشستن بهترین گزینه می باشد. زمانی که مدت بیشتری را در خیابان های پر هیاهو مالمو بگذرانید، برای استراحت و کسب آرامش حتما به این محله سر خواهید زد.

معرفی برج پیچنده مالمو

  • محله وسترا همنن

از منحصر به فرد ترین محله ها که دارای جایزه نیز می باشد، می توان به محله وسترا همنن اشاره کرد. قابل به ذکر است که بزرگ ترین اسکله جهان در سده ۱۹۶۰ در این مکان به ساخت رسید و در عصر امروز از این منطقه به عنوان شهر فردا یاد خواهند کرد. از خالص ترین محلات در اروپا می توان به این منطقه اشاره کرد که از سیستم ذخیره انرژی آبی و حرارتی بسیار خوبی برخوردار است. به این صورت که در زمستان به گرم کردن خانه ها و در تابستان به خنک کردن آن ها می پردازد. در برخی از رستوران و هتل های این محله می توانید ثروتمندان بسیاری را مشاهده کنید که برای وقت گذرانی به آن جا آمده اند. قابل به ذکر است که برج پیچنده معروف مالمو در این محله واقع شده است.

  • گاملا استادن

از یگر دیدنی های مالمو می توان به محله گاملا استادن اشاره کرد که منطقه تفریحی لیلا تورگ را در دل خود جای داده است. خرید در این منطقه به همراه محله ای زیبا و دوست داشتنی بی شک آرزوی هر خانم علاقه مند به خرید پوشاک و لباس می باشد. این منطقه را می توان به عنوان محلی برای کشف کشور سوئد در نظر گرفت که با کشف حقایق آن می توانید به راز های بسیاری در این منطقه پی ببرید. توصیه می شود بعد از خرید و گشت و گذار، به یکی از رستوران های واقع شده در همین محل بروید که صندلی های خود را بیرون گذاشته است، به صرف قهوه و نوشیدنی آرامش بخش بپردازید.

معرفی رستوران های برتر مالمو

  • محله ریبرسبورگ

این محله نیز در نزدیکی قلعه مالماهوس قرار گرفته است که به علت دارا بودن معماری های زیبا و تاریخی می توانید نهایت لذت را از آن ببرید. در این محله رستوران و فعالیت های بسیاری وجود دارد که می توانید به خوبی از آن ها لذت ببرید. از دسته این فعالیت و مکان های زیبا، حمام محلی می  باشد که برای رهایی از خستگی سفر بهترین گزینه به شمار می آید. در بعد از گشت و گذار در این ناحیه می توانید، به انتهای این خیابان بروید و از دریای آرامش بخش آن نهایت استفاده را ببرید.

  • محله سیبارپ

پل سیبورگ در جنوب ساحل معروف به ریبرگسبورگ، دارای یک حمام محلی با آب گرم است که به دلیل ایستادگی بسیاری از بچه های محل در این منطقه، مردم محلی به آن خلیج کوچک نیز می گویند. در این محله تعدادی کلیسای کوچک و به همراه مکان های دنج برای استراحت وجود دارد، که می توانید بعد از گشت و گذار برای خوردن میان وعده ای کوچک به آن جا بروید. قابل به ذکر است که از دیگر دیدنی های مالمو خانه ابر سوئد است که در این منطقه قرار گرفته است.

  • محله آگستنبورگ

این محل از اخرین منطقه های مالمو سوئد به شمار می آید، که تعمیرات بسیاری بر روی آن اعمال شده است. این منطقه دارای سرسبزی و طراوت منحصر به فردی است که چشم هر بینده ای را به خود جذب می کند. این محل از دیگر ۱۵ مناطق حافظ محیط زیست است که تمامی زباله ها  را به انرژی تبدیل می کند.

آشنایی با پل مرتبط سوئد و دانمارک

  • خیابان سودر گاتان

این خیابان از اصلی ترین مراکز خرید در مالمو سوئد به حساب می آید. در این منطقه می توانید تمامی لباس های مد روز و مطابق با هر سلیقه ای را برای تمامی سنین مشاهده کنید. این خیابان علاوه بر امکانات فروشگاهی دارای دیگر مناطق زیبا و دیدنی است که برای پیاده روی نیز گزینه مناسبی به حساب می آید.

  • خیابان استورا نیگاتان

این منطقه نیز از دیگر خیابان های مناسب برای پیاده روی و خرید به شمار می آید. در این محل می توانید بوتیک های هنری بسیاری را مشاهده کنید که ناخواسته شما را ترغیب به خرید می کند. این خیابان دارای رستوران و کافه های دنج بسیار زیبایی می باشد که برای لحظاتی وقت گذرانی بسیار مناسب است. همچنین این منطقه را می توان از دیگر دیدنی های مالمو به حساب آورد که در فصول گرم سال برخی از فستیوال و جشنواره ها در این مکان برگزار خواهد شد.

آشنایی با نوع آب و هوای مالمو

آشنایی با آب و هوای مالمو

همان طور که مطالعه کردید، مالمو در بخش جنوبی کشور سوئد واقع شده است. پس می توان گفت که از آب و هوایی معتدل پیروی می کند. به این صورت که در فصول گرم سال حداکثر دمای هوا به ۳۵ درجه و در زمستان به منفی ۵ درجه خواهد رسید. بنا به دلایل گفته شده، مالمو شهری کاملا گردشگری و مطابق میل توریستان و گردشگران می باشد.

وضعیت اقتصادی شهر مالمو

ساخت بندرگاه کوکامز در جهت صنعت کشتی سازی و وابسته به آن، از اقدامات بزرگ اقتصادی در شهر مالمو به حساب می آید. پس از آن در طی زمان های ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۵ میلادی، این شهر رکورد اقتصادی بزرگی را به خود اختصاص داد. پس از این اتفاقات و ساخت پل اورسوند، قابل به ذکر است که نرخ بیکاری به میزان بسیار چشم گیری کاهش  یافت. در عصر امروز اقتصاد این شهر به شرکت هایی که در ادامه بیان می شود، وابستگی دارد.

  1. راه آهن سراسری سوئد
  2. کارخانه سیمان اسکانسکا
  3. کارخانه نان و شیرینی باگن
  4. کارخانه صنایع الکتریکی ای آن اسوریه

دیدنی های مالمو

معرفی جشنواره های این شهر گردشگری

این شهر نیز همانند کشور سوئد، هر ساله در روز های به خصوص جشنواره و فستیوال های بسیاری برگزار می کند. انواعی از این فستیوال های معروف به شرح زیر می باشد.

  1. جشنواره مالمو: زمان برگزاری آن فصل تابستان می باشد، در این شرایط می توان غذا و موسیقی هایی از فرهنگ های متفاوت مشاهده کرد.
  2. جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان
  3. جشنواره بازی های کامپیوتری که در بین کشورهای شمالی هر ساله به طور پیوسته برگزار می شود. هدف از برگزاری چنین فستیوال هایی در مالمو افرایش کیفیت تولید بازی در سنین مختلف است.

معرفی مراکز علمی و آموزشی

همان طور که گفته شد این شهر، لقب سومین منطقه در سوئد را به خود گرفته است. دانشگاه سوئد که از قدیمی ترین مراکز آموزش می باشد، رتبه ۱۱۷ در جهان را به خود اختصاص داده است این دانشگاه هر ساله حدود ۲۵۰۰۰ دانشجو به سوی خود جذب می کند. در این شهر دانشگاه کشتی رانی و دریا نوردی نیز می توان مشاهده کرد.

آشنایی با مکان های افراد معروف

آشنایی با مراکز خرید معروف

  1. فروشگاه زرتروز که می توان انواعی از شکلات ها را در آن مشاهده کرد.
  2. فروشگاه دیزاین سنتر که دارای انواعی از لوام زینتی، لوازم خانگی و الکتریکی می باشد.
  3. فروشگاه استورگان که انواعی از لباس های مطابق با روز دنیا را برای هر سنین در دل خود جای داده است.
  4. فروشگاه سودرگاتا که محصولاتی کاملا ارزان و به صرفه را برای خرید دارا می باشد.

در پایان می توانید برای آشنایی با سایر مکان های دیدنی کشور سوئد کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *