دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های کپنهاگ پایتخت زیبای کشور دانمارک

  • مریم صبوری
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های کپنهاگ در کشور دانمارک از قبیل؛ موزه ملی، گالری ملی هنر، کاخ رزنبرگ، منطقه خرید میل، قلعه آمالینبرگ، اسکله نیهوان، برج گرد، باغ تیوولی، قصر کریستیانسبورگ و Kastellet می باشد. که در این بخش از مجله آرگا برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

شهر گپنهاک پایتخت کشور دانمارک می باشد که بزرگ ترین شهر در این کشور عنوان گرفته است. کپنهاگ محل اقامت خانواده سلطنتی به نام آمالینبورگ می باشد در پارلمان Folketing کریستین اسبورگ قرار دارد. زندگی در این شهر آرام که در قسمت اسکاندیناوی قرار گرفته مثل شهر های اروپایی با فرهنگ منحصر به فرد خود که مکانی مناسب برای گردشگری و بازدیدکنندگان می باشد. کل شهر را می توان با دوچرخه سواری پیمود که در کنار خانه های رنگی و دریای دارای کشتی بی نظیرش واقعا خاطره انگیز و رمانتیک است. کپنهاگ با همجواری ساحل آن شهر واقعا جذاب می باشد. این شهر رستوران های معروف و شلوغی دارد که بر اساس گفته ها انقلاب غذایی نوردیک از آن جا شروع شده است. کپنهاگ با این که در منطقه شمال اروپا قرار گرفته ولی هوای نسبتا سردی دارد و موقعیت مکانی خوبی برای تجارت است.

بررسی دیدنی های کپنهاگ

مکان های گردشگری و دیدنی های کپنهاگ

شما در کپنهاگ شاهد بقایای قلعه ای خواهید بود که متعلق به ۱۰۰۰ سال قبل می باشد و در موزه های ملی دانمارک قرار دارد. این شهر بسیار جذاب و زیبا در کشور دانمارک قرار گرفته که دارای قرن های کهن سرزمین ماهیگیرانی بوده است. این شهر به ۹ قرن قبل برمی گردد که در تاریخ اروپای شمالی جا نهاده و موزه هایی را در کنار شاهکار های نقاشی اروپایی که همراه با معماری جذابی بوده چشم هر بیننده را به خود جلب می کند. نقاط گردشگری کپنهاگ شامل؛ موزه، قصر و باغ و کلیسا و قلعه هایی می باشد که تاریخ این شهر را رقم می زند. همین طور رصدخانه ی روندتارن که متعلق به قرن هفده می باشد دارای معماری خاصی بوده که در میدان رادهوسپلادسن قرار گرفته است.

نقاط جالب در شهر کپنهاگ

قصر کریستیانسبورگ

یکی از دیدنی های کپنهاگ وجود Christiansborg Palace می باشد که در جزیره ای به اسم اسلاتشولمن قرار گرفته است. این قصر سابقه ای ۸۰۰ ساله دارد که در حال حاضر یکی از کاخ های پارلمان نخست وزیر و دیوان عالی کشور دانمارک می باشد. کریستیانسبورگ دارای بخش های مختلفی می باشد که مورد دستر سعموم قرار گرفته است. این قصر زمانی که در حال ساخت بود خانه ای اسقف آبسالون در سال ۱۱۶۷ کشف شد که بازدید کنندگان و گردشگران زیادی دارد.

دیدنی های کپنهاگ کجاست؟

  •  آرون گروپس

موزه ملی دانمارک

زمانی که از بازدید باغ تیوولی برمی گردید می توانید به دیدن موزه ملی بروید و با تاریخ و تمدن مردم دانمارک آشنا شوید. بعد آن به موزه شاهزاده روکوکو که به سال ۱۷۴۴ برمی گردد بروید و از ساختمان فرنسوی اش دیدن نمایید و سپس با راه پنج دقیقه ای خود را به موزه توروالدسن که مجسمه ساز جذابی بوده برسانید. National Museum of Denmark یکی از مناطق پر بازدید می باشد که فرهنگ این کشور را نمایش می دهد. شما در موزه شاهد سنگ نوشته هایی خواهید بود که رمز نگاری شده و در مجموع تاریخ دانمارک را که در قدیم ارابه های خورشیدی داشته است و به ۲۰۰۰ سال قبل برمی گردد خواهید بود. همچنین ظروف های نقره و اتصالات رومی و گوتیک که از ترکیب وسایل باستانی هستند در انواع شکل های سکه به چشم می خورد. قوم شناسی در موزه ملی که مردمان گرینلند بودند در بین اسکیموها با فرهنگ آسیا، آفریقا و سرخ پوست دیده می شوند.

بررسی دیدنی های کپنهاگ

باغ تیوولی

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی می باشید که به پیاده روی و هیجان علاقه نشان می دهید پیشنهاد می کنیم به دیدن این باغ یا پارک بروید. با رفتن به میدان تالار شهر و گذر از بلوار اندرسز به معروف ترین پارک تفریحی در منطقه تیوولی می رسید که این باغ جزو جاذبه ها و دیدنی های کپنهاگ می باشد و از بخش های مختلفی همچون؛ رستوران، جاده مارپیچ، ترن هوایی، کافه، تئاتر، سالن کنسرت، پاناتومیم، سالن آینه ها و باغ گل تشکیل شده است. Tivoli Gardens در سال ۱۸۴۳ میلادی بنا و راه اندازی گردیده که در هنگام شب بازگشایی می شود و در زمان کریسمس و فیلم ها از این پارک با تزییناتی جالب مورد استفاده قرار می گیرد و مکانی الهام بخش و دیدنی می باشد.

آشنایی با دیدنی های کپنهاگ

منطقه Kastellet

از جذاب ترین دیدنی های کپنهاگ می توان به وجود پری دریایی در کنار اسکله که زیبایی بی همتایی دارد اشاره کرد. Kastellet و پری دریایی در یکی از افسانه های قدیمی دانمارک بوده که مجسمه ای از جنس برنز می باشد. قدیمی ترین نقطه شهر که متعلق به سال ۱۶۲۵ است مجموعه این مجسمه است که در سال ۱۹۱۳ بر داستان افسانه ای بیان شده و طبق آن طراحی شده است.

دانمارک و دیدنی های کپنهاگ

گالری ملی دانمارک

یکی دیگر از جاذبه های کپنهاگ The National Gallery of Denmark می باشد که دارای ۱۷۰۰ اثر هنری معروف است. این گالری به عنوان بزرگ ترین مجموعه آثار هنری در کشور دانمارک شناخته شده که هر ساله توریستان و گردشگران زیادی برای دیدن این گالری سفر می کنند. گالری ملی دانمارک عمر بالایی دارد که در خصوص آثار هنرمندان و اساتید مشهور جهان مثل: ادوارد و پیکاسو که نقاشی های زیبا و جذابی از خود به جا گذاشته اند. شما می توانید با تهیه ی یک نقشه از گالری ملی به تمام نقاط سر بزنید و از دیدن نقاشی ها در سالن های مختلف لذت ببرید. همچنین در گالری مکانی برای استراحت و غذا خوردن دارد که می توانید استفاده نمایید.

دیدنی های کپنهاگ در کشور دانمارک

برج گرد از نقاط دیدنی کپنهاگ

برج دایره در مکانی به نام کوبماگرگاد (Købmagergade) می باشد که متعلق به سال ۱۶۴۲ با اسکلت ۳۶ متری به شکل رصدخانه می باشد. The Round Tower در این نقطه شما می توانید کلکسیونی از خانه ای کوچک ستاره شناسی معروف به نام (Tycho Brahe) را ببینید که به یکدیگر وصل شده اند. این برج در واقه از پله های عریضی به شکل مارپیچ تشکیل شده که دلیل خوبی برای مکان پربازدیدکننده است. از بهترین منظره های این برج می توان به کف شیشه ای آن اشاره کرد که حدود ۲۶ متر ارتفاع دارد تا بتوانید با مرکز دژ ارتباط برقرار کنید. این قلعه برای افرادی که طرفداران هانس کریتین اندرسن هستند بفهمند در داستان معروف او (The Tinderbox) این برج آمده قطع به یقین شلوغ تر خواهد شد.

دیدنی های کپنهاگ کجا قرار دارد؟

اسکله نیهوان گپنهاگ

Nyhavn Harbor در خیابانی به همین نام قرار دارد که یکی از توریست پذیر ترین مکان ها در این شهر بوده و به یاد یک ملوان دانمارکی ساخته و نام گذاری شده است. نیهوان نام ملوان دانمارکی می باشد که در هنگام جنگ جهانی دوم در می گذرد و برای یادبودش اسم ان بندر می شود. این بندر در کنار خانه های رنگارنگ و رستوران و کافه های زیبا واقعا جذاب و دل نشین شده که در اطراف این منطقه را احاطه کرده اند. بندر نیهوان هم از دیدنی های کپنهاگ محسوب می شود که همجوار با موزه ایدلیک و کشتی های بزرگ او را به جلوه آورده است.

شهر کپنهاگ کجاست؟

قلعه آمالینبرگ

این قصر در فاصله ۱.۵ متری از میدان (Frederiksstaden) قرار دارد که به نام آمالینبرگ در قدیم بوده است. در واقع این محل ۴ کاخ بوده که به طرف میدان قرار داشته و از قدیم منزل اشراف زادگان بوده است. که بعد از آتش سوزی کاخ کریستینبرگ در سال ۱۷۹۴ این قصر برای زندگی خانواده سلطنتی استفاده شد. همچنین Amalienborg Castle هم از جاهای تماشایی کپنهاگ زیبا به شمار می آید.

دانمارک و دیدنی های کپنهاگ

کاخ رزنبرگ

Rosenborg Palace با فاصله ۱۰ دقیقه ای از برج دایره قرار گرفته است که در کل مجموعه آن شما شاهد جواهرات فرهنگی کشور دانمارک هستید. موزه رزنبرگ برای نمایش گذاشتن عتیقه های خانواده سلطنتی دانمارک می باشد که تا سال ۱۷۲۰ در این محل زندگی می کردند. همچنین در آن سال ها برای اقامتگاه تابستانی هم استفاده می شد که بعد از سال ۱۸۳۸ به موزه تبدیل گشت. در طبقه ۱ این کاخ جواهراتی که شامل تاج های مختلف و دیرینه دانمارک می باشند قرار دارد.

مناطق گردشگری و دیدنی های کپنهاگ

منطقه خرید میل

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پیاده روی علاقه دارید به یکی دیگر از دیدنی های کپنهاگ سر برنید و از این بازار لذت ببرید. Strget Shopping Mile حدود پنج دقیقه از کریستینسبورگ فاصله دارد که شما را به مغازه های و بوتیک و رستوران و کافه برساند. اسم دیگر این منطقه که از دهه ۱۸۰۰ به جا مانده (Strget) است که دارای خیابان ها و تقاطع های فراوانی می باشد. همینطور که در حال گشت و گذار هستید به سمت میدان تالار شهر نزدیک تر خواهید شد و گزینه های خرید بهتری را پیدا می کنید. در پایان پیشنهاد می کنیم در لینک مقابل با سایر دیدنی های کشور دانمارک آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *