دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهکارهای امتحان پس داده برای جلب اعتماد مدیر

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که در واقع یکی از اصول لازم برای موفق بودن در زمینه کاری جلب اعتماد مدیر است که در این مقاله سعی داریم به بیان روش ها و اصول آن بپردازیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید جلب اعتماد مدیر یا همکاران کار راحت و ساده ای نیست ولی با این وجود برخی از توصیه ها می تواند در بهبود این روابط سازگار باشد زیرا ایجاد حس اعتماد در میان مدیر و کارمند مسئله ای مهم برای رسیدن به موفقیت خواهد بود و شما نیز برای جلب اعتماد مدیر نیاز به زمان و بررسی برخی از قواعد دارید.

اشنایی با چگونگی جلب اعتماد مدیر

توجه داشته باشید که ما انسان ها گاهی اوقات کلماتی را بدون فکر بیان می کنیم و این موضوع می تواند درخشش شخصیت ما را زیر سوال ببرد و اعتماد و اعتبار نیز ممکن است در بالای این فهرست قرار بگیرد. همانطور که می دانید ما در رسانه های اجتماعی، تجارت و دولت در مورد اهمیت و صحت اصالت صحبت می کنیم و اغلب سعی در پیچیده کردن آن داریم. به طور کلی قطع کیفیت رابطه شغلی شما با رئیستان تاثیر بسیار مهمی در وضعیت شغلی شما خواهد داشت و در واقع یکی از ارکان مهم این رابطه اعتماد رئیس به شماست زیرا این مسئله به شما کمک خواهد کرد عملکرد بهتری در شغل خود داشته باشید و حتی فرصت های بیشتری برای پیشرفت شغلی کسب خواهید کرد.

چگونگی جلب اعتماد مدیر

روش های کسب اعتماد مدیر:

همانطور که متوجه شدید کسب اعتماد مدیر چندان راحت نیست و به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با برخی از روش های کاربردی برای افزایش اعتماد مدیران نسبت به خود آشنا نماییم:

اهدافتان را با او در میان بگذارید:

توصیه می شود که هدف های خود را با مدیرتان در میان بگذارید زیرا اگر هدف شما با هدفی که مدیرتان در سر دارد تفاوتی داشته باشد دیر یا زود به مشکل خواهید خورد. به عنوان مثال ممکن است شما سخت کاری کنید اما به دلیل اینکه هدف شما با هدف مدیرتان یکسان نیست او تصور خواهد کرد که شما هیچ فایده ای برای مجموعه او نداشته اید و بنابراین نه تنها از انتظاراتی که او در سر دارد آگاه می شوید بلکه اهداف خود را به نیز می توانید به زبان بیاورید. توصیه می شود که این کار را نه یک بار بلکه هر چند وقت یک مرتبه انجام دهید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید.

پیش از درخواست کمک خودتان جستجو کنید:

توجه داشته باشید که در واقع درخواست از دیگران اصلا بد نیست و مدیر شما هم به دلیل پیشرفت شرکت خود دست رد به سینه شما نخواهد زد اما بهتر است پیش از بیان هر نوع درخواستی خودتان همه تلاش خود را برای حل آن به کار بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که بایستی برای این کار راه های مختلفی را امتحان کنید و خلاصه ای از هر کدام تهیه نمایید و در نهایت پیشنهاد مورد نظر خود را مطرح نمایید تا مدیرتان بداند که شما همه تلاش خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پیش گرفته اید.

رعایت کردن اصول برای کسب اعتماد مدیر

  •  آرون گروپس

اشتباهتان را تکرار نکنید:

همه ما انسان هستیم و جایز الخطا اما این که شما یک اشتباه را چندین مرتبه تکرار نمایید دیگر کوتاهی خودتان است و می تواند اعتماد مدیر را نسبت به شما کاهش دهد. به طور کلی اینکه شما چند اشتباه مختلف را مرتکب شوید خیلی بهتر از زمانی است که یک اشتباه را بارها انجام دهید و به همین منظور اگر می خواهید اعتماد مدیرتان نسبت به شما از بین نرود بایستی نسبت به اشتباهات خود محتاط تر باشید.

زبان مدیر خود را بشناسید:

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید اعتماد مدیرتان را جلب کنید بایستی زبان او را یاد بگیرید و با همان زبان با او حرف بزنید. به عنوان مثال اگر مدیر به جزئیات بیش از حد اهمیت می دهد شما نیز بایستی مسائل را با جزئیات کامل برای او بیان کنید. به طور کلی لازم نیست که حرف خود را به خاطر او تغییر بدهید بلکه تنها باید شیوه بیان آن ها را به زبان مدیرتان تغییر بدهید و با انجام این کار خواهید دید که ارتباط موثرتر و اعتماد بیشتری در میانتان جریان خواهد داشت.

وقت شناسی برای جلب اعتماد مدیر

شونده خوبی باشید:

بهتر است بدانید که برای به دست آوردن اعتماد مدیر بایستی شنونده خوبی باشید به عنوان مثال زمانی که او در حال حرف زدن است به موبایل خود نگاه نکنید و به جای آن با وی ارتباط چشمی برقرار نمایید و شما با انجام این رفتارها مشاهده خواهید کرد که اگر شنونده خوبی باشید اعتماد وی نسبت به شما دو چندان خواهد شد.

نظر همکاران را جلب کنید:

به طور کلی اگر قصد دارید ایده یا حرفی را به گوش مدیر خود برسانید بهتر است که قبل از آن با همکاران خود نیز مشورت نمایید و نظر آن ها را جویا شوید زیرا اگر شما بتوانید آن ها را با خود هم عقیده کنید تاثیری که بر روی مدیر خواهد داشت چند برابر خواهد بود. همچنین مشورت و همکاری شما با دیگر همکارانتان می تواند اعتماد مدیرتان را به شما جلب کند.

راهکار های به دست آوردن اعتماد رئیس

پیش از مخالفت با وی اجازه بگیرید:

توجه داشته باشید به طور کلی زمانی که شما نطر مدیر خود را قبول ندارید پیش از اینکه مخالفت خود را بیان کنید بایستی از او اجازه بگیرید به عنوان مثال می توانید به جای اینکه نظر خود را رک و خیلی سریع بگویید بهتر است از جمله من می توانم نظر خود را بیان کنم استفاده کنید زیرا در این صورت نظر مدیر نیز برای شنیدن نظر دوم جلب خواهد شد و بهتر از نظر شما استقبال می کند اما اگر به گونه ای برخورد کنید که گویی تنها برای مخالفت با مدیر آمده اید وی نیز گارد خواهد گرفت و تمایل برای شنیدن حرف ها و نظرات خود نخواهد داشت.

پشت سر او غیبت نکنید:

توصیه می شود که حتی اگر مطمئن هستید حرف های شما به گوش مدیر نمی رسد بهتر است که از حرف زدن پشت سر مدیر خود اجتناب کنید زیرا در این شرایط نه تنها کار مثبتی انجام نداده اید بلکه با دست های خود چاهی برای خودتان می کنید.

به مدیر خود وفادار باشید:

بهتر است بدانید که همواره کارمندی صادق باشید و خود را وقف کار بکنید و بر اساس سخن کولمن هیچگاه با دیگر همکاران خود بر سر کار درباره رئیستان صحبت نکنید و زمانی که با او کار دارید دائم دور و برش نباشید. توصیه می شود که در برخورد با مدیر خود رفتار همراه با احترام را از یاد نبرید تا اعتماد و توجه وی را به خود جلب نمایید.

روش های جلب اعتماد مدیر

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب چگونگی انتخاب مدیر عامل و میز کار مدیران نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *