دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به بی ام و ایکس ۳ و بررسی قابلیت های این خودرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

 بی ام و  ایکس ۳ نخستین خودرو شاسی بلند شرکت ب ام و در ایران می باشد که با ورود به بازار بسیار مورد استقبال قرار گرفت و به فروش خوبی نیز دست یافت. در این مطلب به بررسی نسخه ۲۰۱۸ این خودرو می پردازیم

خودروی بی ام و ایکس ۳ با ظاهر مدرن و اسپرت نسل جدید شاسی بلند کامپکت شرکت بی ام و می باشد که با بهره گیری از کابین لوکس و پیشرانه قدرتمند تجربه رانندگی لذت بخشی را به ارمغان خواهد آورد. این خودرو از زمان عرضه به بازار با استقبال گسترده ای روبرو شده است. با وارسی نسخه ۲۰۱۸ بی ام و ایکس ۳ همراه این مطلب باشید.

آشنایی و بررسی بی ام و ایکس ۳

وارسی بی ام و ایکس ۳

بی ام و ایکس ۳ جدیدترین خودروی کمپانی خودرو سازی آلمانی بی ام و با ورود به بازار سر و صدای زیادی را در جهان اتومبیل سازی به پا کرد. بی ام و اکنون خانواده بزرگی از شاسی بلندها را به همراه دارد. در حال حاضر نسل سوم ب ام و ایکس ۳ را شاهد هستیم که به رقابت سرسختی در کلاس خود پرداخته است. نسل اول این خودرو که از سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروها در این سگمنت تبدیل شود.

بررسی کامل بی ام و ایکس ۳

این شاسی بلند کامپکت از زمانی که به بازار عرضه شد به خاطر بهره گیری از سواری اسپرت،کابین لوکس و جادار و قابلیت های کاربردی فراوان بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفت. نسل جدید و نسخه ۲۰۱۸ این خودرو با همراهی این قابلیت ها و لوکس تر شدن ظاهر، بیشتر از قبل جذاب تر شده است.

تجربه رانندگی جذاب با بی ام و ایکس ۳

نسخه ۲۰۱۸ بی ام و ایکس ۳ در مقایسه با نسل پیشین، ابعادش بزرگتر شده و فضای بیشتری برای سرنشینان و انواع بار فراهم کرده و به لطف بهره گیری از بدنه‌ آیرودینامیک آلومینیومی، وزن آن نیز کمتر شده است. از سوی دیگر پیشرانه پرقدرت، مصرف سوخت کمتر و تجهیزات رفاهی و گجت های فراون نیز آن را همراهی می کند. قابل ذکر است بی ام و ایکس ۳ در شرایطی روانه بازار شد که رقیبان اصلی این خودرو نظیر آئودی، مرسدس بنز، و ولوو نیز از راه رسیدند. در ادامه به بررسی همه جانبه بی ام و ایکس ۳ می پردازیم.

  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری

آشنایی با بی ام و ایکس ۳

نسل جدید بی ام و ایکس ۳ باتوجه به بهره گیری از ابعاد بزرگتری اما طراحان بی ام و جهت بهبود ضریب درگ به طور کامل آن را بازطراحی کرده اند. این شاسی‌بلند با همراهی امضاهای ویژه بی‌ام‌ و در طراحی، نظیر جلوپنجره ای و اسپویلر سقفی عقب، حس یک خودروی اسپرت را القاء می نماید. باید گفت طرح بدنه‌ دو جعبه‌ای تقریبا در بیشتر محصولات این شرکت آلمانی حالت معمول پیدا کرده است. البته ایکس ۳ به اندازه سری ۲ یا ایکس ۵ آنچنان هم جلوه جسوری ندارد  به‌طور کلی می توان گفت جزئیات طراحی این خودرو زیبا و جذاب بوده اما در نمای جلویی، دماغه‌ بلند و جلوپنجره ای بزرگ با قسمت های دیگر بدنه هماهنگ نیست.

بازبینی کابین بی ام و ایکس ۳

طراحی داخلی

بدون تردید تیم طراحی این شرکت آلمانی بهترین طراحی های فضای داخلی را انجام می دهند و قطعا ایکس ۳ نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بررسی ها نشان می دهد در کابین بی ام و ایکس ۳  در داشبورد و روکش‌های صندلی متریال باکیفیتی استفاده شده که حس لوکس بودن این بخش را تایید می نمایند.

بازنگری کابین بی ام و ایکس ۳

این خودرو به لطف برخورداری از فاصله‌ دو محور زیادتر و صندلی های جادار با قابلیت تنظیم در جلو، فضای راحتی برای افراد با جثه مختلف فراهم می نماید البته جادارترین شاسی‌بلند بازار نمی باشد. باید گفت فضایصندلی‌های ردیف عقب و صندوق عقب در مقایسه با رقبا تقریبا کم است.مزایا و معایب بی ام و ایکس ۳

طراحی جذاب بی ام و ایکس ۳

قابل ذکر است درب صندوق عقب برقی به صورت استاندارد به همراه ایکس ۳  عرضه می شود و خواباندن صندلی های ردیف عقب به آسانی و با یک دستگیره انجام پذیر است. ناگفته نماند فضای ذخیره‌ موجود در کنسول مرکزی هم کافی نبوده اما در جلوی کنسول و در حاشیه‌ دربهای جلو، فضای مورد نیاز برای لیوان یا موبایل پیدا می شود.

پیشرانه

بازنگری موتور بی ام و ایکس ۳

بی ام و ایکس ۳ را به پیشرانه‌ چهار سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ  مجهز کرده است که توانی برابر با ۲۴۸ اسب بخار تولید کرده و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۳۵۰ نیوتن متر می باشد که در ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. این خودرو با بهره گیری از پیشرانه‌ کوچک توربوشارژ و گیربکس ۸ سرعته‌ خودکار هماهنگ قصد دارد کمترین مقدار سوخت ممکن در سگمنت شاسی بلندها را مصرف کند. ایکس ۳ با توجه به مصرف سوخت بیرون شهری ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و درون شهری ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوخت خیلی مناسبی دارد.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی فراوان بی ام و ایکس ۳

این خودرو از امکانات رفاهی فراوانی بهره می برد.از جمله این امکانات می توان به نه کیسه هوا (کیسه هوای سرنشینان جلو ، کیسه هوای پرده‌ای و جانبی ) سانروف پانورامیک بزرگ، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه،چراغ های LED، سیستم گرمایشی فرمان، سیستم گرمایشی صندلی های جلو و عقب،رهیاب ماهواره‌ای، شارژ بی سیم،قابلیت تنظیم صندلی در ۱۴ جهت ، گرمکن برای ۴ صندلی، سیستم پارک خودکار ،نمایشگر لمسی، بزرگ و باکیفیت iDrive 6 ،،سیستم ذخیره تنظیمات صندلی ،سنسور پارک در جلو و عقب ،ترمز پارک برقی ،سنسور نور ،سنسور باران ،کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع دوگانه ، … اشاره کرد.

تجربه رانندگی

بازبینی طراحی بی ام و ایکس ۳

بررسی ها نشان می دهد بی ام و ایکس ۳ تجربه سواری راحت و آرامی را به امغان می آورد و یکی از بهترین شاسی بلندهایی است که می‌توانید روزانه با آن رانندگی کنید. به‌طور کلی رانندگی روزمره با این خودرو به عنوان یک شاسی بلند لوکس قابل قبول بوده و با ایکس ۳ نسل جدید که از قدرت زیادتر و وزن کمتر به همراه فرمان پذیری پویا بهره می برد رانندگی لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *