دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه یخ در بهشت محبوب و دوست داشتنی

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

یخ در بهشت نوعی دسر خوشمزه و پرطرفدار است که شما می توانید آن را در طعم های متفاوت و مختلف در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه یخ در بهشت را با سه روش متفاوت در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

در فصول گرم سال خوردن نوشیدنی ها و دسر های خنک رواج پیدا می کند. یکی از دسرهای خوشمزه که در فصل گرما مورد استفاده قرار می گیرد، یخ در بهشت است که شما می توانید آن را در منزل نیز به راحتی و با طعم دلخواه خود تهیه کنید. در این بخش طرز تهیه یخ در بهشت را به شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله و با سه روش متفاوت آموزش خواهیم داد.

یخ در بهشت را می توانید با طعم نعنایی و طالبی و پرتقالی و آلبالویی و … تهیه نمایید. خوردن یخ در بهشت و بستنی سنتی و فالوده شیرازی و شربت سکنجبین در فصل تابستان بسیار دلچسب است. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با سه دستور تهیه ساده و آسان یخ در بهشت در منزل آشنا سازیم.

یخ در بهشت آلبالویی با طعمی بی نظیر

روش اول طرز تهیه یخ در بهشت

در این دستور تهیه، یخ در بهشت را می توانید با آب آلبالو تهیه کنید.

روش تهیه دو نوع یخ در بهشت خوشمزه

مواد لازم

آب لیمو ترش تازه : ۲ قاشق غذا خوری
شکر : ۲۰۰ گرم
آب آلبالو : ۱ لیتر
وانیل : ۱/۸ قاشق چای خوری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه یخ در بهشت

ابتدا ۸ لیوان مخصوص سرو یخ بهشت را در درون یخچال قرار دهید تا سرد شوند سپس شکر و آب آلبالو و آب لیمو ترش تازه را در درون ظرف مناسبی بریزید و بر روی حرارت متوسط  قرار دهید تا مواد مخلوط شده به دمای جوش برسند. بعد از این که شکر به خوبی حل شد حرارت گاز را کم کنید و به مدت ۳ دقیقه اجازه دهید که مواد به آرامی بجوشند. بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از روی حرارت گاز بردارید و بعد از این که مواد یخ در بهشت مقداری خنک شدند یخ در بهشت را در درون ظرف فلزی با عمق کم بریزید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت ظرف را در درون فریزیر قرار دهید تا مواد به خوبی یخ بزنند. بعد از این که یخ در بهشت کاملا بسته شد و یخ زد ظرف را از درون فریزیر خارج کنید و مواد درون ظرف را به خوبی باهم مخلوط کنید و دوباره ظرف را در درون فریزیر قرار دهید تا دوباره یخ بزند بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از فریزر خارج کنید و درون لیوان ها را پر کنید و به کمک برگ نعنای تازه یخ در بهشت را برای سرو تزیین کنید.

طرز تهیه یخ در بهشت آلبالو تزیین یخ در بهشت با برگ نعنا

روش دوم دستور تهیه یخ در بهشت

در این روش ساده ترین طرز تهیه یخ در بهشت را در اختیار شما قرار داده ایم.

مواد لازم

تخم شربتی : ۲ قاشق غذا خوری
شکر : ۱/۴ لیوان
آب : ۱ لیوان
آب لیمو تازه : ۱/۸ لیوان

روش تهیه یخ در بهشت

ابتدا همه مواد را باهم در درون ظرفی مناسب مخلوط کنید سپس درب ظرف را ببندید و ظرف را در درون فریزر به مدت ۲ ساعت قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از فریزیر بیرون آورید و مواد یخ در بهشت را هم بزنید و دوباره ظرف را در درون فریزر قرار دهید و این عمل را سه بار و هر ۱ ساعت انجام دهید تا مخلوط مواد یخ در بهشت به شکل کرم نرمی تبدیل شوند.

دستور تهیه یخ در بهشت با تخم شربتی تزیین یخ در بهشت

دستور تهیه یخ در بهشت لیمو و توت فرنگی

یخ در بهشت دسری عالی و خوشمزه می باشد که به دو شکل نوشیدنی و شیرینی سنتی با آرد برنج و نشاسته وجود دارد و از انواع نوشیدنی خوشمزه و دلچسب آن را می توان در روز های گرم تابستان استفاده کرد و لذت برد، در بالا با دو روش از تهیه نوشیدنی یخ در بهشت آشنا شده اید، اکنون برای یادگیری طرز تهیه یخ در بهشت با طعم توت فرنگی و لیمو می توانید تا پایان همراه ما شوید.

مواد لازم

  • توت فرنگی/ نیم کیلو
  • آب/ ۳ لیوان + دو سوم لیوان به طور جداگانه
  • لیمو/ ۳ عدد
  • شکر دانه ای/ نصف لیوان + یک قاشق سوپ خوری جداگانه

دستور تهیه یخ در بهشت

روش تهیه یخ در بهشت با لیمو و توت فرنگی

برای تهیه یخ در بهشت به این روش لازم است, قبل از تهیه آن از یک روز قبل توت فرنگی ها را به همراه یک قاشق سوپ خوری شکر را در مخلوط کن بریزید تا به حالت پوره درآید.

سپس مخلوط حاصل را در ظرفی دربسته بریزید و آن را یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

در روز بعد، نوبت درست کردن لیموناد می باشد و برای این کار لازم است آب لیمو های تازه را داخل یک پارچ بریزید، سپس دو سوم لیوان شکر دانه ای را به همراه دو سوم لیوان آب در داخل روغن دانی کوچک که روی حرارت متوسط گذاشته اید، بریزید و هم بزنید تا شربت شما تهیه شود.

شربت را حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا شکر در آب به خوبی حل شود، سپس حرارت زیر آن را خاموش کرده و بعد از خنک شدن داخل پارچه حاوی لیموناد بریزید، سه فنجان آب سرد را نیز به آن افزوده و هم بزنید.

در مرحله بعدی، سه چهارم فنجان لیموناد و سه چهارم یخ را در مخلوط کن بریزید تا مخلوط یکدستی بدست آید، اکنون یخ در بهشت شما آماده شده و می توانید با قاشق در داخل لیوان بریزید و بعد یک چهارم فنجان پوره توت فرنگی را به صورت قطره قطره روی آن بریزید و نوش جان کنید.

روش تهیه یخ در بهشت

در این بخش از دسر و پیش غذا مجله آرگا سه دستور متفاوت طرز تهیه یخ در بهشت را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید یخ در بهشت دلچسبی را در منزل تهیه کنید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *