دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه فالوده کرمانی فوق العاده خوشمزه و عالی

  • زهرا قشقایی
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

فالوده از جمله دسرهایی فصل گرما محسوب می شود که در کشورمان طرفداران زیادی دارد، البته در مناطق مختلف گاه به شیوه های مشابه یا با مقداری تفاوت سرو می شود، در این مطلب شما را با طرز تهیه فالوده کرمانی آشنا می کنیم.

فالوده کرمانی در فصل گرما محبوبیت زیادی پیدا می کند. دستور تهیه فالوده کرمانی با دستور تهیه فالوده شیرازی متفاوت است اما می توان این فالوده خوشمزه را نیز بعنوان یکی از فالوده های محبوب در ایران مخصوصا در فصل تابستان نام برد و با تهیه آن در ضیافت ها و مهمانی ها، پذیرایی شایسته ای از میهمانان به عمل آورد.

با آغاز فصل گرما بسیاری از افراد علاقه مند به تهیه بستنی خانگی و دسرهای سرد همچون انواع اسموتی و یخ در بهشت می شوند. این نوشیدنی های گوارا و خوشمزه پیشنهادی عالی و فوق العاده برای رهایی از گرمای وحشتناک تابستان می باشد و عطش و تشنگی را سیراب می کنند.

آماده کردن فالوده کرمانی

مواد لازم :

  • نشاسته : ۱ پیمانه
  • آب : ۵ پیمانه
  • گلاب : یک سوم لیوان
  • شربت قوام آمده : ۱ پیمانه

طرز تهیه فالوده کرمانی :

برای تهیه فالوده کرمانی ابتدا نشاسته را آماده می کنیم، نشاسته را در یک لیوان آب سرد حل کرده خوب هم می زنیم تا یک مایه یکدست داشته باشیم و حالت تکه تکه نباشد، حالا ۴ پیمانه آب سرد را روی شعله قرار می دهیم تا جوش بیاید نشاسته را کم کم اضافه می کنیم، با شعله کم روی حرارت قرار می دهیم هم می زنیم تا بوی خامی آن گرفته شود (اگر شعله زیاد باشد نشاسته ما زود سفت می شود ) سپس نشاسته را خوب هم می زنیم تا غلیظ و کشدار شود و به شکل دایره در وسط قابلمه قرار می دهیم. برای این کار باید ۱۰ دقیقه وقت صرف کنیم.

طرز تهیه فالوده

در ظرفی آب و یخ فراوان ریخته آن را نزدیک چرخ گوشت قرار داده پنجره چرخ گوشت را به آن وصل کرده و مایه فالوده را داخل چرخ می ریزیم ظرف یخ را طوری قرار می دهیم که رشته های فالوده داخل آن بریزد مرتب و به آرامی آن را زیر و رو می کنیم این کار را با دستکش انجام می دهیم تا دست یخ نزند. لازم به ذکر است که به جای چرخ گوشت از صافی استیل هم می شود استفاده کرد، به این طریق که مواد را درون صافی استیل ریز بافت ریخته و به وسیله پشت قاشق مواد را از صافی عبور داده و درون ظرف آب یخ می ریزیم.

طرز تهیه فالوده کرمانی

در مرحله بعدی طرز تهیه فالوده کرمانی, مقداری یخ در ظرفی ریخته و شربت قوام یافته، کمی گلاب و فالوده آماده شده را نیز به آن اضافه کرده و با نصف لیمو ترش آن را تزیین می کنیم. (می توانید از رنگ غذا هم برای تزیین استفاده کنید.)

تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی

تهیه فالوده کرمانی

مواد لازم در جهت تهیه شربت قوام آمده :

  • شکر :۱ پیمانه
  • آب : ۱ پیمانه

طرز تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه شربت فالوده :

در یک ظرف شکر ریخته و با یک پیمانه آب حل می کنیم و در روی حرارت قرار می دهیم تا کمی شربت ما قوام بیاید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

طرز تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی

طرز تهیه فالوده کرمانی

نکات طلایی برای تهیه فالوده کرمانی:

۱- به منظور تهیه شربت این نوع فالوده، نیازی نیست که شربت غلیظ گردد بنابراین همین که شکر با آب بر روی حرارت حل گردد کافی می باشد.

۲- مایه فالوده را درون چرخ گوشت بریزید و یک ظرف یخ زیر آن بگذارید تا مایه درون ظرف یخ بریزد.

۳- میزان شیرینی فالوده کرمانی به ذائقه شما بستگی دارد، در صورت تمایل می توانید مقدار شکر افزودنی به این فالوده را کمتر یا بیشتر بگیرید.

۴- زمانی که فالوده آماده شد، شما می توانید فالوده را جدا از شربت در داخل ظرف درب دار قرار دهید و با افزودن یک لیوان آب به آن، در داخل یخچال نگه داری نمایید.

۵- برای آب کش کردن مایه فالوده، باید آن را به صورت داغ، داخل آب کش بریزید. با این کار فالوده به راحتی از داخل سوراخ های آب کش عبور می کند و در درون ظرف یخ به شکل گلوله های ریز سفت می شود.

۶- فالوده کرمانی تهیه شده بهتر است به مدت نیم ساعت درون یخچال باقی بماند تا خنک شود و بعد به همراه شربت سرو گردد.

۷- در تهیه این فالوده می توانید خاکشیر و تخم شربتی را نیز مورد استفاده قرار دهید.

تهیه فالوده کرمانی

در این مطلب دستور درست کردن فالوده کرمانی را آموزش دادیم آن را تهیه و میل نمایید، برای مشاهده آموزش های بیشتر در این زمینه بر روی دسر و پیش غذا کلیک نموده و از دیگر آموزش ها در این زمینه دیدن نمایید. نوش جان.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *