دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی  BYD S7 و مروری بر قابلیت های فنی و سطح کیفی این خودرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

خودروی S7 بزرگترین شاسی بلند شرکت چینی BYD  می باشد که تولید و عرضه آن در ایران از طریق شرکت کارمانیا صورت می گیرد. این شاسی بلند به نوعی برادر بزرگتر  S6  محسوب شده و یکی از رقبای چری تیگو ۷ در کشور است به این خاطر که از لحاظ کلاس و قیمت به یکدیگر نزدیک هستند. با بررسی شاسی بلند BYD S7 همراه ما باشید.

شرکت بی وای دی از بزرگترین محصول شاسی بلند خود به نام S7 در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه بیژینگ چین رونمایی نمود. نخستین حضور این خودرو در ایران در سال ۹۷ توسط شرکت کارمانیا اتفاق افتاد. S7 نسخه مجهزتر و لوکس تر برادر کوچکترش S6 محسوب شده و از طراحی جسورانه تری بهره می برد به نحوی که  کامارنیا لقب جناب را برای BYD S7 برگزیده است.

بررسی خودوری BYD S7

بازنگری ابعاد BYD S7

هر چند گروه خودروسازی BYD ، در مقایسه با دیگر کمپانی های فعال در صنعت خودروسازی چین کم سابقه است ولی در طی  ۱۵ سال از زمان تاسیسش، آنچنان رشد داشته که محصولات متنوعی را به بازار ارائه می‌کند و در چین، به عنوان یک خودروساز فعال در زمینه انرژهای نو شناخته می‌شود. از جمله محصولات BYD، می توان به هشت مدل انواع سواری بنزینی، دو محصول هیبریدی و یک خودروی تمام برقی اشاره نمود که درمجموع با یازده مدل و تولید سالیانه‌ ۵۵۰ هزار دستگاه، در رتبه‌ دهم بزرگ ترین خودروسازان چین قرار دارد. ضمنا این شرکت بزرگ ترین تولید کننده‌ خودروهای پلاگین هیبرید دنیا می باشد.

بررسی شاسی بلند جذاب BYD S7

شاسی بلند BYD S7 با ابعاد نسبتا بزرگی که دارد به نوعی برادر بزرگتر BYD S6 محسوب شده و چری تیگو ۷ یکی از رقبای خوشنام این خودرو به شمار می رود. S7  برخلاف  S6، به صورت ۳ ردیفه عرضه می شود که بالطبع برای هفت سرنشین، فضا خواهد داشت. می توان از لحاظ زیبایی ظاهر و هماهنگی طراحی بدنه با استانداردهای روز دنیا به این خودرو نمره‌ خیلی خوبی داد. اگرچه که S7 از نظر بدنه، صرفا فیس لیفتی بر پایه S6 محسوب می گردد ولی به لطف بازنگری در طراحی جلوپنجره ای، چراغ جلو و سپرها (به ویژه از نمای عقب) خوردویی مدرن به نظر می‌رسد.

تهیزات به کار رفته در BYD S7

شرکت بی وای دی از خودوری S7 خود نخستن بار در سال ۲۰۱۴ رونمایی نمود، ولی مدل مونتاژی در کشور توسط کارمانیا شرکت نسخه فیس لیفت آن بوده که در ۲۰۱۶ به بازار چین معرفی شد. S7 از پلتفرم بی وای دی بهره می برد و  خود تانگ هم از پلتفرم S6 استفاده می کند به این ترتیب می توان S7 را نسخه مجهز تر و  لوکس‌تر S6 دانست. S7 از طراحی جسورانه تری نسبت به S6 بهره می برد و احتمالا به این خاطر کارمانیا لقب جناب را برای  آن برگزیده است. در ادامه این مطلب به بررسی بیشتر BYD S7 می پردازیم.

  •  آرون گروپس

طراحی ظاهری

BYD S7 با ظاهر هیجانی و جسورانه اش از زبان طراحی مشترک با بی وای دی S6 بهره می برد. البته این طراحی به نوعی تداعی کننده نسل قدیمی لکسوس RX و نیسان X-Trail  هم می باشد و این الگوبرداری موجب شده تا خودرو ظاهر زیبا و اسپرتی داشته باشد.

بازبینی کابین BYD S7

در نمای جلو چراغ ها با فرمی کشیده و چینش اجزای داخلی شان چهره ای دلنشین داشته و یک ردیف از چراغ های کوچک ال ای دی دیلایت در آن تعبیه شده است.

بررسی طراحی BYD S7

جلوپنجره ای ساده فضای میان دو چراغ را پر کرده که نواری کرومی نشان بی وای دی را در بین آنها نگهداری می کند. می توان گفت نقطه اوج طراحی این خودرو در نمای جلویی بوده که با توجه به محدوده قیمتی اش چهره ای زیباتر نسبت به رقبا دارد.

بازبینی فضای داخلی BYD S7

بررسی نمای جانبی BYD S7 نشان می دهد که از طراحی محافظه کارانه و ساده ای برخوردار است و از هر گونه شلوغی بیش از اندازه در این قسمت خودداری شده است. رینگ ها نسبت به مدل S6 بسیار بزرگتر و زیباتر بوده و با طراحی خاص چهره اسپرت این نما را دو چندان ساخته اند. به طور کلی نمای جانبی در عین سادگی با طراحی کلی ظاهر خودرو هماهنگی مناسبی دارد.

بازنگری موتور BYD S7

در بررسی نمای عقب BYD S7  نسبت به مدل بی وای دی S6 تغییرات کمتری را شاهد هستیم. با توجه به ابعاد خودرو طراحی چراغهای عقب بسیار مناسب بوده و در زمان روشنایی با گرافیک زیبایی که دارند جلوه ای خاص در نمای عقب ایجاد می کنند.در این نما نوارهایی از جنس کروم مشاهده می شود که بر روی بخش مرکزی و درب صندوق عقب قرار دارند و در وسط آنها نشان  شرکت BYD با نور پس زمینه جای دارد.

ابعاد شاسی بلند BYD S7

ضمنا بال عقب تعبیه شده بر روی بخش انتهایی سقف خودرو و بالای شیشه عقب طراحی هوشمندانه ای دارد که در حضور مه شکن های عقب جلوه ای  امروزی و جالب را سبب شده اند.

بررسی کلی BYD S7

و نمی توان از طراحی اگزوزها در این نما غافل بود چرا که به‌ شکل کشیده ای در دو طرف قرار گرفته‌اند تا هرچه بیشتر ماهیت مدرن و اسپرت BYD S7 را در نظر ببینده یادآوری نمایند.

وارسی نمای عقب BYD S7

طراحی داخلی

طراحی داخلی BYD S7 نیز مشابه با طراحی بیرونی خودرو بسیار جذاب می باشد. بررسی ها نشان می دهد متریال به کار رفته در داخل کابین بسیار مرغوب هستند و فضای داخلی از طراحی مدرنی بهره می برد. صندلی‌های راحت و پهن، دریچه های مرکزی داشبورد، مانیتور ۱۰.۲ اینچی و … همگی برای جلب سلیقه مشتریان ایرانی این بخش را همراهی می کنند.

BYD S7 چهره ای زیبا و اسپرت دارد

ضمنا سه ردیف صندلی در S7 قرار دارند که شامل دو نفر در جلو، سه نفر ردیف میانی و دو نفر نیز در ردیف آخر صندلی هاست که این قسمت به فرم تاشو در بخش صندوق عقب قرار داشته تا در صورت لزوم با خوابیدن صندلی ها، فضای بیشتری برای گذاشتن وسایل فراهم شود.

بازنگری فضای داخلی BYD S7

 دو جزء در کابین S7 بیشتر از سایر اجزاء، خودنمایی می‌کنند. اولی دکمه‌ تعبیه شده در کنسول مرکزی و درست در پنل سیستم تهویه می باشد که عدد PM2.5 روی آن حک گردیده است. با فشار دادن این دکمه، در صورتی که همه شیشه‌ها بالا باشند، سیستم تهویه در چهار دقیقه ذرات گرد و غبار معلق در هوای کابین (با قطری کمتر از ۲.۵ میکرومتر) را از بین می‌برد و طبق ادعای شرکت بی وای دی، S7 نخستین محصول تولید انبوه دنیا می باشد است که این چنین آپشنی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

وارسی پیشرانه BYD S7

دومین جزء، نمایشگر کوچک قرار گرفته در وسط دریچه های تهویه مرکزی است که اطلاعاتی نظیر وضعیت سیستم تهویه، دمای داخل و خارج کابین، ارتفاع از سطح دریا و قطب‌نما را نشان می‌دهد.

بررسی امکانات BYD S7

صندوق عقب خودرو  ظرفیت متعادلی داشته که حدود ۳۶۵ لیتر حجم می باشد و این حجم باتاشدن صندلی های ردیف سوم به ۱۰۸۴ لیتر خواهد رسید.

بازبینی باتری BYD S7

می توان گفت طراحی داخلی BYD S7 از نقاط قوت آن محسوب می شود و بهره گیری گسترده از چوب و چرم چهره مطلوبی به کابین بخشیده است. البته در بخشهایی از پلاستیک استفاده شده که قابل انتقاد است.

ایمنی

طراحی زیبای BYD S7

به بررسی ایمنی خودروی BYD S7  می پردازیم. در تست‌های صورت گرفته در مرکز تصادفات و حوادث جاده‌ای در کشور چین این خودرو  موفق به دریافت پنج ستاره C-NCAP گردیده و از امکانات ایمنیS7 می توان به کیسه هوای SRS دو حالته سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و پرده‌ای، ایموبیلایزر(سیستم ضد سرقت)، کمربند سرنشینان جلو و عقب مجهز به PTS و محدود کننده میزان کشش، کمربند سرنشین میانی و عقب تجهیز شده به سیستم قفل اضطراری و سیستم بدون کلید هوشمند اشاره نمود.

پیشرانه

بررسی ایمنی BYD S7

قلب تپنده BYD S7 را پیشرانه ۴ سیلندر دو لیتری و توربوشارژ همراهی می کند که قدرت تولیدی آن معادل ۲۰۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. شتاب رسمی ثبت شده  صفر تا صد کیلومتر در ساعت برای این خودرو طبق گفته شرکت سازنده حدود ۸.۵ الی ۹ ثانیه(بسته به ابعاد)بوده و در ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به حداکثر سرعت خواهد رسید.

مصرف سوخت شهری بی وای دی اس هفت ۹.۳ الی ۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد و برای مسیرهای خارج از شهرحدود ۷.۶ الی ۸.۷ لیتر خواهد بود و مصرف میانگین آن معادل  ۸.۸ الی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است. ضمنا این خودرو با ظرفیت باک  ۷۲ لیتر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ نیز می باشد. قابل ذکر است BYD S7 به صورت محرک جلو(FWD ) بوده و به یک گیربکس دوکلاچه اتوماتیک شش سرعته مجهز است.

امکانات و تجهیزات

مشخصات شاسی بلند BYD S7

بررسی ها حاکی از آن است BYD S7 با توجه به رنج قیمتی که دارد از امکانات رفاهی‌ فراوانی بهره می برد. از جمله این امکانات می توان به سانروف پانورامیک،کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی سرنشینان مجهز به ISO Fix، سیستم نمایشگر فشار باد لاستیک TPMS، ریل سقفی، ۶ سنسور پارک، صفحه کیلومتر تمام ال سی دی با صفحه ۱.۱۲ اینچی TFT، امکان روشن کردن موتور از راه دور (Remote Engine Starter)، آنتن کوسه‌ای، صندوق عقب برقی، چراغ های جلو هالوژن تجهیز شده به سیستم اتولایت، دریچه سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، آینه های جانبی برقی همرنگ بدنه تجهیز شده به گرمکن و چراغ LED زیر آینه،تنظیم برقی صندلی راننده در ۱۲ جهت، برف پاک کن عقب، گرمکن و سردکن صندلی راننده و سرنشین جلو، تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو در ۴ جهت، سیستم رهیاب صوتی و … اشاره کرد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *