دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فضیلت ها و خواص سوره نجم را بهتر بشناسید

  • مهتاب علی پناه
  • ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

سوره نجم یکی از سوره های مبارکه قرآن کریم است که قرائت آن فضائل زیادی را به همراه دارد و از سوره های سجده دار است، در این مقاله شما عزیزان را با خواص سوره نجم و آثار پر برکت آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پنجاه و سومین سوره قرآن کریم سوره نجم است که جزو سوره های مکی می باشد و دارای ۶۲ آیه است این سوره از سوره های سوگند و سوره های چهار گانه سجده و چهارگانه عزائم است که با خواندن و شنیدن آخرین آیه این سوره سجده واجب می باشد و قرائت این سوره از آثار و برکات زیادی برخوردار است که بهتر است از قرائت آن غافل نشوید.

فضیلت قرائت سوره مبارکه نجم

آشنایی با خواص سوره نجم

 قرائت سوره نجم مانند دیگر سوره های قرآن کریم از آثار و برکات زیادی بهره مند است، به همین خاطر در ادامه مطلب شما را با فضائل قرائت سوره نجم آشنا خواهیم کرد.

موضوعات مطرح شده در سوره نجم

  • شرح معراج و سفر آسمانی پیامبر (ص)
  • حجیت و سندیت اخبار و احادیث رسول خدا (ص)
  • اعمال و افکار بت پرستان و بطلان آنها به توبه و مغفرت و رحمت واسعه الهی
  • به دوش کشیدن گناه هر انسان با خود
  • احاطه علمی خداوند به خلقت
  • اشاره به سرگذشت عبرت انگیز ملل و اقوام گذشته

آثار و فواید سوره نجم

رسول خدا (ص) فرموده است:

هر کس سوره نجم را قرائت کند ده برابر تعداد تصدیق کنندگان و تکذیب کنندگان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم به او پاداش داده می شود.

اگر سوره نجم را بر پوست حیوانی بنویسند و با خود داشته باشند در مقابله با هر حاکمی که با او روبرو می شود، قوت و قدرت قلبی پیدا می کند و آن حاکم و سلطان به او احترام می گذارد.

به روایت از امام صادق (ع) :

هر که بر قرائت سوره نجم مداومت داشته باشد در بین مردم زندگی خواهد کرد در حالی که او را می ستایند و خداوند گناهان او را می بخشد و مردم او را دوست دارند.

  •  آرون گروپس

آشنایی با خواص سوره نجم

آثار دیگر قرائت سوره نجم

برآورده شدن حاجت: هر شخصی این سوره‌ی مبارکه را به منظور برآمدن حاجات بیست و یک مرتبه تلاوت کند خواسته‌ی او به ‌یاری حق‌تعالی برآورده خواهد شد.

رفع گریه کودک : اگر این آیات شریفه‌ی (۵٩-۶١) سوره‌ی مبارکه را بنویسند و به‌ همراه طفلی که از گریه باز نمی‌ایستد بگذارند به ‌یاری خدا آرام می‌گیرد.

در این مطلب قصد داشتیم شما دوستان را با فضائل قرائت سوره نجم آشنا کنیم و امیدواریم همیشه این سوره را تلاوت کنید تا از آثار و برکات آن بهره مند شوید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص سوره های قرآن کریم بر روی دانستنی های مذهبی می توانید کلیک نمایید تا در این بخش خواص  دیگر سوره های مبارکه قرآن کریم را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *