دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه تهیه ماسک زیر چشم با انواع مواد طبیعی در منزل

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

ماسک های زیر چشم یکی از ماسک های مهمی می باشد که هر خانم از آن ها استفاده می کند. باید بدانید که این بخش از صورت تاثرات بسیاری در زیبایی دارد و می تواند روی سن شما تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

یکی از نگرانی های افراد چروک چشم ها و گودی آن ها می باشد. در واقع این موارد می توانند سن شما را بالا تر برده و شما را کمی پیر تر نشان دهند. بهتر است برای جلوگیری از این امر از ماسک های مخصوص استفاده کرده و این خستگی را از چهره خود دور کنید.

ماسک زیر چشم

طرز تهیه و استفاده از ماسک زیر چشم

در واقع یکی از حساس ترین قسمت های پوست چشم ها  و اطراف آن ها می باشند که می توانند در زیبایی شما تاثیر گذار باشند و در واقع می توانند به سلامت چشم ها کمک کنند. باید بدانید که پوست زیر چشم یکی از مکان هایی در بدن می باشد و بسیار حساس است. برای از بین بردن سیاهی و چین و چروک زیر چشم به شما ۴ ماسک زیر چشم را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید سلامت و زیبایی را به چشم هایتان باز گردانید. ماسک هایی که در ادامه معرفی می کنیم از مواد طبیعی ساخته می شوند و ضرر و آسیبی به پوست شما نمی رسانند.

نعنا و عسل

نعنا و برگ های آن شامل ویژگی خنک کننده می باشد و می تواند خستگی و سیاهی های ناشی از این مورد را به راحتی از بین ببرد و با خاصیت ضد تورمی و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند سیاهی یا گودی زیر چشم را به حداقل برساند.

مواد لازم

  • یک مشت برگ نعنای خشک شده
  • یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی

نحوه آماده‌ کردن

ابتدا نعنا ها را کاملا خورد کرده و کمی عسل به آن اضافه کنید. سپس این مواد را زیر چشم قرار داده و اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زیر چشم بماند تا بتواند سیاهی دور چشم و چروک های زیر چشم را به طور کلی از بین ببرد در نظر داشته باشید که از این مواد باید  تا یک ماه استفاده کنید تا بتوانید سیاهی دور چشم ها را از بین ببرید و چند سال جوان تر به نظر برسید. بهتر است قبل از خواب از این مواد استفاده کنید.

فواید ماسک نعنا

  •  آرون گروپس

ماسک گوجه فرنگی

می‌ توانید از گوجه فرنگی و لیمو برای درمان سیاهی و چین و چیروک های زیر چشم هایتان استفاده کنید. همانطور که می دانید گوجه فرنگی ویژگی مرطوب کننده دارد و می تواند برای گودی هایی که زیر چشم به وجود می آید از آن استفاده کنید. گوجه فرنگی دارای ویتامین های A, B هست و می تواند پوست را بازسازی کند و متابولیسم سلولی را دوباره به راه بیندازد.  گوجه فرنگی و لیمو می تواند برای دور چشم بسیار مفید باشد زیرا لیمو خاصیت آنتی باکتریایی دارد و می تواند از حساسیت های پوستی جلوگیری کند. البته لیمو می تواند منافذ باز پوست را ببندد و برای لک و پیس بسیار مفید می باشد.

مواد لازم

  • یک عدد گوجه فرنگی
  • یک عدد لیمو تازه

طرز تهیه و استفاده

آب گوجه فرنگی  و لیمو را بگیرید و آن را در ظرفی بریزید. این دو ماده را به خوبی با هم ترکیب کنید. بهتر است این ماسک را با دقت به چشم ها بمالید و از ورود این ماده به چشم ها جلوگیری کنید. یک ساعت اجازه بدهید این مواد دور چشم ها بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک گوجه فرنگی و سیاهی دور چشم

ماسک بادام و آبلیمو

یکی از مهم ترین و بی ضرر ترین روش های از بین بردن سیاهی زیر چشم می باشد و می تواند گودی و چروک های زیر چشم را  نیز از بین ببرد. در واقع دلایل بسیاری وجود دارد که می تواند گودی زیر چشم را ایجاد کند و رنگ پوست زیر چشم شما را تغییر دهد. از این عوامل می توان به مصرف الکل، خواب ناکافی، کافئین بیش از حد و سیگار کشیدن اشاره کرد. البته استرس هم می تواند پوست زیر چشم را تحریک کند و رنگ آن را تغییر دهد. اگر دلیل سیاهی، گودی و چروک زیر چشم شما به علت بی خوابی می باشد می توانید با داشتن خوابی آرام و بدون استرس این مشکلات را از بین می برد. در واقع لیمو دارای ویتامین های B, C، ریبوفلاوین، فسفر، منیزیم و پروتئین و کربوهیدرات می باشد. در نظر داشته باشید که لیمو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. روغن بادام هم دارای ویتامین های E, D، منیزیم و کلسیم می باشد و دارای سطح بالایی از چربی می باشد.

مواد لازم

  • یک قاشق  غذا خوری روغن بادام
  • یک قاشق چای خوری آبلیمو

طرز تهیه

قبل از استفاده از این ماسک باید به مدت ده دقیقه از کمپرس آب سرد استفاده کنید. بعد از مصرف کمپرس آب سرد می توانید روغن بادام و آبلیمو را با هم ترکیب کرده و روی چشم ها قرار دهید. در واقع این ماسک می تواند گودی چشم های شما را تا حدود بسیار زیادی درمان می کند

ماسک سیب زمینی

سیب زمینی برای پوست بسیار مفید است و می توان برای پوست شما بسیار موثر بوده و سیاهی های زیر چشم را درمان کند. در واقع سیب زمینی برای اکثر مشکلات پوستی می تواند مفید واقع شود و مانند معجزه بیماری های پوستی را درمان می کند. سیب زمینی می تواند در تصفیه خون موثر واقع شود و مو ها و ناخن ها را تقویت می کند. این سبزی دارای ویتامین A، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان های بسیار زیادی می باشد. در این ماسک از روغن زیتون نیز استفاده می شود. در واقع این روغن برای از بین بردن گودی چشم ها و مرطوب سازی پوست و درمان آکنه بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه ماسک سیب زمینی

  • یک عدد سیب زمینی
  • یک قاشق غذا خوری عسل
  • روغن زیتون یک قاشق چای خوری

طرز تهیه و استفاده

سیب زمینی را پوست کنید و رنده کنید. یک قاشق غذا خوری عسل به این مواد اضافه کنید. و مقداری روغن زیتون را نیز به اندازه گفته شده اضافه کنید. این مواد را هم بزنید و ترکیبی خمیری بسازید و آن را زیر چشم های خود قرار دهید. برای اثر گذاری این ماسک زیر چشم به ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارید. سپس می توانید این ماسک را با آب گرم بشویید. می توانید از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید. در واقع این ماسک می تواند گودی زیر چشم و پف چشم ها را از بین می برد و باعث کاهش چین و چروک های چشم می شود.

ماسک سیب زمینی

بررسی فواید ماسکهای زیر چشم

ماسکهای زیر چشم فواید زیادی دارد که بهتر است در روتین پوستی تان از این ماسکها استفاده کنید که عبارتند از :

خاصیت آبرسانی به بافت زیر چشم :

مهم ترین مزایای استفاده از ماسکهای زیر چشم خاصیت آبرسانی می باشد زمانی که فرد دچار بی خوابی یا خستگی شده است استفاده از این ماسکها به پوست زیر چشم طراوات و شادابی می دهد.

افزایش کلاژن در بافت پوست زیر چشم :

همانطور که می دانید بدن ما از بیست سالگی شروع به از دست دادن کلاژن می کند و در نتیجه با کاهش کلاژن خاصیت الاسیسیته بافت های پوست هم از بین می رود که استفاده از ماسکهای زیر چشم که دارای ترکیباتی مانند آدنوزین می باشند با افزایش کلاژن سازی سبب افزایش خاصیت الاستیک پوست شده و در نتیجه از بروز چین و چروک جلوگیری می کند.

روشن کردن پوست زیر چشم و مبارزه با سیاهی :

استفاده از ماسکهای زیر چشم باعث روشن شدن پوست زیر چشم و تغییر در رنگ حلقه ی زیر چشم می شود بنابراین، اگر تمایل به مهمانی رفتن و یا مراسم خاصی دارید پیش از آرایش از یک ماسکها زیر چشم استفاده نمایید.

رفع پف زیر چشم :

از دیگر مزایایی ماسکهای زیر چشم رفع پف زیر چشم می باشد همانطور که می دانید عوامل استرس زا و خستگی باعث ایجاد پف زیر چشم می شوند که به منظور رفع این مشکل می توانید از ماسکهای زیر چشم استفاده نمایید

زیر ساز مناسب برای آرایش :

استفاده منظم از ماسک زیر چشم به فرد کمک می کند تا کانسیلر های آرایشی به طور یکنواخت و یکدست پخش شود و در نتیجه چهره تان بعد از آرایش زیباتر به نظر می رسد.

سخن پایانی

چشم ها یکی از عوامل زیبایی در صورت است. بهتر است از ماسک های صورت و ماسک های طبیعی برای رفع چین و چروک های چشم خود استفاده کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقاله هایی را که در رابطه با ماسک از بین بردن چروک پیشان و ماسک دور چشم طبیعی را مشاهده  کنید و در مهمانی ها زیبا باشید و بدرخشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *