دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

چطور همیشه برای ورزش کردن انگیزه داشته باشیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از روش های موثر برای رسیدن به هدف و راه مورد نیاز، انگیزه می باشد. وجود این احساس در درون هر شخص برای رسیدن به مقصد مورد نیاز بسیار اساسی است. در این مطلب از مجله آرگا با ما همراه شوید تا روش های رسید به انگیزه برای ورزش را برایتان بازگو کنیم.

با توجه به اینکه بر روی این مطلب کلیک کرده اید، و قصد انجام ورزش برای رسیدن به اندامی ایده آل دارید، می تواند از اقدامات بسیار مهم و اساسی برای شروع هدفتان باشد. همان طور که قابل ملاحظه است دارا بودن انگیزه برای ادامه راه و رسیدن مقصد از اقدامات اساسی در شروع هر کاری می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا روش های موثر و نکاتی که برای رسیدن به انگیزه برای ورزش نیاز دارید، به شما یاد آور شویم.

انگیزه برای ورزش

روش های ایجاد انگیزه برای ورزش

برای کسب شور و هیجان مورد نظر در رابطه با ورزش و دیگر اهداف، باید مواردی را رعایت کنید که در ادامه این مطلب به بیان آن ها پرداخته شده است.

  • ایجاد حس خوب بعد از ورزش

افرادی که اهل ورزش اند، تجربه کسب حال خوب بعد از ورزش را دارند. بهتر است برای ایجاد انگیزه، به حال خوبی که بعد ورزش نصیبتان می شود، فکر کنید و هربار قبل از ورزش احساسات خوب پس از آن را با زبان خود مزه مزه کنید.

  • به چربی سوزی که انجام می شود، فکر کنید

اگر از دیگر اهداف شما برای ورزش، لاغری و تناسب اندام است؛ می توانید به میزان کالری سوزی بعد فعالیت خود فکر کنید و از آن انگیزه ای عالی بسازید. در روزهای آینده نیز به این فکر کنید که بعد گذشت مدتی معین، کالری مورد نظر  را از بین می برید و به تناسب اندام ایده آل خود خواهید رسید.

  • تفریح کنید

ورزش را به دقایق خسته کننده برای خود تبدیل نکنید. اگر فکر می کنید که ورزش برایتان بسیار سنگین و حوصله بر می باشد، توصیه می شود با انتخاب ورزش مورد علاقه انگیزه مناسب را ایجاد کنید. روش دیگری در ایجاد انگیزه برای ورزش، فضای هیجان انگیز می باشد که احساس خوب به شما منتقل می کند.

ایجاد انگیزه برای ورزش

  •  آرون گروپس
  • تجسم کنید

از خود تصویری مناسب تر، اندامی زیبا تر، پوستی شاداب تر و بدنی سالم تر تصور کنید تا به ایجاد شوق و انگیزه درونتان بپردازد. موارد گفته شده ایجاد انگیزه برای ورزش بسیار مناسب است.

  • خواندن وبلاگ و مجله های سلامتی و ورزش

خواندن مطلبی راجع به سلامتی و ورزش به ایجاد انگیزه در شما منجر می شود. اگر مطالب ورزشی و سلامتی را مطالعه کنید از فواید و تاثیرات آن بر بدن با خبر می شوید، به خود اجازه بهره مند شدن از آنان را می دهید.

  • به علایق خود فکر کنید

اکر فکر می کنید که با لباس های کوتاه تر و لباس زیر های کوچک تر، بیش از همیشه جذاب به نظر می رسید؛ بهتر است برای رسیدن به این مرحله ورزش را تیتر زندگی خود قرار دهید. تمامی این  موارد به افزایش عزت نفس شما منجر می شود ک ارتباط های اجتماعی تا را بهبود می بخشد و از شما  فردی کاریزماتیک به نمایش می گذارد.

انگیزه ورزشی به چه معناست

  • به جریان انداختن آدرنالین بدن

با ورزش کردن موج عظیمی از احساسات خوب شما را در بر می گیرد که در نهایت به افزایش جریان آدرنالین در خون شما منجر می شود. از این انگیزه میتوان برای ورزش استفاده کرد و در نهایت به نتیجه دلخواه رسید.

اگر خود را مایل به انجام حرکات ورزشی کنید، بدن به صورت آهسته هورمون آدرنالین را در خون جریان می دهد و شادابی و طراوت سراسر شما را در بر می گیرد.

  • یار ورزشی

از بهترین روش های ایجاد انگیزه  برای ورزش دارا بودن یک یا چند یار ورزشی می باشد. به این صورت که در تمامی مراحل کنار شما باشند و اگر خسته شدید با نگاه کردن به اون نیروی تازه بگیرید و تا اتمام تایم به حرکت ورزشی خود ادامه دهید. در این می توانید از دوستان نزدیک و آشنایان خود کمک بگیرید تا به همراهی کردن شما در کلاس های ورزشی بپردازند.

  • تهیه گزارش از میزان عملکرد خود

در این راه بهتر بهت اپلیکیشن مورد نظر را نصب نمایید تا میزان عملکرد شما را اندازه گیری کند. این برنامه به شما یاد آور می شود که نیازمند چه اندازه تلاش هستید و تا چه حدی پیشرفت کرده اید. این برنامه به شما اجازه می دهد تا عملکرد هایتان را مدیریت کنید و برای بهتر کردن آن تلاش  کنید.

همراه ورزشی چه تاثیری دارد؟

  • از خود عکس بگیرید

به طور معمول در ورزش تغییرات کم و کوچکی ایجاد می شود که گاه افراد را از ادامه باز می دارد. برای اینکه متوجه تغییرات هرچند کوچک در اندام اندام شوید، بهتر است از ابتدای شروع ورزش از اندامتان عکس بگیرید و بعد از گذشت زمان با مشاهده آنان تغییرات را مشاهده و سپس با نیروی عظیم تر شروع به کار کنید.

این عمل از دلسرد شدن شما جلوگیری می کند و برای ادامه دادن در این راه یاریتان می کند.

  • عذاب وجدان داشته باشید

تمامی افراد بعد از انجام کاری اشتباه احساس بد و ناخوشایندی در خود حس می کنند که برای جلوگیری از احساس این حس، هیچ گاه کاری را دوباره تکرار نمی کنند. طبیعی  که بعد از ورزش نکردن عذاب وجدان بگیرید، چرا که این روش طبیعی علاوه بر تناسب اندام سلامتی تان را تضمین می کند، که دریغ کردن آن از خود متحمل ضرر بسیار می شوید.

  • تعیین هدف و تلاش برای رسیدن به آن

قبل از شروع ورزش، بهتر است هدف خود را نسبت به آن تعیین  کنید و سپس اقدام به آن کنید. این اهداف می تواند شامل مواردی همچون؛ کاهش وزن، سلامتی، اندامی زیبا و دیگر موارد باشد.

تاثیر ورزش های گروهی

  • به دیگران بگویید

بهتر است در جمع های دوستانه، وبلاگ خصوصی و اینستاگرام راجع به هدفی که تعیین کرده اید، حرف بزنید. از اینکه ورزش برایتان مفید بوده و تاثیرات به سزایی برایتان گذاشته است. این عمل هیچ گاه نمی گذارد که شما از راه خود خسته شوید و بابت حرفی که به دیگران زده اید با قدرت بیشتری به ادامه راه کی پردازید.

  • برای خود هدیه ای در نظر بگیرید

برای خود نمره ای تعیین کنید و سپس با خرید هدیه از خود قدردانی کنید. از شما در دنیا یک نسخه وجود دارد، پس بهتر است به خود توجه کنید و با محبت بسیار ب مراقبت کردن از خود بپردازید.

  • تمجید و نظرات دیگران

معمولی است که افراد از تمجید و تعریف دیگران خشنود می شوند، به این صورت که برای رفتن به دورهمی و مجالس عروسی نهایت رسیدگی را به خود می کنند. این نظر و تعریف را می توان انگیزه ای دیگر برای ادامه دادن به ورزش در نظر گرفت.

ایجاد انگیزه برای ورزش

توصیه های کاربردی در ایجاد انگیزه ورزشی

در ادامه این مطلب توصیه های ساده و نکات مهم راجع به کسب شور و هیجان برای ادامه هدف بیان شده است، که با همراهی مطالعه خواهید کرد.

  • دوستانی مناسب برای خود انتخاب کنید

همراه شدن با دوستی با انگیزه برای رفتن به باشگاه و مجموعه های ورزشی مرحله ای مهم در رسیدن به هدف می باشد. اگر چه این مورد گاهی جنبه های منفی نیز به همراه دارد، اما قابل به ذکر  است که ب انتخاب افرادی خوب از جنبه های منفی در امان هستید.

  • برای کسب نتیجه، عجول نباشید

در نظر گرفتن لباسی زیبا به عنوان هدیه برای خود، بد نیست. اما قابل به ذکر است که بهتر می باشد ابتدا نتیجه را کسب کنید و سپس اقدام به قدر دانی از خود کنید. عجله کردن در این کار انگیزه مورد نظر را از بین می برد.

کسب شادی و هیجان در ورزش

  • خودتان را هرجور که دوست دارید، آماده کنید

برای ورزش کردن نیازمند برخی تجهیزات مناسب  هستید تا در راستای سلامتی و تناسب اندام، قدمی بالعکس بر ندارید. همچنین از رنگ دلخواه برای لباس و مدل کفش مورد سلیقه خود استفاده کنید تا در طی ورزش شکنجه روحی متحمل نشوید.

  • اهدافتان را مرور کنید

قانون طلایی دست یابی یا هدف مورد نظر این است که قدم هایتان را سنجیده و استوار انتخاب کنید. دست نیافتنی بودن آرزو امری ناممکن است که فقط از زبان افراد تنبل خارج می شود. شما برای رسیدن به اهداف تان از قدرت بسیاری برخوردار هستید.

  • در تفریحات خود تغییر ایجاد کنید

اینکه هر روز اقدامی را تکرار کنید، طبیعی است که به مرور برایتان خسته کننده شود. در این راستا بهتر است سرگرمی های جدید برای خود ایجاد کنید تا از این یکنواختی رها شوید. ورزش های گروهی، سالمی و یا انفرادی و مهیج انگیز از بهترین گزینه ها می باشد.

روش های ایجاد انگیزه برای ورزش

  • حواست به سوخت و ساز ها باشد

به طور مثال ۳۰ دقیق پیاده روی و استفاده از تردمیل به از بین بردن ۱۷۳ کالری در بدن شما می انجامد. این محاسبه ها در دریافت و از بین بردن کالری های کمک کننده شما است، این گونه که  اگر روزی قادر به ورزش نبودید، بتوانید چربی های دریافتی دریافت خروجی را کنترل کنید.

  • به از بین رفتن چربی ها و تناسب اندام فکر کنید

انباشتگی چربی در نواحی باسن و پهلو از مواردی است که می تواند به کسب انگیزه برای از بین بردن آن ها منجر شود. پس بهتر است در هنگام ورزش به زیبا تر شدن اندام، و پوشیدن لباس های دلخواهتان فکر کنید.

  • ورزش و تحرکات درونی را انتخاب کنید

اگر مایل به خروج از خانه نیستید و دوست دارید به ورزش کردن در محیط منزل بپردازید، بهتر است فضای داخل را از امکانات مناسب تجهیز کنید. به طور مثال قرار دادن تردمیل در گوشه خانه می تواند این اجازه را به شما دهد، که در کنار تماشای فیلم دلخواه به ورزش و پیاده روی بپردازید.

چگونگی ورزش در منزل

  • تلقین موفقیت را با خود تکرار کنید

اگر از معجزه و تاثیر کلماتی که بر زبان می آورید، در زندگی خود باخبر شوید. هر روز به تکرار جملات و کلمات سحر آمیز می بپردازید. اگر به خود اعتماد داشته باشید و به موفقیت هر روز بیشتر از دیروز تلاش کنید، رسیدن به موفقیت تضمین شده می شود. همچنین با طرح و نوشتن جملاتی تاکیدی و زیبا، و قرار دادن آن ها در گوشه ای از منزل برای مرور بسیار موفقیت انگیز است. فقط باید به خود باور داشته باشید.

  • برای کسب انگیزه می توانید گروه‍ی، ورزش کنید

برای کسب شور و هیجان مورد نظر می توانید، دوست، قوم و خویش و حتی خانواده را با خود همراه کنید. این عمل سبب تشویق شما و یاری رسانی در مراحل ورزش می شود. اگر این انگیزه را به صورت گروهی ایجاد کنید، خیلی سریع تر و با روشی بهتر به نتیجه دست پیدا می کنید.

  • مربی مناسب به خود را انتخاب کنید

برا کسب نتیجه بهتر، باید فردی که در این راه اطلاعات لازم را دارد شما را راهنمایی کند. این فرد با تجربه می تواند حرکات ورزشی مناسب را برایتان برنامه ریزی کند و در صورت مشاهده مشکل به رفع آن و کمک کردن شما بپردازد. کسی که در حین تمرین شما را تشویق کند و با مرور موفقیت هایتان، انرژی لازم برای طی کردن راه دهد. همچنین حمایت های روحی و عاطفی در انجام تمرینات ورزشی بسیار تاثیر گذار است، را نمی توان از فوایدی که بر خوردار است چشم پوشی کرد.

تاثیر یار ورزشی

  • تحسین شدن از جانب دیگران

طبیعی است که افراد، همواره به دنبال تایید و تحسین شدن از سوی دیگران هستند. این مورد را می توان به عنوان روشی برای کسب انگیزه در نظر گرفت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *