دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کربوکسی تراپی چیست؟ و چه تاثیری در رفع سیاهی دور چشم دارد؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

کربوکسی تراپی از روش های پرطرفدار و رایج به منظور جوانسازی پوست و رفع سیاهی دور چشم در دنیا می باشد که توسط متخصصین پوست و زیبایی مورد استفاده قرار گرفته می شود، در این مقاله شما عزیزان را با این روش بیشتر آشنا خواهیم کرد

امروزه روش های مختلفی جهت جوان سازی پوست در دنیا وجود دارد که یکی از این روش ها کربوکسی تراپی یا درمان با استفاده از گاز کربن دی اکسید است که می تواند به افزایش خون رسانی، محو کردن چین و چروک، بهبود انعطاف پذیری، تحریک کلاژن سازی و از بین بردن چربی موضعی کمک کند که بهتر است پیش از استفاده از این روش اطلاعات کافی از آن داشته باشید.

بهترین درمان سیاهی زیر چشم

کربوکسی ترابی و همه چیز در مورد آن

تزریق گاز کربنیک زیر پوست کربوکسی ترابی نام دارد که به منظور درمان سلولیت، خطوط دایره ای تاریک زیر چشم، ترک های پوستی و جوان سازی پوست از این روش استفاده می کنند، استفاده از گاز کربن دی اکسید قرن ها می باشد که در درمان های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته می شود که این روش سبب افزایش جریان خون در این منطقه می شود که باعث رسیدن مواد مغذی به این ناحیه خواهد شد و در نتیجه ترمیم سلولی رخ می دهد، این روش نوعی مزوتراپی است که در همه جای دنیا به شکل رایجی وجود دارد و تا کنون عوارض جانبی شدید یا دائمی در رابطه با این روش مشاهده نشده است.

از ساده ترین و سریع ترین روش های جوان سازی پوست محسوب می شود و جلسات درمانی آن معمولا بین پانزده تا سی دقیقه به طول می انجماد و پس از درمان می توانید کارهای روزمره تان را انجام دهید، فقط به خاطر داشته باشید در درمان سلولیت باید تا ۲۴ ساعت پس از درمان از شنا و یا رفتن در وان پرهیز نمایید.

رفع سیاهی دور چشم با گاز دی اکسید کربن

نحوه استفاده از این روش :

فرایند دقیق درمانی بسته به استفاده و محل تحت درمان دارد اما کلیات استفاده از این روش تقریبا یکسان است که فرایند استفاده از آن به این شکل است که از یک کپسول دی اکسید کربن استفاده می شود که توسط یک لوله پلاستیکی به یک دستگاه تنظیم کننده جریان گاز متصل می شود و پزشک با این دستگاه با دقت فراوان میزان ورود گاز به بدن را کنترل می کند.

دی اکسید کربن از کپسول به دستگاه تنظیم کننده و سپس به یک لوله ی استریل وارد شده که در انتهای آن فیلتری نصب شده است تا تمام ناخالصی های باقی مانده را جذب کند تا وارد بدن نشود و در نتیجه گاز از فیلتر عبور کرده و وارد یک سوزن بسیار ریز می شود که پزشک با کمک این سوزن گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می کند.

  •  آرون گروپس

نکاتی در رابطه با استفاده از گاز کربن دی اکسید

در استفاده کربوکسی تراپی گاز کربن دی اکسید به لایه های زیرین پوست تزریق می شود و در نتیجه این گاز به بافت ها وارد شده و به شکل موضعی در منطقه تحت درمان منتشر می شود و در نتیجه بدن شروع به فعال سازی مکانیسم های جبرانی می کند، همانطور که می دانید در فرایند تولید انرژی توسط سلول های بدن ما، گاز دی اکسید کربن تولید می شود و در واقع سلول ها با استفاده از مواد غذایی و گاز اکسیژن انرژی و دی اکسید کربن تولید می کنند، به همین خاطر بدن ما به شکل مداوم به اکسیژن نیاز دارد و و کربن دی اکسید تولیدی را با بازدم دفع می کند.

درمان سیاهی زیر چشم با گاز کربن دی اکسید

زمانی که در شرایط طبیعی در یک بافت مقدار دی اکسید کربن افزایش پیدا می کند به این معنا است که یا خون رسانی به آن بافت کاهش پیدا کرده است و یا میزان ورود اکسیژن کم شده است زیرا، دی اکسید کربن با کمک خون از بافت های بدن به ریه منقل می شود تا دفع شود و در واقع بدن به منظور رفع این مشکل احتمالی، خون رسانی به آن بافت  را افزایش می دهد و در حقیقت استفاده از این نوع مزوتراپی سبب تحریک فرایندهای طبیعی بدن و رسیدن به نتیجه دلخواه می شود.

پس از تزریق این گاز به لایه زیرین پوست، تقریبا هفتاد درصد این گاز با آب موجود در بافت و خون وارد واکنش می شوند و به ماده ای به نام بیکربنات تبدیل می شود، بیکربنات سبب اسیدی شدن خون موضعی و محیط بافت می شود که بدن به منظور جبران این اتفاق پیش آمده خون رسانی به بافت را افزایش می دهد و نکته جالب در رابطه با استفاده از این روش این است که هر چه بافت اسیدی تر شود به آن ناحیه اکسیژن زیادتری وارد می شود.

افزایش خون رسانی :

جهت افزایش خون رسانی بافتی بدن چند راهکار دارد که یکی گشاد شدن عروق کوچک بافتی می باشد، عروق بلافاصله پس از اینکه در معرض درصد زیادی گاز کربن دی اکسید قرار گرفته می شود گشاد شده و خون رسانی بافتی را افزایش می دهند و در مرحله بعدی بدن ترشح فاکتورهای رشد مختلف را شروع می کند تا در آن منطقه عروق جدیدی شکل بگیرد و در نتیجه فرایند خون رسانی گسترده تر شود و این فاکتور های رشد تاثیرات مهمی بر روی بافت می گذارد که عبارتند از: افزایش خون رسانی، تشویق بافت به سوزاندن چربی و تحریک فرآیندهای ترمیمی پوست مانند: کلاژن سازی

همه چیز در مورد کربوکسی تراپی

کاربرد درمان با استفاده از گاز کربن دی اکسید

  • رفع آثار پیر پوستی و جوانسازی پوست
  • رفع تیرگی و چروک‌های دور چشم
  • کاهش سلولیت و چربی‌های موضعی
  • بهبود انعطاف پذیری و درمان شل شدگی و افتادگی پوست
  • جوان سازی بخش‌های مختلف بدن مانند گردن، دلکته و پشت دست
  • موثر در درمان ریزش مو
  • برطرف کردن چین و چروک‌های صورت
  • برطرف کردن جای زخم و آثار آکنه
  • بهبود نتایج لیپوساکشن
  • درمان استرچ مارک یا ترک‌های پوستی ناشی از حاملگی یا چاقی

برطرف کردن سیاهی زیر چشم

کربوکسی تراپی را با می توان در قسمت های مختلف بدن مانند پلک ها، گردن، صورت، دست ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد.

چه مواقعی نمی توان از این روش استفاده کرد؟

در صورت داشتن شرایط زیر نمی توانید از این روش درمانی استفاده کنید:

  1. بیماری‌های تنفسی حاد
  2. مشکلات انعقاد خون (مثل هموفیلی)
  3. آمبولی ریه که اخیراً رخ داده باشد
  4. بیماری‌های بافت پیوندی
  5. دیابت کنترل نشده
  6. بارداری یا شیردهی
  7. عفونت پوستی
  8. بیماری‌های قلبی عروق کنترل نشده یا حاد (مانند فشار خون کنترل نشده)

رفع سیاهی زیر چشم با کربوکسی تراپی

فرایند درمان کاملا بدون درد می باشد و به داروهای بی حسی هم احتیاجی نیست و در صورتی که درد کمی احساسی می کنید می توانید به منظور رفع این مشکل از کرم های بی حس کننده استفاده کنید و امکان دارد شرایط عجیبی تجربه کنید مثلاً در زمان کربوکسی تراپی زیر چشم احساس خواهید کرد که چشم شما پف کرده است و این احساس پس از پنج تا ده دقیقه برطرف خواهد شد.

تعداد جلسات درمانی

بسته به محل استفاده و نوع مشکل تعداد جلسات درمانی متفاوت می باشد:

  1. برای درمان سیاهی زیر چشم چهار تا هشت جلسه درمانی به صورت سه هفته تا چهار هفته در میان نیاز می باشد.
  2. جوان سازی پوست هم به چهار تا هشت جلسه درمانی نیاز دارد که سه تا چهار هفته یک بار برگزار می شود.
  3. جهت درمان ترک های پوستی به چهار تا ده جلسه درمانی نیاز است که ماهی یک بار برگزار می شود.

فواید و مضرات استفاده از گاز کربن دی اکسید

ماندگاری استفاده از این روش

در رابطه با جوان سازی پوست، نتایج استفاده از کربوکسی تراپی چهار تا شش ماه ماندگاری دارد و در مورد کاربرد های درمانی مانند سلولیت، در صورتی که رژیم غذایی خوبی مصرف کنید و ورزش کنید نتیجه استفاده از این روش تا چند سال ماندگار می باشد.

نکات قبل و بعد از این روش درمانی

۱. جهت استفاده از این روش تقریبا نیاز به هیچ آمادگی خاصی نمی باشد و بسته به محل درمان امکان دارد پزشک به شما توصیه هایی کند.

۲. بهتر است تا چند روز پیش از مراجعه به کلینیک، داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و ژلوفن یا آسپرین مصرف نکنید زیرا، سبب احتمال زیاد شدن کبودی می شود.

۳. از مزیت های استفاده از کربوکسی تراپی این است که پس از درمان نیازی به مراقبت ندارد و فقط به خاطر داشته باشید که تا چهار ساعت پس از درمان در معرض آب سرد قرار نگیرید و درباره درمان سلولیت تا ۲۴ ساعت از رفتن به استخر یا وان حمام اجتناب نمایید.

کاربرد کربوکسی تراپی

بررسی خطرات و عوارض

کبود شدن محل تزریق تنها یک عارضه کربوکسی تراپی می باشد و این عوارض تقریباً هیچ گاه برای نواحی زیر چشم اتفاق نمی افتد و این کبودی زمانی شایع که دست و پاها تحت استفاده از این روش قرار گرفته شوند و دیگر عوارض موقت آن حداکثر تا چند ساعت پس از جلسه درمانی برطرف خواهد شد که این عوارض عبارتند از : احساس عجیب در زیر پوست و درد خفیف در محل تزریق.

از سوالات بسیار رایج که ممکن است ذهن مراجعین را به خود مشغول کند این است که آیا گاز کربن دی اکسید کربن سمی است یا خیر؟ که باید گفت این گاز محصول طبیعی فرایندهای سوخت و سازی بدن است و در خون ما وجود دارد و توسط ریه ها دفع می شود بنابراین، کربن دی اکسید سمی نیست و سبب مرگ سلول یا آسیب رساندن به بافت نمی شود و هزینه آن نیز بسته به محل تحت درمان، شدت مشکلات پوستی و استفاده درمانی دارد.

درمان سیاهی زیر چشم

ضمن سپاس از همراهی تان، امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشد در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با مزوتراپی دور چشم، تزریق فیلر زیر چشم و روش های رفع کبودی زیر چشم بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *