دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی آنر ۹x پرو و نگاهی به مشخصات فنی و کیفی آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۴ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

شرکت آنر که تحت برند هواوی فعالیت می کند در ۲۳ جولای ۲۰۱۹ از گوشی آنر ۹x پرو رونمایی کرد. این اسمارتفون سری x مانند نسخه قبلی (آنر ۸x ) میان رده قابل قبولی بوده و  یکی از نخستین محصولات آنر است که با دوربین سلفی پاپ اپ به بازار عرضه می شود. در این مطلب به برررسی بیشتر آنر ۹x پرو  می پردازیم.

آنر ۹x پرو با تغییراتی در بخش سخت افزاری همراه بوده و به نوعی نسخه بهبود یافته آنر ۹x می باشد. شرکت آنر از این دو اسمارتفون در جولای ۲۰۱۹ رونمایی کرد. ۹x پرو با بهره مندی از پردازنده قدرتمند Kirin 810 جزو اولین تولیدات شرکت چینی می باشد که در نبود خدمات گوگل و فروشگاه پلی با تکیه بر HMS روانه بازار بین المللی شده است.

آشنایی و بررسی آنر ۹x پرو

مشخصات گوشی آنر ۹x پرودارای

  • چیپست قدرتمند
  • طراحی شیک
  • ساختار شیشه ای
  • شارژدهی مطلوب

در مقابل

  • وزن زیاد
  • اندروید ۹.۰
  • پورت مشترک سیمکارت دوم و کارت حافظه

گوشی آنر ۹x پرو با طراحی جذاب از پردازنده قدرتمند Kirin 810 ، دوربین سلفی با مکانیرم جهنده(پاپ آپ) ،نمایشگر ۶/۵۹ اینچی تمام صفحه، و دیگر قابلیتهای به روز بهره می برد. این اسمارتفون جزو نسخه های عالی آنر محسوب شده و محصولی متمایز و ویژه تلقی می‌گردد. گروه طراحی آنر همواره در تلاش بوده تا بهترین ها را در مقایسه با رقبایش عرضه کند و آنر ۹x پرو نیز از این قاعده جدا نیست. با بررسی بیشتر این گوشی همراه ما باشید.

آشنایی سریع با گوشی آنر ۹x پرو

 آنر ۹x پرو مجهز به تراشه ای قدرتمند

  • ابعاد: ۸.۸ * ۷۷.۲ * ۱۶۳.۱ میلیمتر
  • وزن: ۲۰۶ گرم
  • دوربین اصلی: ۶.۵۹ اینچ با رزولوشن ۲۳۴۰* ۱۰۸۰ پیکسل
  • دوربین سلفی: سه گانه (۴۸، ۸ و۲) مگاپیکسل
  • نمایشگر: ۱۶ مگاپیکسل پاپ آپ
  • حافظه: ۸ گیگابایت رم با حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای با رابط کاربری EMUI 9.1
  • چیپست: Kirin 810 هفت نانومتری
  • پردازنده گرافیکی: Mali-G52
  • باتری: ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری
  • شارژر: شارژ ۱۰ واتی
  • حسگرها: سنسور اثرانگشت (کنار گوشی)،  ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت،  شتاب‌سنج
  • جک ۳.۵ میلیمتری: دارد

طراحی

زمان رونمایی گوشی آنر ۹x پرو

یکی از پارامترهای مهم هنگام خرید گوشی برای اکثر افراد ظاهر آن می باشد آنر نیز با در نظر گرفتن این موضوع توجه خاصی به طراحی آنر ۹x پرو نموده به نحوی که رنگ بدنه بسیار شفاف و چشم نواز قطعا مجذوب کننده خواهد بود. این گوشی در سه رنگ خیره کننده Magic Night Black ، Charm Red و Charm Sea Blue به بازار ارائه می شود. ابعاد(۸.۸ * ۷۷.۲ * ۱۶۳.۱ میلیمتر) و وزن (۲۰۶گرم) گوشی برای فردی با دست متوسط ارگونومی چندانی ندارد و این اسمارتفون تقریبا ۱۰ گرم سنگین تر از آنر ۹x است.

  •  آرون گروپس

بازبینی دوربین آنر ۹x پرو

آنر ۹x پرو دارای بدنه ای شیشه ای با فریم آلومنیومی می باشد که جنس فریم یپارچه نبوده و با روکش پلاستیکی تقریبا ضخیمی پوشیده شده است. پنل پشتی را صفحه شیشه ای Dual 3D Curved Glass فراگرفته و این پنل از دو طرف به لبه های منحنی ختم شده که کمک می کند گوشی به راحتی در دست قرار گیرد. طیف رنگی جذاب این پنل موجب می شود با حرکت دادن گوشی الگوی حرف x روی آن ظاهر شود. دوربین ها با آرایشی عمودی و با برآمدگی خیلی کم در گوشه سمت چپ تعبیه شده و اندکی پایین تر فلش ال ای دی مشاهده می شود. برآمدگی دوربین کار با گوشی را روی سطح صاف دشوار نخواهد کرد.

بازنگری دوربین سلفی آنر ۹x پرو

در نمای جلو نمایشگر ۶.۵۹ اینچی تمام صفحه حدود ۸۴.۷ درصد این نما را به خود اختصاص داده است و دوربین سلفی درون حفره یا ناچی نبوده بلکه پاپ اپ بوده و با مکانیسم جهنده ای که دارد در صورت فراخوانی کاربر از لبه بالایی خارج می شود. در سمت راست کلیدپاور به همراه دکمه های تنظیم صدا در ارتفاع مناسبی تعبیه شده اند و سنسور اثرانگشت نیز در کلید پاور ادغام شده که خیلی سریع واکنش نشان می دهد.

 آنر ۹x پرو از اندروید 9.0 بهره می برد

به نحوی که با لمس کلید پاور در عرض چندثانیه به صفحه هوم انتقال می یابید بدون اینکه لاک اسکرین را مشاهده کنید. در ضمن این امکان وجود دارد تا از منو تنظیمات فعال شدن سنسور اثرانگشت را روی فشردن کلید پاور تنظیم نمود. در لبه بالا پورت مشترک سیمکارت و کارت حافظه قرار دارد و در لبه پایین جک ۳.۵ میلیمتری، خروجی اسپکر و درگاه شارژ USB 2.0 Type-C وجود دارد. در پایان این بخش قابل ذکر است گوشی میان رده آنر ۹x پرو فاقد گواهی رسمی IP می باشد.

صفحه نمایش

بازنگری جامع آنر ۹x پرو

آنر ۹x پرو از صفحه نمایشی ۶.۵۹ اینچی لمسی خازنی LTPS IPS LCD بهره می برد که با رزولوشن ۲۳۴۰* ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۹: ۱۹.۵ تراکم پیکسلی ۳۹۱پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می آورد. ان نمایشگر به خاطر حاشیه های کمی که دارد تجربه جذابی را برای مشاهده محتوا، اجرای بازی و تماشای ویدیو به همراه دارد. این گوشی دارای گواهی TUV Rheinland بوده و امنیت چشمان کاربر را در مقابل نور آبی زیان آور فراهم می کند. به نظر بهره گیری از پنل ال سی دی با توجه به این که اکثر نمایشگرهای امروزی دارای پنل آمولد یا سوپر آمولد هستند آنچنان مطلوب نباشد ولی این پنل به خوبی از عهده نمایش جزئیات، تفکیک رنگی و مطابقت با شرایط نوری متفاوت برمی آید.

دوربین

دوربین های سه گانه آنر ۹x پرو

از تفاوتهای آنر ۹x پرو با برادرش آنر ۹x آرایش دوربینها و تعداد آن ها می باشد. بررسی ها نشان می دهد در این اسمارتفون دوربین ها در چینشی عمودی در گوشه سمت چپ تعبیه شده اند. دوربین اصلی سه گانه بوده و شامل لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.4 و لنز عمق سنج ۲ مگاپیکسلی می باشد.

بازنگری گوشی آنر ۹x پرو

این ارقام نشان از دقت بالای دوربین در درج جزئیات و درج عمق واقعی است. یکی از نکات جذاب درباره این دوربینها ثبت تصاویر باکیفیت در شب است که نویزها را تاحد امکان کمتر نموده و رنگها را واقعی تر به ثبت می رساند. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز عکس های سلفی و پرتره جذابی را به ثبت خواهد رساند. کافی است برنامه دوربین را روی حالت سلفی قرار دهید تا دوربین پاپ آن آماده کار شود. این مدل دوربین برای نخستین بار در دو اسمارتفون آنر ۹x پرو و آنر ۹x در نظر گرفته شده است.

نرم افزار و سخت افزار

وارسی آنر ۹x پرو

ابتدا به بررسی بخش نرم افزاری آنر ۹x پرو می پردازیم. سیستم عامل این گوشی زیبا بر پایه اندروید ۹.۰ با رابط کاربری EMUI 9.1 می باشد. عملکرد این رابط کاربری مطلوب بوده و دیگر خبری از خدمات گوگل و فروشگاه  playstore نیست. آنر سرویس موبایل انحصاری هواوی (HMS ) را به‌ همراه فروشگاه AppGallery برای کاربران در نظر گرفته است. به طور کلی این رابط کاربری برنامه ها را روان و سریع اجرا کرده و تجربه کاربری جذابی را به ارمغان خواهد آورد.
بازنگری جامع آنر ۹x پرو
از لحاظ بررسی سخت افزاری نیز این اسمارتفون با برادرش تفاوت دارد. آنر ۹x پرو از تراشه Kirin 810 هفت نانومتری بهره می برد که دارای هشت هسته شامل دو هسته قدرتمند Cortex-A76 با فرکانس کاری ۲.۲۷ گیگاهرتز و ۶ هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس کاری ۱/۸۸ گیگاهرتز وظیفه پردازش مرکزی را بر عهده دارد. به همراه این چیپست قدرتمند پردازنده گرافیکی  Mali-G52 و ویژگی بی نظیر Turbo 3.0 نیز وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. با این توصیفات شما می توانید به اجرای بازی های سنگین بدون هیچ لگ و تاخیری بپردازید.
بررسی گوشی آنر ۹x پرو
یکی دیگر از تفاوتهای این اسمارتفون با آنر ۹x وجود سیستم خنک کننده است که از داغ شدن این اسمارتفون جلوگیری می نماید. در ضمن مصرف انرژی گوشی نیز کاهش چشمگیری می یابد. آنر ۹x پرو در دو نسخه با حافظه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ ارائه می شود که از طریق کارت میکرواس دی می توان تا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی را ارتقا داد. قابل ذکر است که پورت سیمکارت با کارت حافظه مشترک است و انتخاب با شما است که کدام یک را استفاده نمایید. در ضمن با قابلیت جک ۳.۵ میلیمتری می توانید از هدفون و هندزفری بهره مند شوید.

باتری

این اسمارتفون با بهره گیری از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری منبع تغذیه قدرتمند و بادوامی محسوب می شود که با ظرفیت بالایش در صورت یک استفاده معمولی و غیر سنگین بیش از یک روز پاسخگو خواهد بود.

برای مشاهده بررسی گوشی آنر v30 و گوشی آنر ۱۰ لایت کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *