دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه کباب سرداشی خوشمزه و لذیذ یک کباب عالی و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۵ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب با آموزش طرز تهیه کباب سرداشی خوش طعم و لذیذ در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این غذای ایرانی در منزل نهایت لذت را ببرید.

کباب سرداشی از انواع غذاهای محلی استان همدان است که مواد اولیه برای پخت این نوع کباب به راحتی در دسترس می باشد و شما می توانید این غذای ایرانی را در مدت زمان کوتاهی در منزل تهیه نمایید. توجه داشته باشید که پخت کباب سرداشی تقریبا مشابه کباب تابه ای است و تنها تفاوت آن استفاده از سیب زمینی در مواد اولیه است همچنین این نوع کباب در فر یا تنور پخته می شود.

برای پخت کباب روش های مختلفی نظیر کباب سرداشی و کباب دیگی و کباب نگینی و کباب ترکی و … وجود دارد و بهتر است شما در دستور تهیه کباب تنوع ایجاد نمایید و از امتحان روش های مختلف غافل نشوید.

طرز تهیه کباب سرداشی در منزل

مواد لازم

  • پیاز : سه عدد
  • گوشت گوسفندی : ۴۰۰ گرم
  • سیب زمینی : دو عدد
  • گوجه فرنگی : یک عدد
  • فلفل : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب سرداشی در منزل

برای تهیه کباب سرداشی ابتدا پوست سیب زمینی و پیاز را بگیرید و آن ها را به خوبی بشویید سپس پیاز و سیب زمینی را رنده نمایید و آب آن ها را به صورت کامل بگیرید.

در این مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی گوشت چرخ کرده را با پیاز و سیب زمینی مخلوط کنید سپس نمک و فلفل و ادویه های دلخواه خود را به مخلوط گوشتی بیفزایید و مواد را ورز دهید تا چسبندگی خود را از دست بدهند.

کف سینی فر یا تابه را به کمک مقداری کره چرب نمایید و مخلوط گوشتی را روی سطح آن پخش نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که برای پخت این نوع کباب از گوشت کم چرب استفاده کرده اید در این مرحله می توانید مقداری روغن به مخلوط مواد بیفزایید.

دستور تهیه کباب سرداشی

  •  آرون گروپس

یک عدد گوجه فرنگی و سیب زمینی را به صورت ورقه ای برش بزنید سپس ورقه های گوجه و سیب زمینی را روی سطح کباب قرار دهید همچنین می توانید از فلفل دلمه ای و فلفل تند خرد شده نیز استفاده نمایید و این سبزیجات خرد شده را در لا به لای ورقه های گوجه و سیب زمینی بچینید.

فر را با دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی حاوی کباب را درون فر به مدت ۱ تا ۲ ساعت قرار دهید تا کباب به خوبی مغز پخت شد و ورقه های سیب زمینی و گوجه و فلفل دلمه ای نیز برشته شوند سپس کباب را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و به همراه برنج و نان تازه و ماست و سبزیجات و … آن را میل کنید.

کباب سرداشی خوشمزه

نکات آشپزی برای پخت بهتر

۱. برای مزه دار کردن گوشت می توانید از ادویه هایی نظیر سماق و مرزنجوش و دارچین و زردچوبه استفاده نمایید.

۲. استفاده از زعفران باعث ایجاد طعم ایده آل این نوع کباب می شود.

۳. در صورت تمایل می توانید چند شاخه کوچک رزماری را در کنار گوشت قرار دهید سپس گوشت را درون فر قرار دهید تا کباب شود.

کباب سرداشی خوشمزه

در این مطلب دستور تهیه کباب سرداشی لذیذ و مقوی را پیش رو داشتید که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید کباب خوش طعمی را در منزل بپزید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *