دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نحوه برخورد صحیح با خانم ها را یاد بگیرید

  • محدثه رمضانی
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

برخورد صحیح با خانم ها بسیار مهم و حیاتی می باشد چرا که با برخورد درست و سالم می توان زندگی شاد و سر زنده تری را تجربه کرد. با آرگا در این مقاله همگام و همراه باشید.

برخورد صحیح با خانم ها بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. چرا که زن جایگاه ارزشمندی در خانواده دارد و نقش های بزرگی بر عهده ی او می باشد. بنابراین آشنایی با رفتار صحیح با خانم ها کمک شایانی در حفظ آرامش دارد.

برخورد صحیح با خانم ها چگونه است؟

روحیه خانم ها بسیار لطیف می باشد و غالبا زن ها احساساتی هستند بنابراین در زندگی مشترک و زناشویی مهم ترین مسئله ای که آقایان باید در رفتار با همسر خود داشته باشند توجه به عواطف و احساسات آن ها می باشند و برای رفتار با وی به نکات حائز اهمیتی در این رابطه توجه نمایند. در ادامه به معرفی این نکات پرداخته ایم.

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

نشان دادن عشق و علاقه همسر

یکی از روش های برخورد صحیح با خانم ها نشان دادن عشق و علاقه همسرشان به آن ها می باشد. به همسرتان اظهار علاقه کنید و خود را مشتاق نشان دهید. هر روز به همسر خود بگویید چقدر دوستش دارید. زمانی که در جایی می باشید که نمی توانید آشکارا ابراز علاقه نمایید، به او نگاه کرده و لبخند گرمی تحویلش دهید.

دست های خود را همیشه در دست همسرتان قرار دهید و تا جایی که امکان دارد نزدیکش باشید، چرا که گرفتن دست همسر می تواند علاقه و محبت شما را به یکدیگر بیشتر نماید. هنگامی که افراد دیگری در اطراف شما می باشند، می توانید بوسه ای بر پیشانی و یا دست همسر خود بزنید چرا که با این کار نوعی قدردانی کرده اید و به نوعی عشق و محبت خود را به او نشان داده اید.

طرز برخورد درست با خانم ها

همسر خود را غافل گیر نمایید

یکی از رفتارهای صحیح با خانم ها این می باشد که آن ها را سورپرایز نماییم. واجب نیست با هدیه های گران قیمت همسر خود را سورپرایز نمایید. همین که کاری نمایید که او را خوشحال کند و این کار خود را با صمیم قلب انجام دهید، برای همسرتان ارزشمند می باشد. به طور مثال می توانید با یک برنامه پکنیک او را غافل گیر و خوشحال کنید.

خریدن کادو و دادن هدیه برای ابراز علاقه به همسر حتما نباید در روز تولد و یا روز خاص دیگری باشد. شما می توانید بی هیچ دلیلی برایش گل و جواهرات هدیه بگیرید. اگر خانم شما شاغل می باشد می توانید در یکی از روزهای سال که برای همسرتان ویژه می باشد، هدیه را به محل کارش ارسال نمایید و او را هیجان زده کنید. با این کار همسر تان احساس غرور می کند و اطرافیانش هم این نکته را در خواهند کرد که چقدر خوب با او رفتار شده و ناز پرورده بار آمده.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

به همسر خود محبت کنید

محبت کردن به هر کسی، نتیجه مثبتی به همراه دارد. چرا که شعر معروفی داریم که می گوید:« از محبت خارها گل می شود.» در این جمله تاثیر و معجزه محبت را به ما نشان می دهد. زن و شوهری که زندگی خود را با عشق آغاز کرده و به یکدیگر محبت کنند زندگی زیبایی در پیش خواهند داشت. یکی از روش های صحیح برخورد با خانم ها این می باشد که مردان لطافت روحی زنان را درک کرده و با محبت کردن و عشق ورزیدن، او را به سمت خود جذب نمایند. در قرآن کریم چنین آمده است: «خداوند بین شما زن و شوهر دوستی و مهربانی قرار داد.» همچنین در حدیثی چنین آمده است: «محبت به زن، از اخلاق انبیا می باشد.»

امام صادق (ع) در مورد برخورد صحیح با خانم ها این چنین فرموده اند: «مرد، در برابر همسر خود از رعایت سه چیز ناگزیر است: با او هم فکری و موافقت نماید تا محبت همسرش را به خود برانگیزد و دلش را به خود متمایل کند. هم چنین باید با محبت خود، قلب زن را تسخیر کرده و او را عاشق و فدایی خویش سازد.» از جمله کارهای واجبی که مردان باید در برخورد صحیح با خانم ها انجام دهند تا عشق و وفاداریشان در روابط زناشویی بیشتر گردد، محبت و عشق ورزیدن می باشد.

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

به نیازهای جنسی همسرتان توجه نمایید

همسر خود را از نظر جنسی تامین کنید. در هر زمان مناسب؛ او را از احساسات خود نسبت به خودش با خبر کنید. اگر می خواهید در هنگام رابطه جنسی بیشترین لذت را ببرید، تمام مراحل را در نظر بگیرید و پله پله جلو بروید. برای رسیدن به نقطه و هدف نهایی تان قدم های ابتدایی را انجام دهید و هرگز این نکته را فراموش نکنید که زن ها عاشق پیشنوازی می باشند.

هنگامی که خانم ها می گویند علاقه دارند تا وقت با کیفیت تر و ویژه تری را در کنار شما بگذراند تصور نکنید که منظورشان تختخواب می باشد. معمولا منظورشان این می باشد که مدت زمانی را دو نفره باهم بگذرانید، حال چه یک فیلم تماشا کنید، چه با اتومبیل در سطح شهر گردش نمایید.

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

از همسرتان به خاطر اشتباهاتتان عذر خواهی کنید

اگر کاری انجام داده اید که سبب شده است، همسرتان ناراحت گردد؛ پیش از شروع هر بحثی از همسر خود عذر خواهی نمایید. عذر خواهی کردن از رفتار اشتباه خود یکی از رفتارهای صحیح با خانم ها می باشد. چرا که بعدا می توانید در مورد کاری که انجام داده اید توضیح دهید و دلایل خود را به همسرتان بگویید.

خانم ها در تشخیص صداقت مهارت ویژه ای دارند. به آرامی با آن ها صحبت کنید و حرف های خود را صادقانه بیان کنید. زمانی که این چنین برخوردی از جانب شما مشاهده کند، از بحث و دعوا منصرف می گردد و موضوع را فراموش خواهد کرد. در هنگام دعوا فکر نکنید که اگر حرف آخر را شما بزنید، برنده نهایی شما می باشید. این کار باعث می شود که شما یک فرد خودخواه و کم اطلاع جلوه کنید. خیلی آرام دلیل کارتان را توضیح بدهید به همسر خود و به او زمان بدهید تا پاسخ دهد. هیچگاه بی حرمتی نکنید که بازنده میدان خواهید شد.

طرز برخورد درست با خانم ها

آداب معاشرت، مردانگی خود را حفظ کنید

درست است که بعضی از خانم ها این چنین ادعا می کنند که از مردهای مرتب و شیک پوش خوششان می آید. اما گاهی اوقات اگر با لباس های کج و کوله جلوی آن ها ظاهر بشوید و در کوچه فوتبال بازی کنید، شاید از نظر آن ها جذاب جلوه کنید. یکی از برخوردهای صحیح با خانم ها این می باشد که برای نجاتش تلاش نمایید، یا اگر از عهده ی تعمیر برخی وسایل بر می آیید این کار را برای همسرتان انجام دهید.

معرفی طرز برخورد درست با خانم ها

یک خانم با یک آقا قرار نمی گذارد مگر برای این که تفاوت های میان خودشان را شناسایی کرده بلکه برای شناسایی خصوصیات اخلاقی و رفتاری دست به چنین اقدامی خواهند زد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که هنگامی که برای مشاهده تئاتر و یا صرف شان با همسر خود به بیرون می روید، او از شما انتظار دارد که لباس های مناسب و آراسته ای به تن نمایید.

اما باید بدانید در بقیه ساعات از حس مردانگی شما لذت خواهد برد، هر چند این امکان وجود دارد که هرگز به این موضوع اعتراف نکند. همیشه واجب نیست شیک ترین لباس ها را به تن کنید، فقط کافی است که آروغ های بعد از نوشیدنی را در زمان مناسب و هنگامی که با دوستانتان می باشید انجام دهید.

آشنایی با برخورد درست با خانم ها

به حرف های همسرتان گوش دهید

یکی از رفتارهای صحیح با خانم ها این می باشد که سعی کنید به بهترین شکل ممکن به حرف های او گوش فرا دهید، منظورش را دریابید و در حین مکالمه با او ارتباط چشمی برقرار نمایید. سعی نمایید به او اظهار علاقه کنید و خود را مشتاق نشان دهید. اعتقادات و برنامه ریزی های خود را با همسرتان در میان بگذارید، می توانید او از مشکلات و مسائل خود آگاه کنید. هنگامی که او مشکلاتش را با شما در میان می گذارد، سعی نمایید صحبت هایش را قطع نکنید، این یکی دیگر از روش های برخورد صحیح با خانم ها می باشد.

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

در برابر خانم ها مودب باشید

از خانم ها تمجید کنید و مودب باشید. خانم ها دوست دارند از واژه هایی از قبیل لطفا، متشکرم، قول می دهم، ببخشید استفاده کنید. از او بپرسید که روز خود را چگونه گذرانده است؛ به او بگویید که جلوه ی زیبا و با نمکی و همچنین چشم های قشنگ و نافذی دارد. به او بگویید که برایتان جذاب ترین و فوق العاده ترین فرد دنیا می باشد.

از همسرتان به خاطر تمام کارهایی که برای شما انجام می دهد تشکر کنید. این کار نیز یکی دیگر از روش های برخورد صحیح با خانم ها می باشد. علاوه بر این بگویید که جز جنبه فیزیکی و جسمانی خصوصیات پیچیده زیادی دارد که در وجودش نهفته می باشد که کشف همه ی آن ها مدت زیادی به طول انجامیده است چرا که شما بهترین برخورد صحیح با خانم ها را انجام داده اید.

آشنایی با برخورد درست با خانم ها

هیچ موقع خانم ها را خرد نکنید حتی به شوخی

برای عقاید و افکار خانم خود ارزش و احترام بگذارید. نقاط قوت و فکر های ناب او را تشخیص دهید. حتی اگر در برخی از موارد با او هم عقیده نباشید، نکات مثبتش را در نظریاتش پیدا کنید و به همسر خود یادآوری نمایید این نیز یکی دیگر از روش های برخورد صحیح با خانم ها می باشد. این مسئله آن چنان حیاتی می باشد که او احساس می کند در مقابل شما یک انسان کامل می باشد.

طرز برخورد درست با خانم ها

هرگز مناسبت ها را فراموش نکنید

سعی کنید موقع تولد، روز مادر و سال نو و…را از یاد نبرید. حتی اگر سال ها از زندگی مشترک شما زمان زیادی گذری شده است. همه دوستانش در این روز هدایای کوچک محبت آمیزی را دریافت می کنند از عزیزترین هایشان. در این موارد همسر خود را با دیگران مقایسه می کند تا ببیند تا به چه اندازه برای او مهم می باشد و به او اهمیت می دهد.

اگر می خواهید همچنان همسرتان یک همسر ایده آل برای شما باقی بماند بهترین برخورد صحیح با خانم ها این می باشد که هدیه ویژه ای را برای او در نظر بگیرید. به هر حال یک هدیه کوچک هم خیلی بهتر از هیچ چیز می باشد.

معرفی برخورد درست با خانم ها

همسر خود را در موقعیت های مختلف همراهی نمایید

یکی از برخوردهای صحیح با خانم ها همراهی کردند خانم ها در خرید خانه و خرید لباس می باشد، این کار سبب می شود یک ایده از لباس هایی که او دوست دارد هم بگیرید. مطمئن باشید که این تجربه بعدها به شما کمک خواهد کرد.

همچنین در کارهای خانه به او کمک کنید، اگر مشاهده می کنید که کاری باید تمام بشود؛ بدون اینکه انتظار داشته باشید همسرتان آن را انجام دهد، خودتان انجام دهید. این کار نیز یکی دیگر از برخوردهای صحیح با خانم ها می باشد.

طرز برخورد درست با خانم ها

دوری از آسیب رساندن و آزار رساندن به همسر

مردی که همسر خود را کتک بزند، هنوز بچه می باشد. در دین اسلام، کتک زدن زن را کاری بسیار ناپسند می دانند. پیامبر اکرم (ص)، کتک زدن زن را بسیار نکوهش کرده است. مرد نباید در زندگی تا مشکل و مسئله ای رخ می دهد و عرصه بر او تنگ می گردد، اقدام به کتک زدن همسر خود نماید و زندگی را بر او تلخ کند.

انسان ها با کتک زدن اصلاح نمی شوند. در واقع، کتک زدن زن، منشا می گیرد از ضعف مدیریتی مرد. مردی که با صلابت و قوی باشد، هیچگاه همسر خود را کتک نمی زند این نیز یکی از برخوردهای صحیح با خانم ها می باشد. این نکته را باید در نظر گرفت که کتک زدن زن سبب سرد شدن کانون خانواده می گردد. این رفتار صحیحی با خانم ها نمی باشد. مردان باید این عادت آسیب رساندن به همسر خود را ترک نمایند و هرگز همسرشان را کتک نزنند.

آشنایی با برخورد صحیح خانم ها

برآورده کردن مخارج شخصی همسر

ظاهر و نوع زندگی زن باید به گونه ای باشد که شخصیتش نزد خانواده اش و خانواده همسرش حفظ گردد و هرگز احساس تهیدستی در زندگی ننماید. گاهی وقت ها باید مبلغی پول همراه زن باشد تا با آن بتواند نیازهای خود را برطرف نماید. این کار نیز یکی از روش های رفتار صحیح با خانم ها می باشد.

اما اگر مرد، به همسر خود پول ندهد، سبب شکسته شدن شخصیت او و کاهش اعتماد به نفس زن می گردد. زیرا گاهی همسر تان با دوستانش یا با افراد خانواده خود به بازار می رود و هنگامی که پول نداشته باشد، احساس ضعیفی و کوچکی می کند.

معرفی رفتار درست با خانم ها

به همین دلیل خوب است مردان، همواره پولی را نزد همسرشان بگذارند تا با اختیار خودش آن را خرج کند. این کار بهترین رفتار صحیح با خانم ها می باشد. جای بس اندوه و تاسف می باشد که بعضی از آقایان، طرز برخورد صحیح با خانم ها را بلد نیستند و در این زمینه آگاهی ندارند، این قانون را نمی دانند و آن را رعایت نمی کنند و با همین کار؛ به قدری به همسر خود فشار وارد می کنند که زن مجبور می شود برای تامین نیاز های خود از دیگران درخواست نماید.

این کارها، به پیکر زندگی و روابط زناشویی لطمه می زند و شیرینی زندگی را از بین خواهد برد. برای جلوگیری از این اتفاقات، مردان باید طرز برخورد صحیح با همسر و وظایف خود را بدانند و پول کافی در اختیار همسرشان بگذارند. البته خانم ها نیز می بایست در هزینه کردن پول همسر خود دقت لازم را داشته باشند.

طرز برخورد درست با خانم ها

به همسر خود اثبات نماید برایتان ارزشمند می باشد

خانم ها علاقه دارند که شوهرشان هرچند وقت یکبار به آن ها بگویند که تا چه حد برایشان مهم و ارزشمند هستند و این امر را  در رفتارهایشان به آن ها ثابت کنید. بی دلیل به او هدیه، گل؛ کادو و کارت هدیه بدهید، به او زنگ بزنید، یا هنگامی که در خانه نیست پیامی عاشقانه برایش بگذارید. به هر حال هر کار کوچکی که فکرش را می کنید انجام دهید تا همسرتان متوجه شود که شما برایش ارزش و اهمیت می گذارید این رفتار نیز یکی از رفتارهای صحیح با خانم ها می باشد.

آشنایی با برخورد صحیح با خانم ها

توجه متقابل زن به مرد و همچنین مرد به زن در زندگی مشترک بی شک موجب پایداری زندگی زناشویی و استحکام خانواده و حفظ آرامش بیشتر می گردد. بنابراین در ارتباط با همسر همواره رفتار صحیح با همسر در نظر داشته باشید و از آن پیروی نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *