دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه اسکمو خانگی خوشمزه و مخصوص

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اسکمو را می توان خیلی راحت در منزل با هر میوه تابستانی آماده کرد و در هوای گرم فصل تابستان به پذیرایی عالی از مهمانان خود پرداخت. برای آشنایی با طرز تهیه اسکمو خواهشمندیم همراه این مطلب باشید.

اسکمو نام محلی نوعی بستنی یخی می باشد که خاص منطقه گیلان می باشد که در این منطقه آن را با میوه هایی مانند آلبالو خشک، اخته خشک یا ترکیب اینها درست می کنند. این بستنی می تواند بسته به ذائقه شما طعم ترش یا ملس داشته باشد. البته می توان از دیگر میوه های فصل تابستان نیز برای طرز تهیه اسکمو بهره برد. خوردن اسکمو در هوای گرم تابستان بسیار دلچسب خواهد بود و آن فوق العاده خنک کننده است.

در مطالب قبلی با روش تهیه بستنی وانیلی، بستنی میوه ای، بستنی سنتی آشنا شدید که هر یک از این بستنی ها در واقع دسرهای ایده آل و فوق العاده خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان در ضیافت های مختلف می باشند.

اسکمو بسیار دلچسب و خنک

آشنایی با طرز تهیه اسکمو

بستنی یخی که در گیلان به آن اسکمو گفته می شود را می توان با انواع میوه های مختلف تابستانی (مانند آلبالو، گیلاس، آلو ، اخته ، آلوزرد، آلوچه، قیصی، تمشک و …) و طعم های متفاوت درست کرد. همه افراد از بزرگ تا کوچک بسیار طرفدار این بستنی یخی هستند به ویژه که در روزهای گرم تابستان خوردن اسکمو قطعا لذت بخش خواهد بود. در ادامه با دستور تهیه اسکمو آشنا می شوید.

مواد لازم:

  • میوه های تابستانی: به مقدار لازم
  • نمک و گلپر: به مقدار لازم
  • شکر : به مقدار لازم
  • آب: به مقدار لازم

دستور تهیه اسکمو:

۱. ابتدا میوه تابستانی دلخواه خود (هر میوه ای مثل گیلاس، اخته، قیصی) را خوب بشویید.

۲. سپس میوه یا میوه ها را درون قابلمه ریخته و به آن آب اضافه کنید. سپس کمی نمک و گلپر نیز روی آن بریزید. میزان چاشنی سلیقه ای بوده بسته به ذائقه می توان ترش یا ملس باشد.

دستور تهیه اسکمو

۳. بعد قابلمه را روی حرارت قرار داده و درب آن را ببندید. و حدود نیم ساعت صبر کنید تا بپزد به طوری که هنگامی که با قاشق آن را هم می زنید میوه ها له شوند. می توانید میوه را با هسته بپزید یا هسته آن را جدا کنید.

  •  آرون گروپس

نحوه آماده سازی اسکمو

۴. بعد از پختن میوه ها ان را درون آبکش ریخته تا عصاره آن جدا شود. سپس تفاله میوه ها را نیز با پشت قاشق اندکی له کنید و   به آب میوه(عصاره) اضافه نمایید.

۵. حالا مایع آماده شده را درون قالبهای بستنی یا لیوان بریزید و یک چوب بستنی یا قاشق نیز درون آن قرار دهید. سپس آن را درون فریزر به مدت یک روز قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

اسکمو طعم ترش و ملس دارد

۶. بعد از یخ بستن اسکمو آن را از فریزر خارج کرده و به پذیرایی عالی از مهمانان یا اعضای خانواده خود بپردازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *