دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آبشار سنگان و چشم اندازهای طبیعی اطراف آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

سنگان یکی از آبشارهای مرتفع در ایران است این آبشار در فصل های تابستان بسیار پر جاذبه است خیلی از افراد ساکن در تهران برای گشت و گزارهای آخر هفته ای به این منطقه سفر می کنند. آب و هوای این منطقه از هوای بسیار معتدلی برخوردار می باشد و به دلیل چشم اندازهای توریستی که در اطراف این منطقه وجود دارند گردشگران زیادی به آن جذب می شوند.

یکی از مناطق توریستی و خوش آب و هوایی که در نواحی اطراف و حومه تهران قرار گرفته است این آبشار زیبا و مرتفع است این آبشار در روستایی دیدنی و بسیار زیبا واقع شده است که می تواند گردشگران زیادی را برای خود جذب کند. این بار برای گشت و گزار می توانید به نواحی اطراف تهران بروید طبیعت زیبایی که در این منطقه واقع شده است بسیار چشم نواز هستند به دلیل تنوعی که در جاذبه های این منطقه وجود دارند فرصت کمی برای گشت و گزار دارید بنابراین باید یک برنامه ریزی درست و روزانه برای تفریح خود داشته باشید. زیبایی های این آبشار تنها به طبیعت اطراف آن و چشم انداز خود آبشار محدود نمی شود بلکه با سفر به این منطقه زیبا می توانید از طبیعت روستا بازدید کنید و از نزدیک زندگی روستایی را ببینید. این روستا بسیار خوش آب و هوا است و و در منطقه کن که در شمال غربی تهران است قرار دارد این روستا توسط رشته کوه های البرز محاصره شده است و دارای موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی بسیار مناسبی است. این منطقه به دلیل آب و هوای معتدلی که دارد در فصل های تابستان محل گشت و گزار بسیاری از گردشگران است و از جذابیت های توریستی بسیار زیادی برای علاقه مندان برخوردار می باشد.

آبشار سنگان و طبیعت روستای سنگان:

طبیعت گردی در منطقه سنگان از جذابیت بسیار زیادی برخوردار است روستای سنگان دارای چند محله مختلف است قدمت هر یک از این بخش های روستایی طولانی است در قدیمی ترین محله از سنگان آثار تاریخی بسیار ارزشمندی وجود دارند همچون مقبره سه امام زاده که در بخش پایین روستا قرار دارد و در میان مردمان روستا از اهمیت و اعتبار زیادی برخوردار است. بخش های دیگر از این روستا شامل سنگان میانی، سنگان نو، باغ دره، سنگان بالا و دره تک است این محله ها دارای جذابیت های طبیعی بسیار زیادی برای گردشگر ان خود هستند و می توانند توجه علاقه مندان زیادی را به خود جذب کنند. جالب است بدانید این منطقه به دلیل قدمت تاریخی که دارد در بخش هایی از آن قبرستان و سنگ قبر یافت شده است تحقیقات نشان می دهد که این قبرستان ها دارای قدمتی ۵۰۰ ساله هستند. در ادامه شما علاقه مندان می توانید بیشتر با جاذبه های آبشار سنگان اشنا شوید.

سنگان و دیدنی ها

یکی از جذابیت های شناخته شده در روستای سنگان رودخانه سنگان است این رودخانه دارای طبیعتی بسیار سرسبز است باغ های میوه و تنوعی که در زیبایی های طبیعی این منطقه وجود دارد توجه هر علاقه مندی را به خود جلب می کند. شغل مردمان این منطقه باغداری است و محصولاتی که در باغ های این منطقه کشت می شوند زردآلو، آلبالو،  هلو و گیلاس هستند بنابراین تجربه سفر به سنگان در فصل های تابستان لذت بیشتری خواهد داشت.

این آبشار پچه جذابیت هایی دارد؟

بعد از گشت و گزار در روستا و بازدید از خانه های روستایی و باغ ها نوبت به گشت زدن در اطراف آبشار سنگان و بازدید از آبشا می رسد این آبشار در منطقه ای از شمال غربی روستا قرار دارد و بسیار پر آب است قرار گرفت این آبشار مرتفع در دامنه های قله های پهن حصار آن را هولناک و مرتفع کرده است. خیلی از گردشگرانی که از این آبشار بازدید می کنند از علاقه مندان به کوهنوردی نیز هستند استراحت کردن در پایین آبشار و لذت بردن از طبیعت اطراف آن خستگی مسیر را از شما دور می کند این آبشار ۳۰ متر ارتفاع دارد و بر فراز یکی از صخره های مرتفع در منطقه واقع شده است.

دیدنی های آبشار سنگان

این آبشار بعد از اینکه از کنار باغ های روستا عبور می کند در مسیر باغ ها را به خوبی سیراب می کند و در نهایت به رودخانه کن ک یکی از رودخانه های معروف است می ریزد در نزدیکی این آبشار نیز اقامتگاه های صاف و مسطحی وجود دارند که محلی برای استراحت و پیک نیک است. فضاهای غار مانند و کوچکی که در اطراف این آبشار وجود دارند بسیار جذاب اند و می توانید از نزدیک آن ها را ببینیند.

  •  آرون گروپس

در طول فصل های مختلف می توانید زا زیبایی های آبشار سنگان دیدن کنید هر یک از فصل ها این آبشار دارای چشم اندازهای زیای خاص خود است یکی از جذابیت های زیبا و دوست داشتنی که موجب می شود خیلی از گردشگران از نواحی اطراف تهران به این منطقه سفر کنند بخبندان های آبشار است. در فصل های اسفند و بهمن صحنه های عجیب و گشفت انگیزی از آبشارهای یخ زده را می بینید که به دلیل سرمای بیش از حد این اتفاق رخ داده است و جذابیت های این آبشار را برای بازدیدکنندگان دو چندان کرده است.

زیبایی های سنگان

وسایل مورد نیاز برای تفریح:

با توجه به فصلی که برای سفر خود انتخاب می کنید باید تجهیزات و وسایل مختلفی را به همراه داشته باشید سفر در فصل زمستان با احتیاط بیشتری همراه است و باید از لباس های گرم و یخ شکن استفاده کنید. به همراه داشتن وسایل ضروری همچون موارد زیر نیز الزامی است:

  • کفش های مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی
  • کوله پشتی های مسافرت
  • لباس های مناسب هر فصل
  • قمقمه آب
  • عینک آفتابی و کلاه
  • لواز بهداشتی و اولیه
  • کرم ضد آفتاب
  • زیرانداز
  • لباس های اضافه در صورت نیاز

دیدنی های سنگان

برای رسیدن به سنگان باید از غرب تهران شروع به پیمودن مسیر کنید با وارد شدن به جاده روستای کن و عبور از منطقه سولقان به روستای سنگان می رسید در انتهای این روستا نیز می توانید از چشم انداز زیبای آبشار بازدید کنید. بهتر است در مسیر رسیدن به این چشم اندازهای کمی پیاده روی کنید تا در طول مسیر از زیبایی های طبیعت گردی بیشتری بازدید کنید و لذت سفر خود را دو چندان کنید.  این منطقه توریستی یکی از مکان های دیدنی حومه تهران و زیباترین نقاط گردشگری که در اطراف پایتخت در انتظار شما است و می توانید از زیبایی های آن بازدید کنید. آشنایی با جاذبه های توریستی در اطراف این آبشار می توانید تجربه ای خاص از سفر و تفریح در نواحی اطراف و حومه تهران را در اختیار شما قرار دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *