دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور ماندگاری عطر را در تابستان و روزهای گرم سال افزایش دهیم؟

  • سحر هودانلویی
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

هنگامی که صحبت درباره عطر های تابستانی می شود، ناخود آگاه ذهن مجموعه ای از عطر های خنک را در ذهن تداعی می کند. این نظر در خرید عطر تابستانی بسیار منحصر به فرد است تا زمانی که بتوان به خوبی آن را انتخاب کرد. در این بخش از مجله آرگا به معرفی نکاتی مرتبط با ماندگاری عطر در تابستان پرداخته ایم.

به طور طبیعی عطر های شیرین و گرم از عطر های سرد از ماندگاری بالا تری برخوردار هستند. بیشتر افراد از عطر های خنک در فصل تابستان و از عطر های گرم در زمستان استفاده می کنند، تا همواره شیک و مطابق با مد به نظر بیایند. نکته ای که در انتخاب عطر در تابستان باید توجه داشت، این است که در تابستان به علت گرمی هوا رایحه عطر به زودی در فضا پخش می شود، و خیلی سریع اثر آن ناپدید می شود. به همین علت باید عطری را انتخاب کرد که اثر آن تا مدت ها به خوبی بر روی لباس ها باقی بماند.

معرفی عطر های تابستانه

عطر های مناسب فصل گرما

برای اینکه در روزهای تابستانی که هوا به شدت گرم است، بتوان زمان های بارانی به همراه بوی درختان را برای خود و اطرافیان رقم بزنید، نیازمند عطر هایی از خانواده چوب سدر، کاج و شکوفه های پرتقال و گریپ فروت هستید. نکته ای که در انتخاب عطر باد رعایت کنید؛ این است که فصل گرما با داغ بودن حال و هوا باید عطری مناسب انتخاب کنید که به رهایی خستگی و تجدید انرژی شما منجر شود. همان طور که در فصل گرما چیزی به جز یک دوش آب سرد احوال را سرحال نمی کند، استفاده از عطر های خنک و ترش نیز این احساس را القا می کند. طبق گفته روانشناسان، عطر هایی که از محیط اطراف به مشام می رسد، گاهی تداعی کننده خاطرات خوش و گاه به به یاد آورنده خاطرات تلخ می باشد.

امروزه برخی بر این باورند که استفاده مناسب از عطر ها و انتخاب رایحه هایی که با روحیه آن ها تطابق دارد از ابتلا به بسیاری از بیماری های روحی و روانی همچون، افسردگی، اضطراب و وسواس جلوگیری می کند. در علم به عطر درمانی آرماتراپی می گویند که با اثر گذاری بر روی احساسات فرد، با انتخاب عطر مناسب به کاهش استرس و افزایش احساسات خوب منجر می شود. برای تجربه ماندگاری عطر در تابستان نیازمند آگاهی در مورد رایحه های متفاوت هستید، که در این مطالب به آن پرداخته ایم.

معرفی مراحل ماندگاری عطر در تابستان

ترفند های مخصوص به رایحه ها

  • تداوم و ماندگاری عطر های گرم

به طور معمول رایحه های گرم وشیرین از ماندگاری بالا تری برخوردار هستند که گرمی هوا در تابستان نیز به آن بسیار ارتباط دارد. همان طور که در فصل گرما برای القای حس خوب به اطرافیان باید از عطر های خنک استفاده کرد، باید در انتخاب آن نیز دقت و توجه شود تا خیلی زود در فضا کمرنگ نشود.

یکی از علت هایی که در ناپدید شدن اثر عطر بسیار نقش دارد، تعریق بسیار زیاد در روز های تابستانی است. در این زمان نیاز شما به عطر، ادکلن و اسپری دو برابر می شود، عدم ماندگاری عطر در تابستان به علت انتخاب رایحه های گرم بسیار اتفاق می افتد. برای تداوم و ماندگاری عطر های خنک در فصل تابستان راهی جز تکرار دفعات آن بر پیراهن و بدن خود نیست.

  • در قدم اول استفاده از مرطوب کننده

برای اینکه عطرتان از ماندگاری بالا تری نسبت به دیگر عطر ها برخوردار باشد، تنها یک راه دارید. آن هم این است که عطری با غلظت بالا و روغنی با درجه ۱۲ الی ۳۰ انتخاب کنید. این عطر ها به دلیل غلیظ بودن رایحه ای تند به همراه دارند که در مرور زمان شیرین و ماندگار می شود. در کنار بالا بودن اسید عطر، میزان چربی پوست بدنتان نیز در این تداوم بسیار اثر گذار است. به طور معمول افرادی که از پوست خشک بر خوردار هستند، پوست مناسبی برای نگه داری عطر نیستند.

 ماندگاری عطر در تابستان

  •  آرون گروپس

به همین دلیل اگر پوستی خشک دارید، حتما قبل از استفاده عطر، از مرطوب کننده پوست استفاده کنید و سپس از رایحه خوشبو کننده به بدن خود بزنید. به طور معمول پوست هایی که رطوبت کافی برای نگه داری عطر ندارند، در فصل گرم حتما قبل از استفاده عطر، مقداری مرطوب کننده بر دست و صورت خود بزنند.

  • بهتر است عطر را در چه محلی بزنیم؟

اینکه عطر را در چه محلی اسپری کنید که به خوبی در سراسر بدنتان پخش شود، خود دارای چند نکته و ترفند است که با رعایت آن ها می توان به خوبی از ماندگاری عطر در تابستان برخوردار شد. در این رابطه باید گفت که عطر های سرد و تابستانی را بهتر است در نقاطی از بدن که دارای نبض هستند، اسپری کنید. نقاطی همچون؛ مچ دست، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زیر گلو، پشت زانو و روی مچ پا بهترین مکان برای اسپری عطر مورد نظر هستند. با بهره گیری از این الگو، عطر را در سراسر بدن خود پخش می کنید و جریان عطر را در بدن خود به راه می اندازید. ضربات نبض به دلیل دارا بودن حرارت به خوبی عطر را نگه داری و پخش می کنند.

وجود رگ های خونی در بدن، که در فاصله کمی از پوست قرار گفته اند، به صورت پمپی کوچک عمل می کنند که به خوبی توانایی پخش رایحه را دارند. افرادی که دوست دارند همواره عطر خوش از خود به یادگار بگذارند، می توانند مقدار کمی عطر در موهای خود نیز اسپری کنند. مو را نباید دست کم گرفت، بلکه با در نظر گیری آن می توان به خوبی از آن بهره گرفت.

عطر را در چه نواحی از بدن باید اسپری کرد

  • عطر های سرد و خنک

همان طور که گفته شد، در فصل گرم سال باید دور عطر های گرم را خط کشید. انتخاب عطر های خنک و سرد در این فصل علاوه بر القای حس خوب و دلچسب به خوبی بر روی پوست باقی می مانند. انتخاب رایجه و ادکلن اصلا کار سختی نیست، شما باید عطری را انتخاب کنید که در مشام اول احساس دلنشینی به شما هدیه کرده باشد. خرید چنین عطری مسلما با پوست شما مطابقت دارد، و همه جا از شما به عنوان فرد شیک پوش و خاص یاد آور می شود.

  • با آگاهی خریداری کنید

قبل از اینکه اقدام به خرید عطر مناسب فصل را کنید، بهتر است راجب آن اطلاعاتی کسب کنید و از پایه های تشکیل دهنده هر عطر آگاهی داشته باشید. رایحه هایی که بر پایه نعناع هندی، چوب درخت سدر، صندل سفید، شکوفه لیمو  و آویشن هستند، احساس دلنشین و  دلچسب به افراد القا می کند. طبیعی است که در گام های اول خرید عطر قادر به تشخیص چنین پایه هایی از عطر نباشید، اما با مطالعه و خرید های پی در پی به  این مهارت دست پیدا می کنید.

معرفی انواعی از عطر و ادکلن های تابستانه

ماندگاری عطر در تابستان

در انتخاب بهترین رایحه و برخورداری از ماندگاری عطر در تابستان باید با انواع آن ها آشنا شوید و طبق میل و سلیقه خود اقدام به خریداری کنید. در ادامه این مطلب راز هایی که در هریک از عطر های تابستانه نهفته شده است را برای شما بازگو کرده ایم.

  • عطرهایی که احساس خاص و راز آلود بودن را از شما به دیگران القا می کنند:

رایحه هایی که در این بخش به معرفی آن ها پرداخته ایم اغلب برای خانم های مشکل پسند است، که دوست دارند از نظر دیگران فردی عجیب و غریب و منحصر به فرد به نظر بیایند.

  1. رایحه گل یاس
  2. رایحه توت وحشی
  3. رایحه تمشک شیرین
  4. رایحه هندوانه
  5. رایحه گل رز
  6. رایحه شکوفه پرتقال
  7. رایحه شکر
  8. رایحه وانیل

رایحه های گفته شده از ابتدای سال ۲۰۱۲ در بازار و دنیای مد ورود پیدا کرده اند که با دارا بودن ترکیبات ترش، شیرین و گلی بسیاری از افراد را شگفت زده کرده اند.

 ماندگاری عطر در تابستان به چه صورت است

  •  عطر های میوه که احساس خوب و مطمئن از شما به دیگران القا می کنند:

عطر هایی که در این بخش به آن پرداخته ایم، اغلب برای افرادی طراحی شده است که به دنبال بوی خاص و ظریف هستند.

  1. رایجه گل سوسن
  2. رایحه توت وحشی
  3. رایحه توت سفید
  4. رایحه ترکیبی ترنج و شکوفه های انار
  5. رایجه ترکیبی سدر و مشک

این عطر ها که از سال ۲۰۱۲ به بازار ورود پیدا کرد، در ایران از طرفداران بسیار برخوردار شد. علت انتخاب این عطر ها اغلب قیمت مناسب و ماندگاری بالا است که در نمونه های قدیمی به خوبی مشاهده شده است.

  • عطرهایی که انرژی مضاعف و خستگی ناپذیر از شما به دیگران القا می کنند:

عطر هایی که در ادامه به آن پرداخته ایم، اغلب اسپرت هستند و برای فرار از خستگی و تجدید انرژی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

  1. رایحه نعناع
  2. رایحه شکوفه پرتقال
  3. رایحه چوب صندل
  4. رایجه مشک سفید
  5. رایحه فلفل سیاه

این عطر ها دارای گروه سنی خاص نیست و اغلب برای خانم ها مناسب می باشد. اگر به عطر های مدرن و شیک علاقه مند هستید، حتما این گروه از رایحه ها را انتخاب کنید.

معرفی معنای مربوط به هر رایحه

  • عطر هایی که احساس شفاف و خالص را از شما به دیگران القا می کنند:

عطر هایی که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم، اغلب برای خانم های شیک پوش است که دوست دارند همواره همانند الماس در جمع ها بدرخشند.

  1. رایحه لیمو
  2. رایحه ترنج
  3. رایحه شکوفه پرتقال

این عطر ها که در رنگ زرد یافت می شوند، اغلب به نام الماس زرد نیز شناخته می شوند. استفاده از این رایحه ها در محیط های رسمی بسیار مناسب است.

  • عطر هایی که احساس منحصر به فرد از شما به دیگران القا می کنند:

در ژوئن ۲۰۱۱ رایحه ای متفاوت و خاص که برای آقایان بسیار مناسب بود، به بازار مد ورود پیدا کرد. طراحی شیشه این ادکلن بسیار منحصر به فرد بود که چشم بسیاری از افراد رابه خود خیره می کرد. این عطر که رنگ مشکی داشت با دارا بودن لوگوی خاص قرمز اصل بودن خود را به رخ همگان می کشید. این رایحه های ادکلن عبارت اند از:

  1. رایحه برگ انجیر
  2. رایحه وانیل
  3. رایحه نعناع هندی
  4. رایحه کاکائوی تلخ
  5. رایحه سدر

آشنایی با عطر های مناسب تابستان

آشنایی با معنای رایحه ها

شناخت رایحه های خوش برای مناسب ترین انتخاب در رابطه با ماندگاری عطر در تابستان بسیار دارای اهمیت است.

  1. عطر ریحان به معنای ایجاد صلح و آرامش می باشد.
  2. عطر رز به معنای احساس لطیف و شکننده می باشد.
  3. عطر یاسمین به معنای عزت نفس است، که برای افراد دارای اعتماد به نفس بسیار توصیه می شود.
  4. عطر زنبق به معنای شجاعت می باشد، و برای افراد با جرات بسیار مناسب است.
  5. عطر پرتقال به معنای سرزندگی و ایجاد تعادل می باشد.
  6. عطر بهار نارنج به معنای دوری از استرس و اضطراب می باشد.
  7. عطر گریپ فروت به معنای خوش اختلاقی می باشد.
  8. عطر لیمو به معنای دوری از هرگونه استرس و آشفتگی ذهن می باشد.
  9. عطر سدر به معنای تسکین روح و دست یابی به آرامش می باشد.
  10. عطر وانیل به معنای ایجاد نشاط و حال خوش می باشد.
  11. عطر اکالیپتوس به معنای دوری از افسردگی و بیماری های روحی می باشد.
  12. عطر چوب صندل به معنای هیجانات درونی و انرژی های وصصف نشدنی می باشد.
  13. عطر کاج به معنای بالا بودن سطح حالات روحی و عاطفی می باشد.
  14. عطر مشک به معنای بالا بودن عزت نفس درونی می باشد.

معرفی عطر های مناسب بانوان در تابستان

معرفی عطر های مناسب فصل تابستان

  • ادکلن Deseo مناسب ترین رایحه برای بانوان می باشد که با دارا بودن عطر خنک و تلخ در تابستان بسیار پر طرفدار است.
  • ادکلن Emblem که به تازگی وارد دنیای مد شده است، برای آقایان بسیار مناسب است.
  • ادکلن Voyage Hermes از رایحه های بسیار خوشبو است که جز محبوب ترین عطر های زنانه شناخته شده است.از این عطر خنک در فصل تابستان باخیال راحت می توان استفاده کرد.
  • ادکلن Glamorous Magnolia که به تازگی به لیست برترین عطر ها اضافه شده است، از خانواده گوچی و رایحه های خنک و ملایم می باشد.
  • ادکلن Essential از مناسب ترین ادکلن های مردانه در فصول گرم سال است. این ادکلن با دارا بودن رایحه جنگلی و چوب های معطر، این روز ها بسیار به کار افراد می آید.

معرفی عطر های مناسب آقایان در تابستان

تابستانی خنک

افرادی که به عطر های گرم علاقه مند هستند، باید در فصل تابستان دور این رایحه ها را خط بکشند و به دنبال انتخاب مناسب ترین روش های ماندگاری عطر در تابستان باشند. رایجه های خنک، ترش، تلخ، سرد، جنگلی و وحشی بهترین گزینه های عطر تابستانه هستند. این عطر ها احساس گرما و حرارت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و برای خود و اطرافیان احساسات خوش به جا می گذارند.

استفاده از عطر های ترش معمولا طعم انواعی از مرکبات را برایتان رقم می زند. عطر هایی که در این بخش گفته شد، معمولا حس طراوت، خنکی و شادی را به همراه دارند، همچنین استفاده از عطر های ترش به آرامش روحی و روانی شما منجر می شود. همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل، با رتبه بندی ۱۵ ادکلن برتر مردانه  آشنا شوید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *