دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رهایی از افکار بیهوده با چند ترفند طلایی

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

بسیاری از افراد در طول زندگی خود ذهن شان را درگیر فکر های منفی و بیهوده می کنند که در نهایت به ناراحتی و خسته شدن آن ها منجر خواهد شد به همین خاطر در این مقاله شما را با روش های رهایی از افکار بیهوده آشنا خواهیم کرد تا برای همیشه خود را از افکار منفی دور کنید.

بسیاری از افراد هر مسئله ای را پیچیده، و هر چیز آسانی را سخت جلوه می دهند و تمام وقت شان را صرف فکر کردن به هر چیز یا هر شخصی هدر می دهند که این افکار منفی بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود که در نتیجه سبب نگرانی، استرس و ترس در فرد می شود که بهتر است به منظور خلاص شدن از فکر های بیهوده از روش های مفید و تاثیر گذاری استفاده کنید.

افکار منفی و روش های رهایی از آن

رهایی از افکار بیهوده با راهکارهای مناسب

همانطور که می دانید فکر کردن زیادتر از حد معمول، سبب بروز مشکلات اساسی در رفتار انسان می شود به خصوص برای آن دسته از خانم هایی که دچار نا امیدی و استرس شده اند در نتیجه به اضطراب و افسردگی منجر می شود، در ادامه مطلب شما را با چند راهکار جهت پیشگیری از افکار بیهوده و رسیدن به آرامش آشنا خواهیم کرد.

مدیتیشن :

یکی از راه های رهایی از افکار منفی، انجام حرکات مدیتیشن است به این صورت که هر روز صبح پنج دقیقه مدیتیشن را شروع کرده و کم کم به پانزده دقیقه برسانید و در این مدت سعی کنید که به هیچ چیزی فکر نکنید و در صورتی که فکری به سراغ تان آمد دستور توقف دهید و با خود بگویید که پس از اتمام مدیتیشن دیگر به این موضوع فکر نخواهم کرد و این مسئله کاملا حل شده می باشد و همچنین در زمان رو به رو شدن با حوادث ناگوار و اتفاقات و همچنین افرادی که شما را می رنجانند با خودتان بگویید که این هم می گذرد و این را نیز رها می کنم.

روش های رها شدن از افکار منفی

نوشتن درباره افکار منفی :

به منظور رهایی از افکار منفی زمانی که متوجه شدید فکر منفی ذهن تان را مشغول کرده است در مورد آن بنویسید و در کنار آن راه حل های مناسب آن را یادداشت کنید.

کاهش استرس :

یکی از علل افکار منفی، استرس می باشد بنابراین در صورت داشتن استرس مدام فکرتان مشغول افکار منفی می شود و در حقیقت می توان گفت استرس، به افکار منفی و بیهوده قدرت می دهند که به منظور از بین بردن افکار منفی و بیش از حد بهتر است به خودتان استراحت دهید و در محیط آرام به دور از دستگاه همراه راه رفته و به موزیک مورد علاقه تان گوش دهید و همچنین می توانید کارهایی از قبیل کتاب خواندن که باعث دور شدن استرس در شما می شود انجام دهید.

  •  آرون گروپس

رهایی از افکار منفی و رسیدن به آرامش

تمرین ذهن :

 جهت رهایی از افکار منفی، باید همیشه ذهن تان را تمرین دهید تا از موقعیت های افسردگی خلاص شود زیرا، فکر کردن بیش از حد به یک چیز بیهوده برای ذهن خطراتی را به وجود می آورد از این رو، از این وضعیت ذهن خود را بیرون بکشید.

بیش از حد شخصی نکردن مسائل :

باید به منظور رهایی از افکار منفی این موضوع را به خاطر داشته باشید که گفتار های دیگران و رفتارهایشان فقط بازتاب احساسی و فکری خودشان می باشد و برای رساندن منظور خاصی به شما نیست و در صورتی که در اطرافیان تان کسی می باشد که مدام با رفتار و زبانش شما را ناراحت و عصبانی می کند بهتر است از آن ها دور شوید.

راه های ساده جهت رهایی از افکار منفی

نگه نداشتن خود در ناراحتی :

در زندگی هر فردی شکست، ناکامی و فقدان وجود دارد که اینکه تصمیم دارید در رنج بمانید یا حرکت کنید انتخاب خود شخص شما می باشد و همه ما می دانیم که خلاص شدن از رنج و درد کار سختی است، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که هر چه برای ناراحتی هایتان زمان زیادی را سوگواری کنید جدا شدن از این موضوع برای تان سخت می شود بنابراین سعی کنید به جای افکار منفی ذهن تان را به افکار مثبت مشغول کنید و ناکامی های گذشته را کنار بگذارید.

تهیه فهرستی از برنامه روزانه :

به منظور رهایی از افکار بیهوده کارهای روزانه خود را که تصمیم دارید انجام دهید یادداشت کنید با انجام این کار خواهید دید که کارهای مهم تری دارید و به جای اینکه در طول روز فکر های بیهوده خود را مرور کنید کارهای مهم تری انجام خواهید داد.

تکنیک های رهایی از افکار بیهوده

ورزش کردن :

از دیگر کارهایی که باعث باز شدن ذهن تان می شود پیاده روی و دویدن است که انجام این ورزش ها سبب دور شدن افکار منفی از شما می شود، همچنین ورزش هایی از قبیل : والیبال ساحلی و یوگا جهت رهایی از افکار منفی کمک شگفت انگیزی می کنند.

شرکت در فعالیت ها :

شرکت در گروه های فرهنگی، اجتماعی و هر نوع فعالیت دیگری که علاقه دارند تاثیر مثبتی بر روحیه دارد زیرا، در این صورت شما فعالیت های گروهی انجام می دهید و دیگر ذهن تان را مشغول فکرهای منفی نخواهید کرد.

تکنیک های رهایی از افکار بیهوده

بررسی کردن اندیشه ها :

زمانی که یک فکر بیهوده ذهن تان را مشغول خود کرده است به منظور رهایی از آن بهتر است ابتدا منابع اندیشه را تشخیص دهید که معمولا، استرس، ترس، خشم و … می باشد شما می توانید درباره این افکار کمی صحبت کرده تا متوجه شوید که این فکر ها بیهوده هستند و برای رفع آن ها اقدام کنید.

حسادت نکردن :

به خاطر موفقیت های دیگران آن ها را تحسین کنید نه اینکه حسادت داشته باشید این کار در حقیقت یک نیرو جهت تلاش برای رسیدن به آرزوهایتان است و به خاطر داشته باشید داشته های دیگران مانع رسیدن شما به هدف هایتان نمی شود، بنابراین بهتر است برای موفقیت های دیگران صادقانه شاد باشید زیرا، از بدترین عادت که بر روح و روان شما تاثیر منفی دارد حسادت است.

رهایی از افکار منفی و رسیدن به آرامش

امیدواریم مطالعه مطلب گفته شده برای شما دوستان مفید واقع شده باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی بیشتر با آموزش تغییر افکار منفی و تخلیه انرژی منفی بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *