دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نحوه براق کردن کیف و کفش با ۴ روش کاربردی و لو دادن ترفندهای مهم اما ساده

  • فاطمه میرزایی
  • ۵ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

همه افراد آراستگی و مرتب بودن را دوست دارند، حال تمیزی و براق بودن کفش و کیف در ظاهر افراد جلوه زیادی داشته و بیشتر به چشم می آید، از این رو در این مطلب به معرفی روش هایی برای براق کردن کیف و کفش می پردازیم.

راهکار های زیادی وجود دارد که با به کارگیری آنها بتوانید کیف و کفش خود را تمیز کرده و برق بیاندازید، اما ممکن است تمیز کردن کیف و کفش ها با جنس های مختلف با یکدیگر متفاوت باشد، در این مقاله ایده هایی ساده و راحت برای تمیز کردن و برق انداختن کیف و کفش معرفی می کنیم که در ادامه می توانید فراگیرید و در منزل امتحان کنید.

معرفی راهکارهایی برای براق کردن کیف و کفش

به منظور مراقبت از کفش ها و براق کردن آنها قبل از هر اقدامی لازم است در ابتدا کفش ها را لکه گیری و تمیز کنید، سپس آنها را براق نمایید، در زیر با ۴ روش تمیز و براق کردن کیف و کفش شما را آشنا می کنیم، همچنین برای مشاهده انواع مدل کیف و کفش ست نیز می توانید اینجا کلیک کنید.

 براق کردن کیف و کفشها

براق کردن با واکس

برای این کار می توانید از آب و صابون استفاده کنید، اگر چه این روش موجب خشک شدن کفش ها خوهد شد، بنابراین استفاده از محلول آب و سرکه به نسبت مساوی راه حل مناسب تری است و بعد از شست و شو آن را با حوله نرم خشک کنید، سپس بعد از حدودا یک ساعت واکس بزنید.

 براق شدن کیف و کفش

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از وازلین

می توانید مقدار کمی وازلین یا روغن کتان را به کفش بمالید و سپس با دستمالی نرم آن را پاک کنید و بعد با یک دستمال مخمل، کفش ها را برق بیاندازید که این روش اغلب برای کفش های چرمی استفاده می شود.

برق انداختن با پوست پرتقال

در صورتی که قصد دارید کفش، کیف یا دستکش چرمی خود را برق بیاندازید می توانید با استفاده از یک تکه پوست پرتقال این کار را به راحتی انجام دهید، بنابراین آن را به کفش یا کیف خود بمالید و سپس کیف و کفش تان را با استفاده از پارچه لطیف و نرمی پاک نمایید.

براق کردن با پوست موز

برای انجام این روش، سطح داخلی پوست موز را با سطح خارجی کفش مرطوب کنید به طوری که یک لایه از شیره موز بر روی آن بنشیند، سپس بگذارید به همین حالت بماند تا خشک شود، حال نتیجه کار عالی خواهد شد.

 براق کردن کیف و کفش+عکس

رعایت نکاتی برای داشتن کیف و کفش براق

توجه داشته باشید که کفش های خود را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا موجب می شود تا کفش شما زود خراب شده و براق بودن خود را از دست بدهد، در زیر نکاتی برای پاک کردن و نگهداری کیف و کفش های مختلف ذکر کرده ایم که خواندن آنها می تواند مفید واقع شود.

کفش های کتانی

کفش های کتانی خیلی زود کثیف می شوند، بنابراین اگر از این نوع کفش ها استفاده می کنید، پاک کردن و تمیز کردن آن با استفاده از شامپو فرش درست به همان شیوه ای که فرش ها را می شویید، روش مناسبی است.

راهکار تمیز و براق کردن کفش

کفش های جیر

برای تمیز کردن کفش های جیر می توانید از مداد پاک کن استفاده کنید، برای این کار در ابتدا خطوط و لکه های روی آن را برطرف کرده و سپس با کشیدن یک برس بر روی کفش، گرد و غبار روی آن را بگیرید. برای مشاهده انواع مدل کفش جیر مردانه می توانید بر روی لینک آن کلیک کنید.

کفش های دارای رنگ روشن

استفاده از خمیر دندان یا شیر پاک کن راه حل مناسبی برای تمیز کردن کفش های دارای رنگ سفید و روشن می باشد به این صورت که مقداری از آن را روی پنبه بمالید و بعد از تمیز کردن کفش، آن را با آب بشویید.

برق انداختن کیف و کفش+عکس

روش های نگهداری و براق کردن انواع کیف

براق کردن کیف چرمی

مخلوطی از شیر و تربانتین را تهیه کرده و آن را بر روی کیف چرمی بمالید، سپس با استفاده از یک دستمال تمیز اقدام به خشک کردن آن نمایید و با استفاده از یک واکس بی رنگ کیف را واکس زده و بعد با یک برس نرم، کیف چرم خود را براق کنید.

برق انداختن کیف و کفش

نکته : برای خشک کردن کیف و کفش های چرمی، هیچگاه آنها را کنار شومینه یا بخاری قرار ندهید، بهتر است برای خشک شدن این نوع کفش ها داخل آن را با روزنامه پر کنید تا کم کم نم آن گرفته شده و خشک شود.

تمیز کردن کیف جیر

در ابتدا با استفاده از دستمالی خشک، گرد و غبار کیف را از بین ببرید، بعد لکه های را با یک کاغذ سمباده نرم پاک کرده و سپس با استفاده از برس مخصوص جیر، کیف را به طور کامل تمیز کنید.

تمیز و براق کردن کیف ورنی

در ابتدا با استفاده از دستمالی نم دار، کیف را تمیز کنید، سپس آن را با پارچه ای نرم، خشک نمایید. برای براق کردن کیف و کفشی که داخل آن حصیری است نیز می توانید از یک کاغذ سمباده برای پاک کردن لکه ها کمک بگیرید و در صورتی که گوشه آن ساییده باشد با استفاده از رنگ و قلمو آن را رنگ بزنید، همچنین برای جلوگیری از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن مدل کیف ورنی می توانید با مقداری وازلین یا کرم معمولی دست و صورت، سطح آن را چرب کنید.

 براق کردن کیف و کفش مدل جدید

از اینکه تا پایان این مطلب از دنیای مد همراه ما بودید از شما دوستان عزیز سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای مشاهده جدیدترین انواع مدل کیف و کفش زنانه، مردانه و بچگانه می توانید با کلیک بر روی لینک مربوطه، از مطالب پیشین آرگا دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *