دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصول طراحی دکوراسیون دانمارکی و تصاویری جذاب از این سبک

  • محدثه خاکشور
  • ۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله سایت آرگا گالری زیبا و جالبی از دکوراسیون دانمارکی را ارائه دادیم، دیزاین دانمارکی دارای ویژگی های خاص و متفاوتی می باشد که محور اصلی آن را سادگی و آرامش تشخیص می دهد.

هر منطقه و هر کشور با توجه به فرهنگ خودش دارای دکوراسیونی متفاوت می باشد، اما در همه ی آنها حائز اهمیت بودن وجه مشترک است، یکی از سبک های طراحی محبوب که تنها به کشور خودش محدود نشده و در دیگر مناطق نیز رواج پیدا کرده است، سبک دانمارکی است، که از سادگی در حین حال مدرن بودن آن به حساب می آید.

دانمارک از جمله کشورهای پیشرفته جهان با سطح رفاهی بالا، شناخته شده در زمینه انواع هنر و دانش ها از جمله هنر طراحی می باشد، روش طراحی دانمارکی به این کشور محدود نشده و البته امروزه یکی از سبک های پر طرفدار و رایج محسوب می شود.

دانمارک

دانمارک کشوری پادشاهی در منطقه اسکاندیناوی است، اصالت نژاد آن ها به وایکینگ ها و ژرمن می باشند، طبق پژوهش های رسمی سازمان یونسکو افراد جامعه ی این کشور از نظر خوشبختی بعد از نروژ که رتبه اول را داشت، رتبه ی دوم را داشتند، ولی در گذشت این سال ها جایگاه اول را به خود اختصاص داده اند، دانمارک هم مثل دیگر کشورهای قسمت اسکاندیناوی سبک بخصوصی در طراحی دیزاین دارد که صد البته بسیار محبوب و دارای سادگی خاصی می باشد.

سبک اسکاندیناوی و سبک دانمارکی دارای تفاوت های ناچیزی هستند، که در واقع با رعایت نکاتی که بیان می شود، شما می توانید یک محیط مدرن و شیک در حین حال ساده با سبک دانمارکی- اسکاندیناوی ایجاد نمایید. (برای آشنایی با دکوراسیون اسکاندیناوی کلیک کنید)

ویژگی های دکوراسیون دانمارکی در طراحی داخلی

به کار نبردن فرش های بزرگ:

در سبک دانمارکی فرش اهمیت زیادی نداشته و جز ارکان ضروری دکوراسیون محسوب نمی شود، یا اگر هم به کار رود، به طور کامل از فرش استفاده نمی شود، به این معنی که فقط قسمتی را می پوشاند، در این نوع طراحی از قالیچه هایی با ابعاد کم و همچنین اکسسوری هایی مانند پشم گوسفند و پوست حیوانات جهت پوشاندن بخشی از کف منزل بهره می برند.

دیزاین دانمارکی ساده و پر از آرامش برای خانه های شیک

  •  آرون گروپس

استفاده ی رنگ های روشن ولی مات:

در طراحی دانمارکی رنگ های کاربردی؛ رنگ های روشن ولی مات می باشند، مانند خاکستری خیلی روشن، سفید مات که از رنگ های پر کاربرد این سبک هستند، این رنگ ها موجب روشن شدن فضا شده ولی توی ذوق هم نمی زنند، و در نتیجه فضایی یکدست به دست می آید.

گالری شیک و متفاوت دکوراسیون دانمارکی

چوب عنصری مهم در طراحی دانمارکی:

چوب یکی از پرکاربردترین و مهم ترین عنصر به کار رفته در این نوع طراحی دانست، به طوری که در دیوارها، کف اتاق، و حتی کابینت و …. شاهد کاربرد آن هستیم، معمولا چوب هایی که در آنجا مورد استفاده قرار می گیرند، چوب درختان جنگلی، کاج و درخت زبان گنجشک است، که همگی دارای رنگی روشن و بافتی طبیعی می باشند.

دیزاین دانمارکی زیبا و آرامش دهنده

خط های عمودی و افقی

سادگی در طراحی به سبک دانمارکی همیشه اساس و پایه بوده است، به کار بردن سطح های صاف و تمیز موجب می شود که قسمت زیادی از فضا به عنوان تم ساده ای محسوب گردد که قسمت های مهم آن بیشتر مورد تایید و تاکید قرار می گیرند.

شلوغ نبودن و ایجاد فضای خالی

با توجه به کوچک بودن منازل در گذشته، واقع در دانمارک با بزرگ شدن ابعاد منازل هنوز هم فضای خالی و قرار دادن وسایل کم و رعایت نظم در دیزاین های این منطقه نهادینه شد، این خالی بودن محیط از ویژگی های مهم این منطقه می باشد که مورد محبوبیت آن شده است.

انواع نمونه های لاکچری طراحی دانمارکی با رنگ روشن

اکسسوری

در کنار این سادگی و خلوت در دکوراسیون دانمارکی توجه خاصی به استفاده از اکسسوری های زیبا اما در حین ساده و کاربردی می گردد، این اکسسوری ها می توانند شامل تابلوهای زیبا، قفسه کتاب، مجسمه های بزرگ، و …باشد.
انواع دیزاین منزل به سبک دانمارکی دوست داشتنی
بهره مندی کامل از نور طبیعی
بر اساس شرایط آب و هوایی دانمارک و دسترسی نداشتن کامل به نور، و همچنین کم بودن نور طبیعی مردم این کشور در طراحی منزل خود از پنجره های بزرگ با پرده هایی نازک بهره می برند، تا هر چه بیشتر از این نور استفاده شود.

بهره بردن از گیاهان سبز

گل ها و گیاهان که یکی از ارکان مهم طراحی در هر منطقه ای می باشند، در سبک دانمارکی نیز دارای اهمیت بالایی می باشد، به کار بردن گیاهان در دکوراسیون منزل علاوه بر جنبه ی تزیینی آن، فضا را شاداب و روشن کرده، موجب پاکسازی هوا و ایجاد تعدیل در رطوبت موجود در هوا می گردد.
گالری شیک و لوکسی از دکوراسیون دانمارکی
در این نوع سبک ایجاد فضایی گرم و دنج که حس آرامش را تداعی می کند، یکی از مشخصه های سبک دانمارکی می باشد، در منازل دانمارک در قسمت های مختلف منزل از جمله: کاناپه؛ تخت خواب؛ و مبل ها بافت های گرم و کلفت را میتوان به وضوح مشاهده نمود.

 دکوراسیون دانمارکی شیک و دوست داشتنی برای منزل

طراحی زیبای منزل به سبک دانمارکی

ایده هایی جذاب و متفاوت از طراحی دانمارکی

ایده های دیزاین دانمارکی

ایده های دکوراسیون دانمارکی شیک و منحصر به فرد

دکوراسیون پذیرایی مدرن

طراحی منزل با الگوهای دانمارکی منحصر به فرد

دیزاین دانمارکی به روش های ساده

مجموعه ای دوست داشتنی و لوکس از دکوراسیون دانمارکی

دیزاین دانمارکی منحصر به فرد

الگوهای دیزاین دانمارکی برای زیباسازی منزل

نمونه های زیبای دکوراسیون دانمارکی

طراحی منزل به سبک زیبا و ساده ی دانمارکی

انواع طراحی منزل به سبک دانمارکی

گالری شیک و زیبای دکوراسیون منزل دانمارکی

زیباسازی منزل با طرح دانمارکی

دیزاین دانمارکی به سبک کشور دانمارک ساده و زیبا

دکوراسیون منزل به سبک دانمارک

انواع ایده های ناب و نفیس دکوراسیون دانمارکی

دیزاین دانمارکی متفاوت و متنوع

دیزاین دانمارکی زیبا و ایده آل برای تمام سلیقه ها

دیزاین دانمارکی ساده و زیبا

 

انواع ایده های زیبا اما ساده ی دکوراسیون دانمارکی

گالری ساده و زیبای دانمارکی

دیزاین دانمارکی ایده ای متفاوت برای زیباسازی منزل

طراحی رستوران به سبک دانمارکی

مجموعه ی زیبا و متنوع دیزاین دانمارکی

دیزاین دانمارکی شیک برای منزل

الگوهای منحصر به فرد و جذابی از طراحی دانمارکی

طراحی منحصر به فرد دانمارکی

دیزاین دانمارکی سبکی زیبا و شیک با رنگ های روشن و مات

دیزاین منزل به سبک دانمارکی

انواع دکوراسیون ناب و متفاوت به سبک دانمارکی

دکوراسیون شیک و صمیمی به سبک دانمارک

ایده های چشمگیر و دوست داشتنی طراحی دانمارکی

دیزاین منزل دانمارکی دوست داشتنی

دیزاین دانمارکی سبکی محبوب و زیبا برای زیباسازی منازل

طراحی زیبای دانمارکی

در این مقاله ایده هایی زیبا و شیک از دیزاین دانمارکی ارائه داده ایم، که می توانید برای  زیاسازی منزل خود از آن بهره ببرید و به راحتی تمام انتظارات خود را از یک طراحی مناسب برطرف سازید، دیزاین دانمارکی ایده آل می باشد؛ زیرا در عین سادگی جذابیت و زیبایی را همراه داشته و حس آرامش و صمیمیت را در شما ایجاد می نماید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *