دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

روستای سوباتان و جاذبه های تماشایی آن را بهتر بشناسید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

سوباتان از جمله روستاهای زیبا و پر جاذبه در گیلان است این روستا دارای چشم اندازهای بکر است و محلی برای گشت و گزار گردشگران می باشد. زیبایی هایی که در این روستا وجود دارد شما را حیرت زده خواهد کرد مناظر این روستا، فرهنگ مردمان و غذاهای محلی از جذابیت هایی است که در سفر خود به این روستا می توانید تجربه کنید.

طبیعت سوباتان بسیار سرسبز و متنوع است این منطقه دارای داروهای گیاهای زیادی است و از طبیعت های دیدنی در اطراف تالش می باشند سوباتان کمتر در میان گردشگران شناخته شده است از این رو می توان آن را یکی از طبیعت های بکر و دست نخورده دانست. اغلب گردشگران و رهگذرانی که به تالش می روند در مسیر خود از این منطقه نیز دیدن می کنند و آن را یکی از دیدنی های مهم در گیلان می دانند در این سرزمین طبیعت و چشم اندازهای ویژه ای به چشم می خوردند و می توانید از کوه ها، مناظر طبیعی، اسب های وحشی، سبک زندگی، فرهنگ و … دیدن کنید تجربه زندگی کردن در چنین محیط های بکری که کمتر در شهرها دیده می شود توجه هر فردی را به  خود جلب می کند. این بهشت گمشده در گیلان دارای دشت ها و مراتع وسیعی است آسمان آبی و مه گرفته که هنگام صبح مناظر آن را دیدنی تر می کند آرامش خاصی را به شما منتقل می کند خیلی از گردشگران و علاقه مندان که می خواهند چند روزی را دور از آلودگی و شلوغی شهر سپری کنند به این مناطق سفر می کنند و از نزدیک با سبک زندگی های سوباتانی آشنا می شوند.

 روستای دیدنی و پر جاذبه سوباتان:

آرامش و سکوت مطلقی که در سوباتان حاکم است روحیه شما را تقویت می کند در این منطقه امکانات مدرنیته کمتر وجود دارند و از این رو شما فرصت بیشتری را برای رسیدگی به خودتان و خانواده دارید. شاید به دلیل نبود گاز، آب و برق امکان زندگی در این مناطق دشوار باشد اما سپری کردن چنین شرایطی برای چند روز شما را بیشتر به زندگی واقعی مردمان این منطقه نزدیک می کند با این حال زیبایی های این منطقه به قدری متنوع و جذاب هستند که امکان هر نوع گشت و گزاری برای شما وجود دارد و به راحتی می توانید از طبیعت های بکر آن دیدن کنید. این منطقه از زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان است که می توانید در سفر خود از آن لذت ببرید.

آشنایی با روستای سوباتان

علت نامگذاری این روستا وجود چشمه های آب خروشان بوده است و به معنای فرورفتگی آب است در این روستا آب های خروشان از دل کوه ها می جوشند و آب مردمان این روستا را نیز تامین می کنند این چشمه ها از جاذبه های دیدنی روستا نیز به شمار می آیند. روستای سوباتان در فاصله ۲۰ کیلومتری از لیسار تالش قرار دارد و در استان زیبا و پر جاذبه گیلان قرار گرفته است این روستا در مناطق شمالی با رودخانه لیسار همجوار است در منطقه شرق نیز با تالش همسایگی دارد. ییلاق آسبومار در جنوب و دریاچه نئور از غرب به عنوان مناظر دیدنی در اطراف این روستا به شمار می آیند که هر یک از جذابیت ها و چشم اندازهای خاص خود برخوردار می باشند.

سوباتان و دیدنی ها

سوباتان در میان ارتفاعات ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است زمستان های این منطقه بسیار سرد هستند و اغلب شاهد بارش برف های سنگین در این مناطق می باشیم در برخی از سال ها نیز در فصل بهار همچنان شاهد برف های بالای کوه هستیم که این نیز یکی دیگر از شگفتی های سوباتان است. مردمان این مناطقه عشایری هستند و دارای آداب و رسوم و سبک خاصی از زندگی می باشند خانه های ساخته شده در سوباتان کلبه های چوبی هستند که اغلب ما آن ها در فیلم ها و کارتوه های کودکی خود دیده ایم بنابراین می توانیم برای اولین بار رویاهای کودکانه خود را از نزدیک و در این روستا محقق کنیم. در فصل های سرد از سال مردمان سوباتان به دیگر مناطق کوچ می کنند به همین خاطر کمتر کسی در این مناطق وجود دارد و توصیه می شود تا فصل بهار را برای گشت و گزار و سفر خود به سوباتان انتخاب کنید.

روستای پر جاذبه سوباتان

  •  آرون گروپس

جاذبه های دیدنی سوباتان:

در خود سوباتان می توانید مناظر طبیعی و کلبه های چوبی را مشاهده کنید طبیعت زیبای این منطقه پر از درختان و مراتع سرسبز است از گشت و گزار درون روستا که بگذریم به دریاچه نئور می رسیم این دریاچه یخچالی از دوران باستان برجای مانده است آبشار ورزان نیز یکی دیگر از دیدنی های اطراف است و در روستای ورزان قرار گرفته است طبیعت این آبشار بسیار دیدنی و جذاب است. پارک جنگلی آلچاق با تنوع گونه های درختی و تپه ها و دشت ها توجه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند قارچ های محلی که در این مناطق می رویند این امکان را ایجاد می کند تا در جنگل گردی های خود از چیدن این قارچ ها لذت ببرید.

 

محله های این روستا:

در سوباتان محله های قدیمی مختلفی وجود داشتند قلعه بین یوردی، کلمر، بازار، میله بلاغی، گزنه هونی، ماهار علی حیدر، هونی یش، قلعه سلسال، برون پایین و برون بالا از محله های این روستا هستند که با گشت و گزار در آن ها می توانید از نزدیک زندگی مردمان این منطقه را ببینید. در بسیاری از این محله ها بناهای تاریخی وجود دارند من جمله قلعه سلسال که دارای معماری قدیمی و تاریخی است و دارای جذابیت های زیادی است. همانطور که می دانید سوباتان یکی از مکان های دیدنی تالش است که بسیار جذاب و دوشت داشتنی و همانند تالش از طبیعت بکر و بسیار جذابی برخوردار است.

چشم اندازی از سوباتان

درون روستا می توانید از جاذبه هایی همچون قوری دره دیدن کنید قوری دره گورستانی با قدمت هفت هزار ساله است این گورستان دارای قبرهای بزرگی است که با استفاده از سنگ ساخته شده اند همچنین چمنزار بیده پشت نیز از جذابیت های دیدنی این روستا هستند این منطقه از بلندترین چمنزارهای منطقه است وسعت این چمنزارها به قدری است که توجه هر علاقه مندی را به خود جلب می کند.

گونه های گیاهی:

در روستای سوباتان گونه های مختلف گیاهی وجود دارد یارپوز یا همان پونه وحشی از نمونه های مهم گونه های گیاهی است که بوی خاصی را به طبیعت اطراف بخشیده است بالدرقان که همان گلپر است از نمونه های دیگر این گیاهان است تمامی این گیاهان جنبه دارویی و غذایی دارند که گردشگران می توانند این گیاهان طبیعی را بچینند و از عطر و بوی آن لذت ببرند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *