دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

روش های محبوب شدن بین دوستان و در جمع های مختلف

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

هر شخصی به طور طبیعی دوست دارد که مورد محبت و احترام دیگران قرار بگیرد که در ابتدا باید بدانید آدم های محبوب چه ویژگی هایی دارند، در این مقاله شما عزیزان را با چند روش های محبوب شدن آشنا خواهیم کرد.

آدم های محبوب در هر جای کشور وجود دارند و از موقعیت های اجتماعی در مدرسه، دانشگاه، محل کار و هر جای دیگری نهایت لذت را می برند بنابراین در صورتی که تمایل به محبوب شدن دارید بهتر است از راه ها و روش های نامطلوب استفاده نکنید و از روش هایی استفاده کنید که شما را محبوب کند.

 مهارت لازم برای محبوب شدن

آشنایی با روش های محبوب شدن

روش های زیادی برای محبوب شدن در نزد دیگران وجود دارد که اگر تمایل به محبوب شدن دارید بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کند :

۱. پیشی در سلام و احترام

از اولین روش ها جهت محبوب شدن این است که از آنچه که در دیگران می بینید و برای شما قابل پسند نیست دوری کنید همانگونه که می پسندید دیگران با شما رفتار کنند با آن ها رفتار کنید که به طور طبیعی شما دوست ندارید دیگران از راجع به شما بدگویی کنند و یا به شما کم اعتنایی کنند که در واقع از جمله مهارت های ارتباطی پیشی در سلام، هدیه دادن، تواضع، خوشرویی و احترام و محبت است که به منظور مورد علاقه و محبت دیگران قرار گرفتن بسیار موثر است.

آشنایی با روش های محبوب شدن

۲. داشتن ذهن زیبا

بین ذهن و زبان ارتباط مستقیم وجود دارد و ذهن زیبا زبان را نیز زیبا می کند از این رو، اگر ذهنیت منفی نسبت به دیگران داشته باشید مسلماً در نگاه و زبان شما نیز نمایان خواهد شد و باعث ناراحتی دیگران می کند بنابراین نسبت به دیگران ذهنیت منفی نداشته باشید.

۳. مرتب بودن و آراستگی

از راهکارهای موثر دیگر در جهت محبوب شدن مرتب بودن و آراستگی در کنار ساده پوشی و ساده زیستی است و همانطور که می دانید ظاهر نمایان گر باطن فرد می باشد و البته پوشش و آراستگی باید طبق آموزه های دینی طراحی و انتخاب شود و باید به نکته پوشاندن خصوصیات بدن از نامحرم توجه کنید.

  •  آرون گروپس

راهکارهای محبوب شدن میان مردم

۴. شرکت در مجالس

 سعی کنید در مجالس شادی و عزای دیگران شرکت داشته باشید و با آن همدلی و همنوایی داشته باشید تا مورد محبوبیت قرار بگیرید.

۵. نه قهر کنید و نه قاطی شوید.

به منظور محبوب شدن رفت و آمد های خود را با اطرافیان در حد اعتدال حفظ نمایید زیرا، رفت و آمد زیاد باعث دلزدگی و آزردگی می شود و در نتیجه به چالش های فرساینده منجر خواهد شد و همچنین معاشرت کم نیز سبب کاهش مهر و علاقه بین دو نفر می شود.

راز های نفوذ در دل دیگران

۶. محبت کردن به دیگران

در برخی مواقع با دادن هدیه به مناسبت های مختلف، تماس تلفنی و یا دیدار حضوری با دیگران با آن همدردی کنید و ارتباط بین خود را از مهر و محبت پر کنید.

۷. توقع نداشتن از دیگران

سعی کنید توقع خود را از دیگران کاهش دهید و در صورتی که محبتی ابراز می کنید و یا به طرف مقابل تان هدیه ای می دهید در صورتی که از او توقع تلافی کردن داشته باشید سبب خدشه دار کردن رابطه و کاهش محبت شما در دل و دیده اطرافیان می شود.

روش های محبوب شدن و محبوب ماندن

۸. پنهان کردن خوبی های خود

در صورتی که در حق دیگران خوبی می کنید خوبی خود را پنهان و خوبی های دیگران را افشا کنید و همانطور که خطاها و اشتباهات خود را مخفی می کنید کاستی ها و اشتباهات دیگران را نیز پنهان نمایید.

۹. منظم بودن

آدم های بی نظم علاوه بر اینکه همیشه از نداشتن وقت کافی می نالند مظطرب و نگران هستند و سبب رنجاندن دیگران نیز می شوند، به خاطر داشته باشید زمانی در دل و دیده دیگران قرار می گیرید که منظم و مرتب باشید.

چند توصیه مهم برای محبوب شدن

۱۰. مسئولیت پذیر بودن

سعی کنید در مسافرت ها، گرد هم آیی ها و مهمانی ها فعال و مسئولیت پذیر باشید و همچنین در خدمات و کمک ها زود تر از دیگران پیشی بگیرید.

۱۱. خودتان باشید

برای باز کردن جا در دل دیگران همیشه خودتان باشید و تلاش نکنید که در رفتار و گفتار و  همچنین پوشش ادای کسی را در بیاورید.

روش هایی برای جا باز کردن در دل دیگران

۱۲. حضور پیدا کردن در جمع ها

از کارهایی که آدم های محبوب انجام می دهند گفت و گو، تعریف جک و برقراری ارتباط با آدم ها است و به یاد داشته باشید که افراد محبوب به این خاطر محبوب هستند که دیگران به آن توجه می کنند و آن ها را می شناسند.

۱۳. داشتن رفتار دوستانه به دیگران

آدم های محبوب با همه روابط دوستانه برقرار می کنند زیرا، داشتن رفتار دوستانه با دیگران ساده و در عین حال تاثیر گذار است البته سعی کنید گفت و گو های روزمره تان درباره موضوعات عادی باشد و در مورد موضوعاتی مانند : مسائل دینی و سیاسی که هر شخصی نظر خاص خود را دارد صحبت نکنید.

روش های محبوب شدن و محبوب ماندن

 

۱۴. رعایت کردن حریم خصوصی

تفاوت های زیادی بین معاشرتی بودن و زیادی معاشرتی بودن وجود دارد بنابراین به حریم خصوصی فرد احترام گذاشته و سعی کنید فضولی نکنید، زمانی که متوجه شدید سوال هایتان سبب ناراحت شدن طرف مقابل تان می شود از این کار دوری کنید، همچنین سعی کنید حرف دیگران را قطع نکنید و به صورت خلاصه می توان گفت رفتار های آزار دهنده نداشته باشید.

۱۵. کمک کردن به دیگران

آدم های محبوب به منظور گسترش تفاهم خود با دیگران کارهای کوچکی انجام می دهند به عنوان مثال زمانی که کسی به خودکار نیاز دارند به او می دهند و یا در زمان باز ماندن در پارکینگ آن را می بندند و…. بنابراین اگر با دیگران همدلی کنید بدین معناست که می خواهید کارها برای آن ها درست شود و در صورتی که قادر به انجام دادن کاری برای آن ها نیستید برایشان بهترین آرزو ها را داشته باشید.

چند روش برای محبوب شدن

۱۶. جلب توجه نکردن

به منظور جلب توجه دیگران از خود رفتار های جالبی نشان ندهید بلکه علاقه خود را به آن بروز دهید و در مورد کار یا مدرسه و یا حال و احوال خانواده شان بپرسید و همیشه به خودتان و اینکه چگونه قادر خواهید بود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید فکر نکنید زیرا، بین تمام مهارت های اجتماعی که دیگران دارند همدلی از همه چیز مهم تر است.

۱۷. تواضع داشتن

همه ما آدم های متکبر و مغرور را دوست نداریم و تمایلی به وقت گذراندن با این دسته از آدم ها که همیشه بی دنبال به رخ کشیدن معلومات و افتخارات شان هستند نداریم لذا، برای  جا باز کردن در دل دیگران باید متواضع باشید زودتر سلام کنید، انتقاد پذیر باشید زیرا آدم های فروتن جذابیت بیشتری دارند که در این باره حضرت علی (ع) می فرمایند:

 «سه چیز موجب محبت است: اخلاق خوب، همراهی و رفاقت نیکو و فروتنی».

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با روش های محبوب شدن در محیط کار بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *